X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שרת החינוך זקוקה נואשות להצלחה, ובמיוחד עכשיו, שהרי הבחירות מעבר לפינה. אז מה עושים כאשר הרפורמה תקועה? שופכים ים של כסף על מספר קטן של תלמידים ומורים, במספר קטן של יישובים, בסה"כ כ-7% מתלמידי ישראל ומדוע אין זה פיילוט? לא נקבעו פרמטרים למדידה והערכת הצלחת הפיילוט, ובעיקר, אין הפיילוט מנוהל לפי היכולות שיעמדו לרשות מערכת החינוך אם תבוצע הרפורמה בהיקף מלא באותם תקציבים בעבור כל תלמיד
▪  ▪  ▪

    תוספת 110 שקלים לכל שעת הוראה נוספת בפיילוט. ננסה להעריך בחישוב זהיר, כמה זה יעלה לביצוע בכלל מערכת החינוך: 110 ש"ח
  • 10 שעות שבועיות נוספות
  • 30 שבועות בשנה
  • 100,000 מורים = 3.3 מיליארד ש"ח לשנה.
כפול מכל התקציב השנתי של הרפורמה לשנים הבאות. וזה רק תוספת שכר מורים, ומה עם הקטנת כיתות א-ג? הזנה? שיפוצים? הכשרת מורים? תוכניות לימוד חדשות? פעילויות יום ו' לכיתות א-ג?
הפיילוט, ככל ניסוי שיש כוונה להפיק ממנו לקחים אמיתיים, חייב להתבצע באותם תנאים של הרפורמה האמיתית. אותם תקציבים בעבור תלמיד, אותם הטבות שכר למורים, אותו מספר תלמידים בכיתה, וכך הלאה – שיוויון מוחלט של אמצעים ותנאים.
זה אינו פיילוט. אם כך מה מתבצע ב-35 הרשויות שלכאורה כלולות בהצגה? רק הצגה. הצגה שהפקתה יקרה עד למאד, שכל מטרתה להציג הצלחה בכל מחיר. מה שנראה זו הצלחת הצגה שאי אפשר להסיק ממנה כל מסקנה לגבי הרפורמה המוצעת לכלל מערכת החינוך.
מדברים גבוהה גבוהה על רפורמה בהסכמה. איזו הסכמה? הסכמה בין הנהלת משרד החינוך למורים שהנם עובדי המשרד, וגם זאת רק לגבי שכר. נשכח מראשי מערכת החינוך מהי מטרת קיומם – מתן שרותי חינוך לכלל אזרחי המדינה. ומה נשכח? שיש להגיע להסכמה עם, ובעיקר עם, הלקוחות – התלמידים וההורים.
כל תפישת הרפורמה הנה מתנשאת ואנטי דמוקרטית. מתנשאת למה? מינתה הממשלה (לא הכנסת) ועדה על-פי טעמה בכדי לקדם את תפישת העולם של שרת החינוך. זו לא הייתה ועדה ציבורית, והוועדה לא נהלה דו-שיח עם הציבור, לא ציבור המורים, ולא ציבור התלמידים וההורים.
ואנטי דמוקרטית למה? המלצות הוועדה משנות סידרי חיים של מאות אלפי משפחות. מעבר לחמישה ימי לימוד בשבוע, ויום לימודים ארוך, רצוי אולי לחלקן של המשפחות, ולחלק אחר זה מאד יפריע, והמשותף לכל מאות אלפי המשפחות זה שהן לא נשאלו כלל לרצונן. הן גם לא נשאלו אם ברצונן לותר על חופש הבחירה בחינוך המשלים (חוגים) ולהפקיד נושא זה בידי בית הספר.
לסיום,ושאלה של תלמיד: מדוע, כדי שיהיו שרותים אנושיים בבית-הספר, עלינו להסכים למהפך בכל סידרי החיים שלנו. האם לא מגיע לנו שרותים אנושיים גם היום?

כתבות בנושא:
[קישור]
[קישור]
[קישור]
תאריך:  01/09/2005   |   עודכן:  01/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל יקיר
יונה סוקולובסקי
אנחנו מגלים סובלנות גדולה ליהודים-ישועים, למוסלמים פנאטיים, לאחמדים, עלאווים, פרבוסלבים ויוונים אורתודוכסים. איננו מגלים אותה סובלנות כלפי עצמנו וכלפי המורשת הרוחנית שלנו
אילן ויקלמן
יובל ברנדשטטר MD
עתה לאחר שאריאל שרון עשה את כל העבודה המלוכלכת, יכול ביבי לקרוא עליו תיגר    האם יצליח? מסופקני
טליה תנא
לא רק לבני אדם יש תודעה ורגשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il