X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כניסתן של מגדל ואמות לקניון מהווה הצבעת אימון גם בעיר אילת
▪  ▪  ▪

העיסקה, שבה עומדות חברת הביטוח מגדל וחברת הנדל"ן אמות השקעות לרכוש 75% מקניון "מול הים", באילת, ב-525 מיליון שקל, טובה מאוד לכל הצדדים - וזה מוכיח שהעיסקה טובה באמת. בין היתר, זוהי הצבעת אימון באילת ולתחזית הפעילות הכלכלית שלה.
מגדל, שתרכוש 37.5% מהקניון, מגדילה בכך את השקעותיה בנכסים מניבים. מגדל, יותר מכל חברת ביטוח אחרת, כבר השקיעה בנדל"ן מאות מליוני דולרים מכספי הפוליסות המשתתפות ברווחים (בביטוח חיים). די להזכיר, לדוגמא, את העיסקה הגדולה, שבה רכשה שתים מקריות הממשלה, בחיפה ובבאר שבע. היא גם רכשה בנין מסחר ומשרדים בהדר יוסף, ובכך נכנסה לראשונה להשקעות מסחריות. מול הים, הקניון, בן 10,000 מ"ר, עם דמי שכירות של 100-110 דולר למ"ר לחודש, יתן תשואה של 9% לפחות, וזה הרבה יותר מכל מה שיכולות לתת אג"ח ממשלתיות או של קונסרנים. מי שירויחו מכך (אם כי הדבר אינו ניכר עד היום) אמורים להיות המבוטחים.
נתן חץ ומשפחחת ורטהיים, הבעלים החדשים של אמות, מוכיחים תוך פחות מחודש, מיום הרכישה, שפניהם נשואות להשקעה בישראל. אמות ממשיכה בכך את הקו של השקעות במרכזים מסחרים ובקניונים, בכפר סבא, רחובות וערים אחרות. ורהטיים וחץ מצביעים אימון בכלכלה הישראלית: עד עתה השקיעו בעיקר בחו"ל, ועתה רכשו חברת נדל"ן ישראלית ב-955 מיליון שקל, ומיד הם מודיעים שזו לא רק רכישה לטובת דיוידנד קבוע, אלא גם לצרכי השקעות חדשות, התרחבות, והשתלבות בצמיחה המחודשת (אולי) של ענף הנדל"ן.
ועתה, מצד המוכרים: אלי ישראלי, שהוא (אולי עם משקיעים נוספים מאחוריו), מחזיק כיום ב-50% ממניות חברת אופק רכסים, בעל וחלקו יורד ל-25%. לכאורה, הוא מפסיד, כי יורד חלקו בקניון רווחי. אבל, מצד שני, הוא מעתה לא סתם יזם פרטי, אלא קיבל כשותפים שתים מהקבוצות העיסקיות החזקות ביותר בארץ. סביר, שהשלישיה החדשה תיזום עיסקות נדל"ן נוספות, מחוץ לאילת, ביחוד אם מניחים שהנדל"ן המניב אכן עומד (ושוב: אולי) בפני התאוששות וצמיחה.
אריה דגן, יזם אילתי ותיק, הוא כנראה המרויח הגדול מהעיסקה: זה שנה שהוא מחפש קונים לחלקו בקניון, 50%. לפני חודשים אחדים הודיע שמכר את חלקו למשקיע לא-מוכר. מעריכים, כי הוא ביקש להמריץ בכך את קבוצת ישראלי לנצל את זכות הסירוב הראשונה שלה, ולרכוש את חלקו. ישראלי לא נענה, ועתה ברור למה: הוא מעדיף להיות בעל אחוזים קטנים יותר בקניון, עם שותפים חזקים ומובילים. דגן נשאר ללא עיסקה, וחיפש אחרת. עתה, ככל הנראה, מצא אותה. הוא יקבל כ-260 מיליון שקל, יפרע מתוכם חובות לבנקים, וסביר שישאר עם סכום כסף נאה ביד. אם ירצה - פנסיה מכובדת.
קניון "מול הים" מקבל בעלים חדשים, שיסייעו לו להתמודד בתחרות הפחות קשה נגד המרכז המסחרי ביג בצפון העיר, ונגד התחרות היותר קשה, הצפויה עם מימוש תוכניתם של יזמים לבנות עוד מרכז מסחרי באילת. חלק מהצלחתו ורווחיו של "מול הים" נובעים לא רק ממיקומו המרכזי, אלא גם מכך שהוא קניון יחיד בעיר. בקרוב - לא עוד. הקניון יצטרך לחדש, להשקיע, וזה עולה הרבה כסף. מגדל ואמות, אם ירצו, יכולים להזרים את הסכומים הדרושים.
מרויחה גדולה אחרת היא העיר אילת: אם אמות ומגדל מוכנים לראשונה בתולדותיהם להכנס לעיר, סימן שגורמים חזקים במשק מאמינים בעתידה הכלכלי ומצביעים בה אימון. משבר התיירות חלף, בתי המלון מלאים, וזה משליך גם על ענפי המסחר, המזון, המוניות ואחרים. בעוד שבועים, למשל, יציפו כ-1,000 סוכני ביטוח את העיר, לרגל הכנס השנתי שלהם, וכבר עתה אין למצוא חדר פנוי בבתי המלון. מי היה חולם על מצב כזה לפני שנתים-שלוש.

תאריך:  02/09/2005   |   עודכן:  02/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
למרות מה שנוהגים לחשוב אצלנו, המדינה אינה אלוקים וגם לא תחליף לאלוקים    ברגע שמקבלים את המדינה כסמכות על, כל המאבק מתמקד בשאלה מי היא המדינה, האזרחים הפשוטים כגון עקורי גוש קטיף, או המערכת ואלה המאיישים אותה    ה' יתברך ורצונו, כאילו אינם בתמונה בכלל, אז מה הפלא שמגיעים לחורבן
נחמיה תנא
גם הם חיו במושבה שלי
עו"ד אברהם פכטר
כתב אישום חמור הוגש נגד ח"כ עמרי שרון, בנו של. מדובר באירועים משנת 99', עת עמד עמרי שרון בראש הקמפיין לפריימריז לראשות הליכוד    הסדר טיעון בשלב זה לא הושג אך ספק אם המשפט הזה יגיע לסיומו הטבעי    הפרסומים כי התביעה דורשת מאסר בפועל הם מוגזמים ומוקדמים מדי
נרי אבנרי
אין יותר שנוא על השמאל, משמאלנים שהתפכחו ושברו ימינה. "טרור רוחני", כך הגדיר הסופר אהרון מגד, את השיטות שבהן נוקט השמאל נגד יריביו הפוליטיים
איתן גנור
שרת החינוך זקוקה נואשות להצלחה, ובמיוחד עכשיו, שהרי הבחירות מעבר לפינה. אז מה עושים כאשר הרפורמה תקועה? שופכים ים של כסף על מספר קטן של תלמידים ומורים, במספר קטן של יישובים, בסה"כ כ-7% מתלמידי ישראל    ומדוע אין זה פיילוט? לא נקבעו פרמטרים למדידה והערכת הצלחת הפיילוט, ובעיקר, אין הפיילוט מנוהל לפי היכולות שיעמדו לרשות מערכת החינוך אם תבוצע הרפורמה בהיקף מלא באותם תקציבים בעבור כל תלמיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il