X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מייסדי המושבה הגיעו הנה במטרה לעסוק בחקלאות. למרביתם לא היה מושג על המקצוע, והצלחתם בתחילה היתה בהתאם. מרביתם הצליחו להגיע להון קטן תוך זמן קצר (לאחר שבאו עם הון גדול). אל החקלאים הצטרפו אחרים, פועלים ונותני שירותים, וכך גדלה המושבה ומיגוון העיסוקים התרחב.
העולים שהגיעו בהמוניהם בסוף שנות הארבעים נקלעו למציאות של אבטלה. חלקם ניסו לעסוק במקצועותיהם הקודמים בחו"ל, אך כמה חייטים, כמה סנדלרים וכמה שענים צריכה מושבה קטנה? עבודות הדחק פתרו חלק מן הבעיה, וכל השאר ניסו להסתדר איכשהו.
יש לזכור כי מנגנוני הביטוח הלאומי הוקמו רק אחרי מספר שנים, ו"העזרה הסוציאלית" היתה מוגבלת. כך יכולת למצוא בדרני רחוב, רוכלי מזון, הלבשה וסידקית. היו שמכרו את מנות הקיצוב שלהם (מי שלא חי אז לא יבין במה מדובר), ואני זוכר את הקריאות בגרון ניחר שפילחו את הרחוב: "סבון... מרגרינה...". אנשים לא בחלו אז בעבודות כפיים פשוטות והיו מוכנים להשכיר עצמם ליום עבודה בכל ענף שהוא. הכרתי אקדמאים ממערב אירופה שלא התביישו לעבוד כפועלים פשוטים בחקלאות, בבניין או בייצור. נשים מעודנות עבדו ככובסות או כעוזרות בית. יש לזכור כי הפיליפינים והתאילנדים ואפילו ערביי עזה עוד לא עמדו אז לרשותנו, ובכלל, ערכי עבודה ופרנסה היו אז קצת שונים מאשר היום. אנשים היו גאים כאשר מצאו עבודה והצליחו לקיים את משפחתם, גם אם לא היתה זו הקריירה עליה חלמו. הם הבינו כי במדינה מתחדשת אין ברירה, ויש להצטמצם עד שיישתנו התנאים, ואכן רבים אשר גילו נכונות למאמץ שיפרו את מצבם בצורה משמעותית.
כמה מן הפרנסות שהיו אז עברו בינתיים מן העולם: מחלקי קרח, מתקני פרימוסים ופתיליות, מפרזלי סוסים ומתקני עגלות, מוכרי האסקימו ועוד.
פער חברתי היה קיים גם אז, ותיקים מול עולים, אשכנזים מול מזרחיים, והיו גם מתח, קינאה והתנשאות, אך אז לא הייתה תקשורת בוטה שהבליטה בעיות אלו, וכך הצלחנו לעבור בשלום את השנים הקשות.

תאריך:  02/09/2005   |   עודכן:  02/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
כניסתן של מגדל ואמות לקניון מהווה הצבעת אימון גם בעיר אילת
נסים ישעיהו
למרות מה שנוהגים לחשוב אצלנו, המדינה אינה אלוקים וגם לא תחליף לאלוקים    ברגע שמקבלים את המדינה כסמכות על, כל המאבק מתמקד בשאלה מי היא המדינה, האזרחים הפשוטים כגון עקורי גוש קטיף, או המערכת ואלה המאיישים אותה    ה' יתברך ורצונו, כאילו אינם בתמונה בכלל, אז מה הפלא שמגיעים לחורבן
נחמיה תנא
גם הם חיו במושבה שלי
עו"ד אברהם פכטר
כתב אישום חמור הוגש נגד ח"כ עמרי שרון, בנו של. מדובר באירועים משנת 99', עת עמד עמרי שרון בראש הקמפיין לפריימריז לראשות הליכוד    הסדר טיעון בשלב זה לא הושג אך ספק אם המשפט הזה יגיע לסיומו הטבעי    הפרסומים כי התביעה דורשת מאסר בפועל הם מוגזמים ומוקדמים מדי
נרי אבנרי
אין יותר שנוא על השמאל, משמאלנים שהתפכחו ושברו ימינה. "טרור רוחני", כך הגדיר הסופר אהרון מגד, את השיטות שבהן נוקט השמאל נגד יריביו הפוליטיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il