X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיפור קצר מהחיים
▪  ▪  ▪

ביום חמישי (1.9.05) פניתי למשרד החוץ הישראלי בירושלים. רציתי להזמין שני אורחים אלי מרוסיה, לשבוע ימים לישראל. הראשונה, מנהלת רשת חניות יוקרה ממוסקבה. השני, אדם העוסק בסחר בינלאומי.
הכול החל כאשר הם ניגשו לשגרירות ישראל במוסקבה לבקש ויזה לשבוע. התור היה ענק בכניסה לשגרירות ישראל במוסקבה. כאשר הם הגיעו סוף-סוף לשוער הוא צחק מהם. מה, אין לכם הזמנה לישראל. אם אין לא תוכלו לבקר בישראל. הם התקשרו אלי לאחר שהמתינו כארבע שעות בפתח השגרירות להודעה המשמחת והמלבבת.
פניתי למשרד החוץ - למחלקה הקונסולארית, לטלפון 02-5303616. לא היה מענה, רק תיבה קולית. נו טוב. פניתי לטלפון שהסיומת שלו 642. לא היה מענה, רק תיבה קולית. נו טוב. פניתי שוב לטלפון שהסיומת שלו 822. גם כאן לא היה מענה, רק תיבה קולית. פניתי לטלפון שמספרו בסוף 358. לא היה מענה, רק תיבה קולית. פניתי לטלפון 287, גם שם חזרה התמונה.
לאחר מכן פניתי ללשכה. סוף סוף ענו. העבירו אותי לאתי בנימין. היא תעזור לך, אמרו לי, אך שוב קיבלתי תיבה קולית. השארתי הודעה. הבטיחו לחזור תוך יומיים. לא חזרו. פניתי שוב ללשכה. הפנו אותי ללבנת, אך כאן שוב ענתה תיבה קולית. חייגתי לאחר כשעה ללבנת, ושוב נמסר: תשאיר הודעה, נחזור אליך תוך יומיים.
אתם מאמינים? אני לא. פניתי לעוד שיבעה מספרי טלפון שונים. התשובה היתה - תיבה קולית. כל המספרים מצויים אצלי. נו טוב, חשבתי: הם משרד החוץ, אז הם עובדים בחוץ.
נחזור לעניין. סוף סוף הצלחתי לתפוש את השגרירות ברוסיה. שם שאלו: אתה רוצה אותם לביקור בארץ? תשלח לנו תצלום תעודת זהות שלך, ומכתב שאתה מזמין אותם לישראל. אנו ניתן להם טפסים למלא ונעביר אותם למשרד הפנים לאישור. וזה לוקח הרבה זמן, לא מספר ימים כפי שבקשת. וכן, תפקיד ערבות בנקאית שיחזרו לארצם. כל מה שאני רוצה זה לארח זוג חברים שבוע. מה העניין? הם עשירים, בעלי עסקים, לא רוצים לחיות בכלא הישראלי בארץ שאוהבת תיירות אך שונאת את התייר.
כמה שאלות למשרד החוץ, למשרד התיירות ולמשרד הפנים. אתם רוצים תיירות? אני לא חושב. מה זה כאן? מבצר צבאי? כלא ענק? מה הבירוקרטיה הזו. אני נוסע למדינות רבות בעולם, ולא ניתקל בבירוקרטיה מדהימה כזאת. מקבל ויזה תוך יום-יומיים, מקסימום שבוע. מקבל ויזות בשדה התעופה.
במצב דברים זה, למה שיבואו תיירים? אם אני מזמין מבקרים ומעבירים אותי שבעת מדורי גיהינום אז מה עוברים אחרים. לא יבוא לכאן תיירים. בתי המלון יישארו ריקים. בירושלים התפוסה הכוללת נעה סביב 35%. אני מכיר שיבעה בתי מלון בירושלים הסגורים כי אין תיירים. לא צריך לבנות בתי מלון נוספים, לא נהיה אף פעם מדינת תיירות. אנו שונאים את התייר אך מתגעגעים לתיירות. הם לא יבוא. למה להם להיאבק על ויזה מטופשת.
אני אמליץ למיליוני הרוסים האוקראינים, הארמנים ועוד, לא לבוא למדינת ישראל. היא לא רוצה תיירים. היא מעדיפה לחיות בהסגר. בבידוד. ועוד מתפלאים כאן על היובש התיירותי. חבל להקים כאן בתי מלון, כי מי שגם כבר מגיע אז הוא לא יחזור לכאן. פשוט מרמים את התייר בכל מקום. בבתי המלון יש תעריף מיוחד לתייר - במונית ובמסעדה. בכל מקום רואים בו מטרה להונאה. אל תבואו לכאן. תעשו לנו חסד פשוט, כך יהיו לנו פחות שונאים בעולם. אני מציע להפוך את בתי המלון למרכזים מסחריים. לבתי חולים או סתם למבנים ללא שימוש. חבל על הזמן. המדינה רוצה תיירות אך שונאת את התייר. תחשבו מה התיירות הייתה יכולה לחולל למדינה, כולל חיסול האבטלה. אך זה לא, במדינת ההסגר הלאומי. למה לנו תיירים שמכניסים כסף למדינה. מי צריך כאן את הגויים הללו.

תאריך:  03/09/2005   |   עודכן:  03/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחמיה תנא
מאגדות הקולנוע של אז
טליה תנא
טראומה שאינה נשכחת
עו"ד משה מכנס
א-פרופו הודעת מושארף כי יקשור קשרים דיפלומטיים עם ישראל רק לכשתקום המדינה הפלשתינית
פרופ' שאול קרקובר
אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il