X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפני מספר שבועות פרסמנו, כי עו"ד אליעזר לויט הגיש לאגודת הקו-אופ בקשה לרשום על שמו ושמם של בני משפחה נוספים, כיורש, את מניית הוריו המנוחים; רשם האגודות השיתופיות קיבל תלונה, ובבדיקה שערך התברר כי לויט מנסה לקבל מניות לא לו; עכשיו עלול לויט לעמוד בסיכון של בדיקה משטרתית
▪  ▪  ▪

לפני מספר שבועות חשפנו, כי עו"ד אליעזר לויט הגיש לאגודת הקו-אופ בקשה לרשום על-שמו ושמם של בני משפחה נוספים, כיורש, את מניית הוריו המנוחים, דורה ויצחק לויט. בקשה זו הוגשה תוך ניצול טעות של החוקר רו"ח יהודה ברלב, שכן מניה זו כבר נרשמה פעם אחת על שמו של לויט. שווי המניה נאמד בעשרות אלפי דולרים, ועל כן - ומפאת לוחמנותו (המוצדקת) של לויט נגד הקו-אופ - קיבל נושא זה משנה חשיבות.
המידע שהתגלה לוועד הממונה בקו-אופ, הקפיץ את חבריו - מרים פורת, ליפא מאיר ודוד ברודט - והם פנו אל רשם האגודות השיתופיות עו"ד אורי זליגמן. לאחר שקיבל זליגמן את תגובתו של לויט, הוא הוציא ב-4 ביוני החלטה שיפוטית, המטילה דופי חמור בלויט. יתירה מכך: נודע לי, כי הרשם שוקל עתה המשך צעדים נגד לויט, לרבות נקיטית הליכים פליליים בחשד לניסיון לקבלת דבר במרמה.
זליגמן דחה את טענותיו על חלוף הזמן לערעור, את טרוניותו על עצם הגשת התלונה מצד הוועד הממונה, וגם דחה את ערעורו, לפיו לרשם אין כלל סמכות לדון בבקשת הוועד הממונה. הנה חלק מפסיקתו של הרשם, המדברת בעד עצמה:
"לאחר שעיינתי בבקשת בא כוח האגודה, בתגובת עו"ד לויט ובהתייחסות בא כוח האגודה לתגובת עו"ד לויט, הגעתי לכלל מסקנה, כי בפנייתו של עו"ד לויט להירשם כיורש מכוח מניית הוריו המנוחים, הוא מנסה לבסס תביעתו על מניה שאינה קיימת עוד, שכן על-פי התצהיר שהוגש על ידיו לבג"צ, זוהי אותה המניה שכבר הועברה אליו בשנת 1980.
"פנייתו של עו"ד לויט לאגודה היום מתבססת, כאמור, על כך שרו"ח יהודה ברלב, שמונה על ידי כחוקר לצורך עידכון פנקס החברים, כלל בדוח הסופי גם את עו"ד אליעזר לויט וגם את הוריו המנוחים, כאילו שמניית המנוחים של עו"ד לויט לא הועברה אליו בשנת 1980.
"מכל החומר שבפני עולה בבירור, כי אין בפי עו"ד לויט טענה אמיתית, כי מניית הוריו המנוחים הינה מניה נפרדת ולא אותה מניה שהועברה אליו בשנת 1980. לאור האמור ברור, כי יש למחוק את רישומם של דורה ויצחק לויט ז"ל מפנקס חברי האגודה. המשמעות של הותרת המניה הרשומה ע"ש דורה ויצחק לויט ז"ל, אף שהיא הועברה בשנת 1980 לעו"ד לויט, הינה דילול זכויות יתר בעלי המניות באגודה ופגיעה בזכויותיהם.
"מכל המקובץ עולה, כי אף לשיטתו של עו"ד לויט לא יכולות להיות לו זכויות במניה נוספת באגודה. הטענה, כי הוא נאלץ לשלם עבור העברת המניה מהוריו אליו, אינה רלבנטית, שכן לפי גישת האגודה באותה עת, הוריו המנוחים לא שילמו תשלום מלא עבור המניה, ולכן הוא נדרש לשלם סכום נוסף כהשלמה למניה. מהחומר שהוגש לבג"צ בעניינה של האגודה עולה, כי חברים רבים באגודה נדרשו לשלם תשלומים נוספים עבור המניה (למשל, מפעל המניות בשנת 1966), אולם ברור שהם אינם זכאים למניה נוספת באגודה.
"אשר על כן, הנני מורה לוועד הממונה למחוק את שמם של המנוחים דורה ויצחק לויט ז"ל מפנקס החברים. לאור הודאתו של עו"ד לויט, כי העברת המניה אליו בשנת 1980 נעשתה בניגוד להוראת סעיף 17 לפקודת האגודות השיתופיות, וכדי למנוע מצב בו היורשים האחרים של המנוחים דורה ויצחק לויט ז"ל יעוררו טענות נגד האגודה אם היא תפדה את מלוא סכום המניה הרשומה ע"ש עו"ד לויט, לעו"ד לויט, הנני מורה לאגודה לדרוש מעו"ד לויט במועד הפדיון, אישור מיתר היורשים של המנוחים דורה ויצחק לויט ז"ל, כי אין להם דרישות או טענות נגד האגודה בעניין פדיון המניה שהיתה בעבר למנוחים דורה ויצחק לויט ז"ל הועברה לעו"ד לויט, או בעניין פדיון המניה לעו"ד לויט".
נוד לי, כאמור, כי מעבר להחלטתו זו, בוחן עתה זליגמן, יחד עם גורמים אחרים בפרקליטות, את השאלה האם יש להעביר נושא זה גם לבדיקה משטרתית. זליגמן סירב להגיב בנושא.

תאריך:  10/06/2002   |   עודכן:  10/06/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אלוף (במיל.) אורן שחור
אילת מצגר, סמנכ"ל טלוויזיה ברשות
הרשות השניה מנסה לנסח תוכנית פעולה שתוציא את שוק הטלוויזיה מהמשבר בו הוא נתון; פתרון נוסף - קביעת כללים לקיום הפקות משותפות של פלטפורמות השידור השונות והגדלת תקציבי ההפקה
יואב יצחק
על עריכת הבדיקה הודיע במליאת הכנסת סגן השר לביטחון פנים גדעון בן-עזרא; בעקבות הפרסום: חברי כנסת קובלים על הפעלת קטינים כמלשינים ובמיוחד על הסתרת מדיניות זו
היועץ אליקים רובינשטיין התראיין לביטאון לשכת עורכי הדין - הוועד המחוזי-ירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il