X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאמר תגובה לרשימתו של חיימי שניידר
▪  ▪  ▪

חיימי שניידר
חוזרים ל"שמאל - ימין"?

הטיעון השמאלני העולה מדברי שניידר: או ארץ ישראל השלמה ומדינה דו-לאומית או, לכאורה, מדינה יהודית ודמוקרטית פלוס מינוס נסיגה כמעט מוחלטת, רלוונטי לתחילת שנות ה-90', ולפני אוסלו.
היום (לאחר אוסלו, מלחמת אוסלו, ומחיקת ההתיישבות בחבל עזה) הימין המרכזי הפנים שתי נקודות מרכזיות: את הבעיה הדמוגרפית - תוכניתו של ליברמן, המדברת על חילופי שטחים תוך שמירה על בקעת הירדן, וגושי ההתיישבות, מייצגת נאמנה הפמנה זו. נקודה שנייה היא העובדה שכשנאבקים על הכל נשארים, לעיתים, עם לא כלום. יכול להיות שאם מתנגדי העקירה היו נאבקים על גוש ניסנית-אלי סיני אולי היו מפסידים את גוש קטיף אך היו נותרים עם שטח בידי ישראל והחורבן לא היה מוחלט.
במקביל ישנם קולות בימין הפרגמטי, שמנסים להחזיר בימים אלה לשיח הציבורי את תוכנית אלון פלוס.
תוכנית זו מדברת על כך שבקעת הירדן במובנה הרחב ביותר, תהיה בריבונות ישראל, כמאמר נאומו האחרון של רבין ז"ל בכנסת. ראוי לציין שגדר ההפרדה הוציאה למעשה את הבקעה מחוץ לתוואי הישראלי של הגדר. כמובן שמדבר יהודה יצורף גם הוא לישראל. בנוסף לכך יצורפו גושי ההתיישבות הבאים: היישובים אלון מורה, איתמר, גוש עלי-שילה, עופרה-בית אל, יצורפו לבקעה.
הציר מהבקעה לי-ם (גוש אדומים) גם הוא יצורף מטבע הדברים.
בדרום הר חברון היישובים שהיו בתוואי גדר ההפרדה, כמו שמעה-סוסיא-טנא-כרמל ומעון, שהוצעו מתוואי הגדר עקב כניעת שרון לדרישה האמריקנית, יוחזרו לתוואי הישראלי ויצורפו לגדר הישראלית. גוש קרית-ארבע גם הוא יצורף לישראל תוך קישורו למדבר יהודה.
עיקרון דומה יחול בגדר המערבית על גושי אריאל-עמנואל-קדומים וגוש קרני שומרון. ועוד גושים באזור מודיעין. העיקרון הוא - מקסימום שטחים ביו"ש ברצף טריטוריאלי לישראל תוך היפרדות מהאוכלוסיה הפלשתינית. כתוצאה מכך ייווצרו הגבולות הציוניים הטובים ביותר לישראל לדורות הבאים, תוך מודעות ברזל לבעיה הדמוגרפית ותוך שימת דגש על הכנסת מינימום פלשתינים לתוך ישראל.
חשוב לציין, שכנראה, מספר יישובים (פחות מעשרים) לא יוותרו, בסוף התהליך בידי ישראל. אך עדיפים גבולות ציוניים מקסימליסטיים, השומרים על רוב היישובים בידי ישראל, מאשר התעקשות על כל יישוב וכך להפסיד כמעט את הכול.
בעשור האחרון חלה שחיקה מוחלטת בתמיכה של מפלגת העבודה בתוכנית אלון, והיא עברה להשקפות מר"צ, בייחוד לאחר אימוץ ויתורי ברק בקמפ-דייויד , שדיברו על ויתור למעשה על הבקעה, ועל כ-97 אחוז מהשטח. בויתורים אלו נשבר טאבו בתחום הויתור על הבקעה וכמובן גם בירושלים.
היה מתבקש ששרון יבנה תוואי גדר התואם לתוכנית המוצגת לעיל, אך הוא נכנע כמעט בכל אזור (למעט גוש חיננית-ריחן בואדי ערה, סלעית ואלפי מנשה ועוד כמה בודדים), לדרישה האמריקנית להצמיד את הגדר קרוב מאד לקו הירוק.
לכן, המשימה הראשונה של הימין המרכזי והמרכז היא להחזיר לשיח הציבורי-תקשורתי את המודעות והחשיבות של תוכנית אלון-פלוס, תוך התגברות על השיח השמאלני הפוסט-לאומי השליט בתקשורת, וכן לעורר מודעות להחזרת התוואי לתוואי ציוני של הגדר.

תאריך:  06/09/2005   |   עודכן:  06/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אינג' יוסף דוריאל
לגילוי טענה שקרית לא צריך להוכיח שכל מילה בה היא שקר. מספיק אם יוכח זיוף של עובדה מרכזית אחת
נסים גבאי
כמו שלא ידעו אותם "קובעי מדיניות" להסביר מדוע לפתע יצאנו מחבל עזה הפורח, אחרי 40 שנה, נדמה כי אינם טורחים לענות לשאר המתאבדים החלשים שאינם מסוגלים לעמוד בלחצים כאלה ואחרים, ומקווים כי בבחירות הבאות יישארו להם מספיק נאמנים כדי להמשיך "ולהוביל" את המדינה לעוד הישגים
עו"ד חיים קליר
על חברת ביטוח להגן על מבוטחיה גם מפני רשלנותם הם, קבע בית משפט השלום בכפר סבא    בית המשפט חייב את חברת הביטוח אליהו לפצות נהגת, אף שלקחה סיכון וטיפסה עם רכבה על גבעה תלולה במיוחד
שבתאי עזריאל
תואר במקצוע נוסף אינו מקנה יתרון למועמדים למשרת שיפוט    כך עולה מבדיקת 60 שמות של שופטים מכהנים    לעומת זאת, עבודה בשירות הציבורי או התמחות אצל שופט, מגדילים מאוד את הסיכויים
עו"ד עפר טויסטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il