X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זה לא בדיוק כך
▪  ▪  ▪

ישנן אמיתות שהשתרשו בציבורת ועיתונאים כלכליים ממשיכים לטפח אותן, מבלי להיות מודעים לכך שהם פשוט מאכילים אותנו במטבעות לשון שחוקות וחסרות יסוד. אביא כמה מהן ואנסה להפריכן.
א) דופקים את השכירים (והם הראשונים להיפגע מכל גזירה כלכלית).
האומנם? מכיוון שרוב אזרחי המדינה הם שכירים (גם העיתונאים), וכל האזרחים הרי מרגישים עצמם מקופחים, הטענה בוודאי פופולארית. אך הרי גם קובעי המדיניות, נבחרים ופקידים כאחד גם הם שכירים. האם סביר להניח שהם ייטו חסד דווקא לסקטור השנוא של העצמאיים?
אם נבחן את המצב בארץ, נגלה שדווקא העצמאיים, ובמיוחד הקטנים, הם הדפוקים באמת. אין שום הגנה על תנאי עבודתם, על אובדן כושר עבודה או מקור פרנסה. הם נתונים להטרדות ולביקורות של שלטונות המס ורשויות אחרות, וכבונוס זוכים גם לתדמית שלילית של מעלימי מס, נצלנים, ועשירים. נכון שיש הרבה שכירים שהכנסתם נמוכה ושמקום עבודתם אינו מובטח, אך זה נכון גם לגבי עצמאיים.
ב) העובדים הזרים הם הגורם לאבטלה (ופוגעים בכלכלת המדינה).
והאמת? תופעת העובדים הזרים נולדה אל תוך מציאות של חברה ישראלית המתנערת מעבודות נחותות (בניין, ייצור, חקלאות וסיעוד). בעבר עסקו בעבודות אלו העולים החדשים, ערבים ישראלים ותושבי השטחים. העובדים הזרים מילאו חלל שנוצר, ולא גזלו עבודה מישראלים. במקרים מסוימים דווקא מחסור בפועלים זרים, למשל בענף הבניה, מעכב פרויקטים וגורם לאבטלה בקרב הישראלים הקששורים בפרויקט. נכון שתופעת העובדים הזרים עלולה לגרום לבעיה חברתית, אך נזק לכלכלה?
ג) החקלאים נהנים ממים מסובסדים (על חשבון הצרכן העירוני).
והאמת? אין שום קשר בין מחיר המים לחקלאות ומים עירוניים. אלו שני מוצרים נפרדים, עם מערכות הפצה ועלויות שונות. שתי קבוצות הצרכנים משלמות מחירים מופקעים למפיקי המים המונופוליסטיים שאינם בהכרח יעילים (מקורות, הרשויות המקומיות ואחרים). נכון שמחירי המים לחלק מהצרכנים החקלאים (ההתיישבות העובדת) הם נמוכים יחסית לצרכני הרשויות המקומיות, המשלמים מחיר כפול, אך יש לזכור שהמחיר הנמוך הוא רק עבור המיכסה המצומקת, ועל החריגה בצריכה משלמים מחיר כפול ומשולש. יש לזכור גם כי חלק נכבד מצריכת המים החקלאית היא של מי ביוב מטוהרים, מבה שתורם גם לאיכות הסביבה.

תאריך:  12/09/2005   |   עודכן:  12/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
משפטה של השופטת הילה כהן אשר הורשעה בעבירות של התנהגות שלא כהלכה במילוי תפקידה ובהתנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל עורר סערה עצומה וזאת מאחר שבית הדין המיוחד לא הורה על הדחתה של השופטת כהן מכס השיפוט    אתמול הותרו לפרסום הפרוטוקולים ממשפטה של כהן המפרטים באריכות את האופן בו נעברו העבירות וגם מאפשרים הצצה ראשונה לעמדתה של השופטת כהן לגבי ההאשמות החמורות כלפיה    השאלה המנקרת מדוע לא הודחה השופטת?
מכון ראות
יציאת ישראל מהמעטפת של עזה והעברת השליטה במעברים לידי הפלשתינים תביא לכך שפליטים פלשתינים יוכלו להעביר את מקום מגוריהם לרצועת עזה    נוצר רגע נדיר בסוגיית הפליטים שבו אפשר לקדם את פתרונה עוד לפני הסדר הקבע
שבתאי עזריאל
שמענו על הכוונה להמשיך את מפעל ההזנה ולחייב את ההורים בתשלום לפי מצבם הסוציו-אקונומי    הנה דוגמה שמשקפת עד כמה קשה יהיה הרעיון לביצוע
עו"ד אברהם פכטר
נישואי רוצחים, בתוך או מחוץ לכותלי הכלא אינו דבר חדש    ההתעקשות בעניינו של יגאל עמיר לא נהירה ולא מבוססת משפטית    יש הבדל בין פסול חברתי, מוסרי, לאומי לבין שלילת זכויות יסוד קונסטיטוציוניות
דר' רון בריימן
אם יש הינתקות בתוכנית ה"הינתקות" הרי שהיא מתבטאת בהינתקות של ישראל השרונואידית מן המלחמה העולמית בטרור. בריחה מפני הטרור, מתן טריטוריה לטרור, אספקת שירותי תשתית ותעסוקה - כל אלה מקיימים ומזינים את הטרור. שינוי המצב מחייב סיום שלטונם של פרס א' (שמעון) ופרס ב' (אריאל), שהובילו את ישראל לנקודת השפל העמוקה בתולדותיה.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il