X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

שדיים, בשבטים מסוימים באפריקה, אינם זוקפים את גבותיהם של הגברים המקומיים. בחברה המערבית, הגבות מזדקפות, ובחברה המוסלמית, הגבות, ועוד משהו.
מהסיבה הזו כנראה הטביע מאן-דהו את הקלישאה, "פורנוגרפיה- היא שאלה של גיאוגרפיה". רוצה לומר, בשינוי מקום, השקפת העולם משתנה.
לקלישאה החביבה הזו יש אחות תאומה, נטולת חוש הומור, ועם אוריינטציה פוליטית חזקה. "דברים שרואים מכאן, לא רואים משם", אמר ראש הממשלה, ועלה עם בולדוזר על הישובים שטיפח.
חז"ל אמרו: "איזהו החכם הרואה את הנולד" ויש לנו גם את "מאז שחרב בית-המקדש, אין הנבואה ניתנה, אלא לשותים בלבד". מאחר ואני חכם אחרי שתייה, לכן אתנבא: אם שרון יוביל את הליכוד בבחירות הבאות - מי שירכיב את הממשלה יהיה השמאל. אני בטוח בזה.
אסור לנבחרי הליכוד, לצעוד כעדת אופורטוניסטים שתויים, אחרי החלילן מחוות-השקמים, שהשליך את האידיאולוגיה שלהם לפח, תוך הצגת בכירי התנועה במלוא ערוותם. מישהו שם למעלה שכח, שיש יום הדין, והמצביעים, הם שקובעים את מספר המנדטים. מר שרון ניצל בציניות את תאוות השררה של בכירי הליכוד. בתמורה לתיקים, הוא קיבל את שתיקתם/תמיכתם, להנפת הדגל של היריבים. אלה שמכרו לנו את הסכם אוסלו.
בתודעת הציבור, ההסכם ההוא נקבע כאסון היסטורי. זהו נכס אלקטוראלי שלא יסולא בפז. הינה ההוכחה: למרות שהקדנציה הראשונה של שרון כראש ממשלה, הייתה כישלון קולוסאלי, הליכוד הכפיל את כוחו. זה מלמד על עוצמת התיעוב, שחש הציבור כלפי מי שנתפסים בעיניו, כאחראים לאסון הזה. שימו לב: אפילו היום, למרות מלחמת הכול בכל בליכוד, מפלגת העבודה לא מצליחה להתרומם בסקרים. זה מוכיח שהתיעוב הזה עדיין מבעבע.
משקרים אלה מהשמאל שמזהירים את מתפקדי הליכוד לבל יפקידו את ההגה בידיו של נתניהו. ביבי יביא לליכוד את מעט מנדטים? תאמינו לי, אילו זה היה נכון, הם היו שולפים מקופסת האתרוג את שרון, ומכניסים פנימה את נתניהו.
האמת הפוכה: מבחינת השמאל, הכי טוב ששרון יוביל את הליכוד. זאת הסיבה היחידה להתגייסות למענו. הסיפורים, הסקרים והפרשנים שמנבאים לליכוד שלטון רק אם שרון ינהיג- הכול מניפולציה ושקר. שרון בלי הליכוד, לא שווה הרבה. הליכוד בראשות שרון, הרבה יותר פגיע, ובהכרח יוביל לאופוזיציה.
הרי לכם הניתוח שעשיתי:
את האזרחים שהצביעו לליכוד, אני מחלק לשלוש קבוצות. ימין אידיאולוגי, אלה שונאים את שרון בגין בגידתו, וברור שהם יעזבו את הליכוד אם הוא יוביל. הקבוצה השנייה מורכבת מאופורטוניסטים שיש להם אשכרה אינטרס אישי בראש הממשלה הזה והבן שלו. והקבוצה השלישית שהיא הגדולה ביותר, מורכבת מאזרחים שונאי שמאל, ובעלי אידיאולוגיה ימנית רופפת. את אלה ניתן לשנע לפתק אחר, באמצעות צונאמי תקשורתי.
היה ושרון מנצח בפריימריז, והוא זה שיוביל את הליכוד, תוך יום, האוריינטציה של התקשורת תשתנה מהקצה לקצה. תקופת החסד של שרון תגיע לקיצה (תזכרו את הפרקליטה גלאט ברקוביץ', שהדליפה את פרשת סיריל קרן, מתוך כוונה לעזור לשמאל, רק א ח ר י ששרון ניצח את ביבי. לא לפני).
או אז, יחושו אזרחי ישראל על בשרם מה זה צונאמי תקשורתי. שלוש נקודות תורפה יש לליכוד בראשות שרון. שלושתן לא תופסות במקרה שביבי מוביל:
א) השמאל יטען שהאידיאולוגיה המדינית שלו הוכחה כנכונה, ואין שום סיבה להצביע עבור המפלגה שקולטת כל דבר באיחור אסוני.
ב) השמאל יאשים את הליכוד בראשות שרון, במותם של למעלה מאלף יהודים קורבנות הטרור, בגין העיכוב בהקמת גדר ההפרדה. "גם כאן", יטענו בשמאל, "הוכח שהליכוד מבין את המציאות הרבה אחרינו. ואלמלא העיכוב בהקמת הגדר, היינו חוסכים אלף לוויות של יהודים".
ג) תחת הסיסמא "מושחתים נמאסתם", התקשורת תשטוף את המדינה ותציג את הליכוד בראשות משפחת שרון, כמפלגה מושחתת מהמסד עד הטפחות. המגירות של הקמפיינרים השמאלנים גדושות פרשיות שחיתות המיוחסות למפלגה הרקובה, שקיפלה את כל דגליה, למעט אחד- תאווה חסרת מעצורים לשלטון. הגיע הזמן שהבוחר הישראלי ילמד את המושחתים של הליכוד, שפוליטיקה, זה קודם כל אידיאולוגיה.
אמרתי צונאמי תקשורתי, אפשר לומר גם "הורי-כאן". הציבור לא יעמוד בנחשול השטנה כלפי אלה שמכרו את האידיאולוגיה שלהם תמורת שלטון. מאות אלפי אסימונים, ירדו לפתע. שרון ישמע מהם: "סיימת את שליחותך ההיסטורית". בדיוק כמו שאמרו לעקורי גוש קטיף וצפון השומרון. זה יהיה עונש הולם למפלגה שהציבה בראשה שקרן מועד, רק משום שהסקרים אמרו, שהוא יחלק להם סוכריות. המסר פשוט: מי שאין לו אידיאולוגיה, שלא יעלה למגרש.
לסיכום, אם הליכודניקים חפצי שלטון, חובתם לחזור להיות מפלגה אידיאולוגית, ולסלק את שרון. גם ככה הוא איש קשיש. הגיע הזמן שישב בנחת בחווה, וידריך את פר הארבעה החדש, איך עושים את זה להרבה. הוא אלוף בזה.
אימוץ האידיאולוגיה של היריבים, מזכירה את הבדיחה על התרנגולות, שמיוזמתן רצו למשחטה. ובאין אידיאולוגיה, אפילו התגייסותם של סיטונאי קולות שופעי כריזמה, דוגמת מוסא אלפרון, עומרי והחברים שלו: שלומי עוז, האחים פריניאן, ומשפחת ג'ארושי,- אפילו הם, לא יושיעו את הליכוד.

תאריך:  13/09/2005   |   עודכן:  13/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דיוויד דונין
שנה וחצי זה המון זמן? תלוי את מי שואלים    כאשר מדובר בהיערכות לחוק הסרבנס אוקסלי, שצפוי להיכנס לתוקף בדצמבר 2006, מדובר במעט זמן, מעט מאוד זמן...
נחמיה תנא
זה לא בדיוק כך
מיכאל דבורין
משפטה של השופטת הילה כהן אשר הורשעה בעבירות של התנהגות שלא כהלכה במילוי תפקידה ובהתנהגות באופן שאינו הולם את מעמדו של שופט בישראל עורר סערה עצומה וזאת מאחר שבית הדין המיוחד לא הורה על הדחתה של השופטת כהן מכס השיפוט    אתמול הותרו לפרסום הפרוטוקולים ממשפטה של כהן המפרטים באריכות את האופן בו נעברו העבירות וגם מאפשרים הצצה ראשונה לעמדתה של השופטת כהן לגבי ההאשמות החמורות כלפיה    השאלה המנקרת מדוע לא הודחה השופטת?
מכון ראות
יציאת ישראל מהמעטפת של עזה והעברת השליטה במעברים לידי הפלשתינים תביא לכך שפליטים פלשתינים יוכלו להעביר את מקום מגוריהם לרצועת עזה    נוצר רגע נדיר בסוגיית הפליטים שבו אפשר לקדם את פתרונה עוד לפני הסדר הקבע
שבתאי עזריאל
שמענו על הכוונה להמשיך את מפעל ההזנה ולחייב את ההורים בתשלום לפי מצבם הסוציו-אקונומי    הנה דוגמה שמשקפת עד כמה קשה יהיה הרעיון לביצוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il