X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
די ברור מי יהיה הקאנצלר הבא פחות ברור איזה קולאציה הוא ייאלץ לבנות כדי לייצב את שלטונו
▪  ▪  ▪

מחר יום הבחירות הגדול של גרמניה. ההתמודדות בין מועמד הסוציאל דמוקרטים הקאנצלר שרודר לבין מועמדת הנוצרים דמוקרטים והשמרנים, מנהיגת האופוזיציה אנג'לה מרקל.
לפי הציפיות הקרובות מחר תוכרז רשמית הגב' מרקל כקאנצלרית גרמניה החדשה והראשונה ממין נקבה אך השאלה בגרמניה היום לא מי ינצח כי את תפקיד הקאנצלר יודעים מי הולך לקחת. השאלה איך תיראה הקואליציה בבונדסטאג.
לפי הציפיות שרודר מצליח לצמצם פערים בין הנוצרים דמוקרטים והשמרנים לבין הסוציאל דמוקרטים עקב העימות הטלוויזיוני הראשון והאחרון בין השניים, מה שיגרום למרקל להכניס בניגוד לרצונה את הסוציאל דמוקרטים לממשלת אחדות ובדרך זו צפויים להיכנס גם השותפים הקואליציונים הרגילים של הסוציאל דמוקרטים - הירוקים.
במפלגתו של שר החוץ היוצא יושקה פישר יש ניגוד בין חלק מחברי המפלגה שלו - חלק טוענים כי אינם רוצים להיות שותפים לממשלת ימין מרכז של מרקל המנוגדת לעמדותיהם וחלק טוענים כי כדי לקחת חלק ולהמשיך את ההשפעה שלהם על המדינה צריך להמשיך ולהיות בממשלה גם ועל אחת כמה וכמה שזו ממשלת ימין מרכז בראשות אנגלה מרקל.
מחר בסביבות חצות (שעון גרמניה) יגיעו חלק מתוצאות האמת אשר יראו את חצי התמונה המלאה שהיא איך תיראה הקואליציה של הקאנצלרית החדשה ובכך גרמניה בתקווה רבה תתחיל דרך חדשה.
לפי העמדה של מרקל התהליכים הראשונים של גרמניה בראשותה יהיו התנגדות חד-משמעית לכניסת טורקיה לאיחוד האירופי, מה שהיה להיפך בזמן שלטון שרודר. שינוי יסודות הרפורמה הכלכלית של שרודר שהיא אג'נדה 2010 שחלק מההליכה לבחירות היתה בגללה, והליכה מהירה לשיתוף פעולה עם ארה"ב ובריטניה ובדרך זו גם עם ישראל.
בגרמניה אומרים פרשנים רבים אשר מבינים כי בכל זאת ממשלת אחדות בלתי נמנעת אבל מצד שני היא גורמת לשיתוק של ניסיון ליצור משהו חדש ולקיפאון הליכים כפי שהיה בממשלת הקאנצלר קיסינג'ר שהכניס את הסוציאל דמוקרטים בראשות הקאנצלר האגדי ברנדט, לממשלת אחדות שהיתה פשוט משותקת למשך שלוש שנות כהונתה, עד 69'.
בזמן הזה הצליח ברנדט לגבור על יריבו שהיה חבר לממשלתו וראש ממשלתו וזה חלק מהשיקול של הסוציאל דמוקרטים להיכנס לממשלה כי קו המחשבה לעבור במנדטים את הנוצרים דמוקרטים וללכת לנשיא, קוהלר, עם בקשה לכונן ממשלת אדומים-ירוקים, לא תתאפשר.
לירוקים לא יהיה מספיק מנדטים לעבור יחד עם הסוציאל דמוקרטים את הנוצרים דמוקרטים והשמרנים ולכן העמדה הסוציאל דמוקרטית היא לשבת בממשלה ולהפוך לאלטרנטיבה ישנה/חדשה לממשלה הנוכחית בראשות הנוצרים דמוקרטים והשמרנים כדי להפיל את הממשלה הזו תוך שנה-שנתיים, במקרה הגרוע שלוש, ולחזור לשלטון מאשר הרעיון לשבת באופוזיציה כפי שהיה בפעם האחרונה ב-82' כאשר הפסיד הקאנצלר הסוציאל דמוקרט, הלמוט שמידט לקאנצלר הנוצרי דמוקרטי, הלמוט קוהל, והסוציאל דמוקרטים הלכו לאופוזיציה וישבו שם במשך כמעט 19 שנה, עד ששרודר הצליח ב-98' להדיח את קוהל.
לטענת גורמים בסוציאל דמוקרטים זו הדרך היחידה שמאפשרת להם לחזור להיות אלטרנטיבה. בסופו של דבר קואליציה גדולה (גרוסהקואליציון) של אחדות לאומית בין המפלגות הגדולות בלתי נמנעת מסיבה אחת - גרמניה, המדינה החזקה והחשובה ביותר באירופה מכל הבחינות, נמצאת במצב קשה מאוד מבחינת כלכלית מאז מלחמת העולם השנייה וכנראה שבכל זאת צריך בצורה כלשהי איחוד לאומי בממשלה כדי לשנות אולי את המצב הכלכלי, כדי שיהיה יותר טוב למרות כל הדעות האחרות.

תאריך:  18/09/2005   |   עודכן:  18/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רן פרנקל
דניאל דייקר
עו"ד חיים קליר
העובד שכר דירה קרובה למקום עבודתו. המעביד היה אמור לשאת בחלק משכר הדירה. לאחר חתימת חוזה השכירות, העובד התחרט, ביטל את החוזה ופיצה את בעלי הבית אך לא את המתווך    לימים, קיבל העובד זימון לתביעה שהגיש נגדו המתווך, התרגז ולקה באוטם שריר הלב    האם מדובר בתאונת עבודה?
שלמה קדם
המודל המקרו כלכלי לאחר עידן ה"ה בנימין נתניהו ופרופ' יעקב פרנקל    לקראת דיון בוועדה החברתית כלכלית של המפלגה
ד"ר גדי אשל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il