המערכת השיפוטית נגועה בליקויים רבים. בדומה למערכות ציבוריות רבות המחזיקות בידיהן כוח רב, לעיתים קרובות מדי נמצא, כי מערכות אלה נוהגות באופן בלתי תקין בגורמים אותם הן אמורות לשרת. הפעם נאיר כאן את הבעיה הכאובה: בזבוז זמנם וכספם של בעלי דין ושל עורכי דין, דווקא מצד שופטים, רשמים ומזכירויות בתי המשפט.
כזה הוא המקרה שלפנינו, שאירע לחברי עו"ד פנחס פישלר וללקוחות אותם הוא מייצג (7.9.05). עו"ד פישלר פנה בתלונה בנושא אל מנהל בתי המשפט, השופט (בועז אוקון), ולהלן עיקרי הדברים:
"ברגל שמאל התחלתם את שנת המשפט הבאה עלינו לטובה. במנהל בלתי תקין. בזילות של ממש, בחוסר התחשבות בזולת ובאגוצנטריות. מעשה שהיה כך היה:
הדיון בתיק הנ"ל נקבע להיום, שעה 12.00 בפני כב' הרשם דן סעדון. ישבתי עם הלקוח להכין את התיק - מספר שעות, אתמול והבוקר. יצאנו במיוחד לדיון - מתל אביב לרמלה. פקקים בת.א. חם בחוץ. בצריך גם לחפש... חנייה. הגענו רבע שעה לפני הזמן. מרשי נבדק בכניסה. אלא, שמייד מתברר במזכירות כי כב' הרשם דן סעדון נמצא בחופש לרגל שמחה משפחתית. דיון אין. נסענו לחינם. לריק. הכנו את התיק - לחינם. סתם. איש לא טרח להודיע לנו על דחיית הדיון למועד אחר. לנו להודיע?... הזמן שלי והזמן של הלקוח שלי הוא לצנינים בעיניכם. שווה לכלום. ללא כלום. לאפס. כקליפת שום. "מי אנחנו בכלל", שיתחשבו בנו ובכבודנו?. בסה"כ אנו אזרחים פשוטים. לא שרים, לא רוזנים, לא חברי כנסת, לא ראשי ממשלה ולא מממלאי-מקומם... לא שופטים, לא דיינים, לא נסיכים, לא מלכים ובעיקר גם לא ה"בנים" של... אנו סתם מפשוטי עם. עמך ישראל. אזרחים מן השורה. מן הפרולטריון...".
עו"ד פישלר ביקש מהשופט אוקון לבחון מקרה זה ואף לפעול למתן פיצוי הן לעורך הדין והן לבעל הדין.
יאמר לזכותו של השופט אוקון: הוא מכיר היטב את הבעיה ולכן התגייס לטפל בה. בו ביום השיב לפישלר. "אכן, הדברים המתוארים על-ידך אינם מתקבלים על הדעת". אוקון מסר כי הוא העביר נושא זה לבדיקה, ו"לאחר בירור העובדות ניתן יהיה להתייחס לדרישה הכספית, והדבר ייעשה ברוח חיובית".
פישלר, מרוצה מהתגובה, הודיע על כך שהוא מוותר על פיצוי כספי ובלבד שיוסקו המסקנות. אוקון אמר לנו, בתגובה: "כל דרישת פיצוי בגין רשלנות לכאורה של מזכירות בתי המשפט, נבדקת על-ידי הביקורת הפנימית. כאשר תוצאת הבדיקה מעלה התרשלות אשר גרמה נזק לפונה, כי אז בהתאם לכללים מפוצה הניזוק".