X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עו"ד פישלר קבל על בזבוז זמנם של עורכי דין ובעלי דין הרשם יצא לחופשה פרטית אך הודעה לא נמסרה לבעלי הדין, שהגיעו, כמובן לדיון שנקבע קודם לכן השופט אוקון: "אכן, הדברים המתוארים על-ידך אינם מתקבלים על הדעת"
▪  ▪  ▪
אוקון, שוקל גם פיצוי

המערכת השיפוטית נגועה בליקויים רבים. בדומה למערכות ציבוריות רבות המחזיקות בידיהן כוח רב, לעיתים קרובות מדי נמצא, כי מערכות אלה נוהגות באופן בלתי תקין בגורמים אותם הן אמורות לשרת. הפעם נאיר כאן את הבעיה הכאובה: בזבוז זמנם וכספם של בעלי דין ושל עורכי דין, דווקא מצד שופטים, רשמים ומזכירויות בתי המשפט.
כזה הוא המקרה שלפנינו, שאירע לחברי עו"ד פנחס פישלר וללקוחות אותם הוא מייצג (7.9.05). עו"ד פישלר פנה בתלונה בנושא אל מנהל בתי המשפט, השופט (בועז אוקון), ולהלן עיקרי הדברים:
"ברגל שמאל התחלתם את שנת המשפט הבאה עלינו לטובה. במנהל בלתי תקין. בזילות של ממש, בחוסר התחשבות בזולת ובאגוצנטריות. מעשה שהיה כך היה:
הדיון בתיק הנ"ל נקבע להיום, שעה 12.00 בפני כב' הרשם דן סעדון. ישבתי עם הלקוח להכין את התיק - מספר שעות, אתמול והבוקר. יצאנו במיוחד לדיון - מתל אביב לרמלה. פקקים בת.א. חם בחוץ. בצריך גם לחפש... חנייה. הגענו רבע שעה לפני הזמן. מרשי נבדק בכניסה. אלא, שמייד מתברר במזכירות כי כב' הרשם דן סעדון נמצא בחופש לרגל שמחה משפחתית. דיון אין. נסענו לחינם. לריק. הכנו את התיק - לחינם. סתם. איש לא טרח להודיע לנו על דחיית הדיון למועד אחר. לנו להודיע?... הזמן שלי והזמן של הלקוח שלי הוא לצנינים בעיניכם. שווה לכלום. ללא כלום. לאפס. כקליפת שום. "מי אנחנו בכלל", שיתחשבו בנו ובכבודנו?. בסה"כ אנו אזרחים פשוטים. לא שרים, לא רוזנים, לא חברי כנסת, לא ראשי ממשלה ולא מממלאי-מקומם... לא שופטים, לא דיינים, לא נסיכים, לא מלכים ובעיקר גם לא ה"בנים" של... אנו סתם מפשוטי עם. עמך ישראל. אזרחים מן השורה. מן הפרולטריון...".
עו"ד פישלר ביקש מהשופט אוקון לבחון מקרה זה ואף לפעול למתן פיצוי הן לעורך הדין והן לבעל הדין.
יאמר לזכותו של השופט אוקון: הוא מכיר היטב את הבעיה ולכן התגייס לטפל בה. בו ביום השיב לפישלר. "אכן, הדברים המתוארים על-ידך אינם מתקבלים על הדעת". אוקון מסר כי הוא העביר נושא זה לבדיקה, ו"לאחר בירור העובדות ניתן יהיה להתייחס לדרישה הכספית, והדבר ייעשה ברוח חיובית".
פישלר, מרוצה מהתגובה, הודיע על כך שהוא מוותר על פיצוי כספי ובלבד שיוסקו המסקנות. אוקון אמר לנו, בתגובה: "כל דרישת פיצוי בגין רשלנות לכאורה של מזכירות בתי המשפט, נבדקת על-ידי הביקורת הפנימית. כאשר תוצאת הבדיקה מעלה התרשלות אשר גרמה נזק לפונה, כי אז בהתאם לכללים מפוצה הניזוק".

תאריך:  24/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה מכנס
שמעון ויזנטל לא היה חבר מרכז הליכוד, ולכן לא בא איש מחברי הכנסת של מפלגה זו ללוותו בדרכו האחרונה. הם עסוקים כעת ב"הרמת כוסית" לכבוד ראש השנה החדש. ויזנטל לא היה מקורב או מכר או בן-דוד או גיס או שכן או סבתא או מחותן או חתן או חותן של מישהו שיש לו מקורב במרכז המפלגה, אז למה מי הוא שנלך להלווייתו?
עו"ד אברהם פכטר
עם פרסום מסקנות ועדת אור כתבתי מאמר תחת הכותרת: ועדת אור - עם מסקנות חושך    מסקנות מח"ש רק מחזקות את הנאמר אז ביתר שאת    הטעות של חקירת מח"ש נעוצה בחקירה מאוחרת אך בעיקר בקונספציה החקירתית השגויה שלא להתייחס לאחריות של נותני הפקודות וניהול המערכה    כשיש 13 הרוגים במהומות אזרחיות - חייבים להקים ועדת חקירה - אך לא סביר שאין אחראים למות האזרחים
פרופ' שאול קרקובר
שבתאי עזריאל
מיהו השופט בן-שחר חריפאי, שהוזכר בגזר הדין של השופטת הילה כהן? ובכן, מדובר בשופט תעבורה שניהל שיחה עם האלוף (מיל.) אהרון יריב בעניין התיק של בנו, ונהג לקבל משמעון מזרחי הזמנות למשחקי כדורסל. הוחלט לזכותו משוחד, אך להרשיעו בהתנהגות שלא כהלכה במילוי תפקידו ולהעבירו מכהונתו
יואב יצחק
תחקיר שמפרסם ידיעות אחרונות חושף פרטים מביכים על הנעשה בבנק ישראל    הנגיד הנכנס, פרופ' סטנלי פישר, אומנם מנסה לעשות סדר אך גם הוא אינו עומד בלחצים    ואולי בניין הפירמידה הוא חזות הכל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il