X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשעות אלה שרויים חלקים ניכרים של הציבור הפלשתיני בחרדה מפני הבאות, בפרט בהינתן תקיפות חה"א וריכוזי הכוחות של צה"ל בסמוך לרצועה. זהו הזמן שבו נחיצותם של שידורי רדיו מטעמה של ישראל , המעצמה האזורית, לאוזני הציבור הפלשתיני היא הכרח בל יגונה
▪  ▪  ▪

מתקפת רקטות ה"קסאם" על שדרות וסביבתה במהלך סוף השבוע האחרון מתפרשת לכאורה, על-ידי חוגים שונים בציבור הישראלי, כהוכחה לחוסר התוחלת של ההינתקות, בפרט במימד החד-צדדי שלה.
הכאוס השלטוני ברצועה, שביטויו העיקריים משתקפים ב"השתלטות" חמושי ה-חמאס על רחובות עזה והעובדה כי פעילי התנועה מצטיירים ככאלה הנותנים את הטון גם בכלי התקשורת האלקטרוניים הפלשתינים, מטיל צל כבד על סיכוייו של יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, להוביל את העם הפלשתיני לעבר עתיד מבטיח יותר.
הפניית הזרקורים אל עבר תנועות ה-חמאס וה-ג'האד האיסלמי, בדגש לפן החמוש של גופים אלה, מקפחת מאוד את מקומה של האוכלוסיה האזרחית בעזה, הגם שהמדובר במאסה הקריטית של העוצמה הפלשתינית במרחב זה. יתר על כן, גורמי ההערכה תמימי דעים באשר למשקלה הדומיננטי של מגמת הרגיעה בקרב החברה הפלשתינית בשעה זו, על-אף אופוריית ה"ניצחון" האופפת את הסביבה הפלשתינית, בעקבות מימוש ההינתקות.
אשר על כן, נהיר כי שליפת נשק ה"קסאמים" על-ידי החמאס, לא זו בלבד שהיווה התרסה בוטה כלפי מנגנוני ה"רשות", אלא שמעשית, חשף את האוכלוסיה הפלשתינית התמימה ברובה, למצב כמעט בלתי אפשרי של – "כרית הספיגה" של התגובה הצבאית הישראלית, הבלתי נמנעת.
לא אחת דובר במחוזותינו על הצורך לפעול ל"צריבת התודעה" של הציבור הפלשתיני, באופן שיאפשר לישראל לאמר את דברה באזני הרוב הדומם, החשוף לשמועות זדון ולמסרים ארסיים מכלי תקשורת עוינים המלבים את השנאה והמשטמה באזור.
דווקא עתה כאשר החברה הפלשתינית חווה תהליכים מעצבים בעלי משמעות הרת גורל לעתידה, חיוני כי זו תהיה חשופה במכלול רבדיה, גם למציאות הישראלית ולמגמות המטפחות גישה מדרבנת לפתרון מדיני באזורנו. הכרחי כי ישראל תוכל, ב"זמן אמת", להעביר מסר מרגיע או מרתיע, אל הציבור הפלשתיני, באופן שיזים שמועות, שיעודד ריסון, וישבש פעילותם של גורמים חמושים בלתי סדירים.
הקבינט המדיני-ביטחוני שנזעק במהלך סוף השבוע האחרון לכינוס מיוחד נוכח ההסלמה החמורה שהתפתחה במרחב "סובב עזה", סביר כי אינו מודע די הצורך לעובדה המדאיגה לפיה שידורי קול ישראל בערבית אינם נקלטים בשטחי רצועת עזה והגדה, בשל מגבלות טכניות המוכרות לגורמים מקצועיים רבים. מצב תמוה זה התקיים לכל אורך שנות האינתיפאדה, ואין פוצה פה ומצפצף!
המאמץ החפוז לאלתר כרוזים בערבית, במטרה להנחיל מסרים מתאימים לאוכלוסיה הפלשתינית נתפס כדל-השפעה במקרה הטוב. בעבר אויימו מחזיקי כרוזים על-ידי גורמי טרור פלשתינים, ולכן העדיפו להימנע מהחזקתם. בשעות אלה שרויים חלקים ניכרים של הציבור הפלשתיני בחרדה מפני הבאות, בפרט בהינתן תקיפות חה"א וריכוזי הכוחות של צה"ל בסמוך לרצועה. זהו הזמן שבו נחיצותם של שידורי רדיו מטעמה של ישראל, המעצמה האזורית, לאוזני הציבור הפלשתיני היא הכרח בל יגונה.
קול ישראל בערבית נהנה בעבר מ"רייטינג" גבוה בכל רחבי המזרח התיכון, תוך שהוא מביס תחנות שידור עתירות מוניטין כגון "רדיו מונטה-קרלו" וה-BBC בערבית. בתור שכזה זימנה התחנה ערוץ מרכזי וזמין להנחלת מסרים, גם בעלי גוון מגמתי, באזני המאזין הערבי הסביר, כחלופה נאותה לכלי התקשורת של מדינות ערב השונות.
תהליכי הניוון עד כדי חוסר רלוונטיות המושתים על הרדיו בערבית, הגם שהתירוץ להם נעוץ באילוצי תקציב המונעים הצטיידות במשדרים חדישים בעלי עוצמה, שומה שיזעיקו מעורבות של גורמים מקבלי החלטות בישראל, למציאת פתרון נאות שישוב ויציב את ישראל בספקטרום התקשורתי בזירה הפלשתינית.
שידורי רדיו, בפרט בעיתות חרום ומלחמה, הם בבחינת מכפיל כוח, העשוי לחסוך בחיי אדם ולצמצם מרחבי חיכוך בתנאים של פעילות בשטחים מאוכלסים. גם ההיסטוריה הצבאית הישראלית מספקת רקורד עשיר של השפעה ישירה ועקיפה של מסרים משודרים, הן במהלך מלחמת ששת הימים, מלחמת יוה"כ ומלחמת "שלום הגליל".
הרצון להשפיע על הלכי רוח בקרב האוכלוסיה הפלשתינית הוא בגדר צורך חיוני, אולם כזה שלא ניתנת להגשמה ללא זמינותם של כלים נכונים. לאחרונה דווח על פופולאריות גוברת של תחנת שידור ישראלית בשפה הערבית, בשם "רדיו א-שמס", המשדרת במסגרת הרדיו האזורי, ומכוונת בעיקר אל הערבים תושבי ישראל.
תחנה עצמאית זו, צוברת עוצמה ותשומת לב, בעוד כלי תקשורת ממלכתי, הנשען על כוח אדם מיומן ונהנה מתקציבי תפעול משמעותיים, משדר למעשה במעין "מעגל סגור". זהו מצב בלתי נתפס ושערורייתי.

הכותב הוא אל"מ במיל', שירת בעבר ב-אמ"ן
תאריך:  25/09/2005   |   עודכן:  25/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אילון קפלן
בעקבות שני סקרים שפורסמו באחרונה בתקשורת    על ניהול נחמדות ועל האחים בורוביץ'
זיו בר-אור
החלטת בית המשפט העליון בעניין גדר ההפרדה סביב אלפי מנשה מנציחה את ההפלייה בין תושבי ישראל המתגוררים בתוך הקו הירוק ל"מתנחלים" שמחוצה לו    בית המשפט היה צריך להחליט כי מדינת ישראל היהודית מחויבת להגן על אזרחיה ועל יהודים בכל מקום בו יהיו - ולשם כך הרי הוקמה!
בועז מושקוביץ
כמעט כל בכירי הליכוד לא יודעים דבר וחצי דבר על תורתו של ז'בוטינסקי. רק תאוות השלטון מנחה אותם    למה הם צריכים ששרון יישאר. שייתנו לו ללכת אל החושך הפוליטי, ושייקח עימו את החברים אולמרט, ליבני, שלום ועוזי-פנינה כהן-רוזנבלום
אילן אביטן
עדות אישית. אילן אביטן, תושב שדרות. על שבת הקסאמים
ליאון גרשוביץ
ה"אנטי-משיחיות" נהייתה לטרנד תקשורתי וכללי. טרנדים, דעות אופנתיות, הן ללא ספק סוג של דעות קדומות! כך גם בנוגע ל"משיחיות"    מהי ציונות אם לא משיחיות במובן החיובי, הריאלי שלה?    אם לא נשיב את העם אל ערכי הציונות, לא רק שטחי יו"ש, הבקעה והגולן אלא מדינת ישראל כולה תהיה בסכנה קיומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il