X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עכשיו, כשאל על היא חברה פרטית, הגיע העת לשאול מדוע המחירים בה גבוהים כל כך? מדוע אזרח ישראלי כמוני, שמעדיף לפרנס חברה ישראלית ולא זרה, נאלץ להזמין כרטיסי טיסה בחברות אחרות?
▪  ▪  ▪

כאדם הנוסע לחו"ל כמעט כל שבועיים, נזקק אני עקב כך לשירותי חברות התעופה השונות.
בדרך כלל אני נוסע ביום א' או ב' וחוזר אחרי יום או יומיים, לפעמים שלושה ימים.
מכיוון שאני פטריוט אמיתי, יש בי הרצון לטוס בחברת התעופה אל על. כך מרבית האנשים שאני מכיר ועדיין מנסים לטוס מפעם לפעם בחברת התעופה הלאומית שהפכה לחברת תעופה פרטית לכל דבר.
לא שחברת התעופה אל על מאירה לי פנים. לא שהשירות בה יותר טוב. לא בגלל זה אלה אל מכיוון שאני חושב שאם אני אטוס באל על הדבר יכניס כסף ומקורות פרנסה לאזרחי המדינה הסובלים מבעיות אבטלה קשות.
כמו בכל שבוע אני מזמין כרטיס לאחד היעדים שאליהם אני מגיע לרגל עסקיי. אני מאוד רוצה להזמין כרטיס בחברת אל על אך אין אני מבין את מערך המחירים הלא נורמליים של החברה. הנה מספר דוגמאות שימחישו את העין הגדולה והבלתי ניתנת לשובע של הפיראט הצמא לכל אגורה שהוא יכול לגזול מנוסעיו.
אם אזרח נוסע לשבוע, למשל למוסקבה, חברת אל על גובה ממנו כ- 350-500 דולר. ממני היא מנסה לגבות כולל כל המיסים 970$ בדיוק. וזאת למה, כי אני טס לפחות משבוע. מה הם חושבים שם? זה בטח איש עסקים עשיר ושמן אז בואו נקרע אותו. אז שמן אני כן, עשיר עדיין לא.
מה עושה אזרח כמוני? פונה לחברה אחרת כמו טראנס אירו ומקבל מחיר של כ-400-550 דולר. הטיסה כולה היא כשלוש שעות וחצי. זו לא טיסה לניו יורק.
הנה דוגמה אחרת: אני צריך לטוס ללונדון לשלושה ימים. אל על דורשת 874 דולר. בחברה אחרת שילמתי 550 דולר. כך אני יכול להוסיף עוד ועוד כמו הטיסה לבומבי, שבאל על היא עולה כ-1,150 וברויאל גורדניין 750 דולר.
למרות שאני תמיד מברר באל על, אני נאלץ לטוס בחברות הזרות, כי התאווה של הפירט הזה עוברת כל גבול. אני מכיר עוד 17 אנשים שלא טסים באל על בגלל אותן בעיות, ואם אני מכיר 17 אנשים כאלה, לבטח יש עוד 1,000.
אז בואו נעשה חשבון רק על ה-17 הללו. 17 אנשים הטסים בממוצע 20 טיסות בשנה במחיר ממוצע של כ-500 דולר, זה הפסד הכנסות לאל על של כ-170,000 דולר בשנה. היכן ההפסד של הטיסות עם המשפחות?
אם ניקח 1,000 נוסעים כאלה, ההפסד של אל על הוא כעשרה מיליון דולר בשנה, וזה חוץ מהפסדים נוספים בגין הנתק בינם לבין אל על.
זה הפסד נטו כי הטיסות יוצאות כך או כך. המטוס קיים, הצוות עובד, הביטוח משולם. רק ההכנסה חסרה. כך פועלת חברה אשר כל רצונה לגזול כמה שיותר מנוסעיה אשר עוברים לחברות אחרות וטסים שם בזול ובאותם תנאים, ואף בביטחון מלא ולא פחות מאל על.
הדבר בא לידי ביטוי בהעלאת המחירים לקראת החגים. מחירים מופקעים ליעדים מסוימים ועוד. המדינה צריכה לחשוב ולפעול במסגרת שמיים פתוחים. לאפשר לכולם לטוס לכל מקום. אל על היא לא חברה לאומית אלא חברה פרטית.
שמיים פתוחים יאפשרו תנועה גבוהה יותר. תיירות נכנסת גבוהה יותר. מחירים נמוכים בהרבה מהקיימים היום. וגם תיירות רצינית יותר אם יפתרו את הבעיות הנפשיות שלנו עם הוויזות המצחיקות ועם הבירוקרטיה המרקסיסטית שלנו, יתווספו אלפי מקומות עבודה בתחום המלונאות, המסעדות וכל הענפים שעניינם תיירות.
די עם ההגנה על אל על. תנו לאזרחים חופש מהחנק של המוביל שחושב שעובדי משרד התיירות הם עובדיו. מהמוביל שחושב שהכל מגיע לו ואנו השפוטים שלו. האם הממשלה צריכה לפרסם אותו לעזור לו לשמור על ההגמוניה שלו ולדפוק בשביל כך את האזרח שמשלם מחירים גבוהים יותר?
בפורטוגל יש כ-30 מיליון תיירים בשנה. בפרג כ-35 מיליון תיירים בשנה. בצרפת איטליה ועוד כ-50 מיליון תיירים בשנה. למדינת ישראל לא חסר כלום כדי להכניס כל שנה כ-10 מיליון תיירים. חסר יחס. רצון לשרת את התייר. והרבה הרבה פחות בירוקרטיה ופחות פיראטים החומדים את כספו של התייר.

תאריך:  26/09/2005   |   עודכן:  26/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדשלגר
תוצאות הבחירות הצמודות בגרמניה מובילות ככל הנראה את המעצמה האירופית לרוטציה בתפקיד הקאנצלר    פעם שרודר, פעם מרקל    לאחר שחלף יום הבחירות בגרמניה חלף-עבר גם העיסוק הציבורי במשמעותן עבורנו, וחבל

גבריאל למברגר
הפוליטיקה הישראלית מתבוססת עמוק בבוץ שמריח שחיתות    תרומות, ג'ובים, מינויים פוליטיים, קבלני קולות ומרכזי מפלגות שקובעים מדיניות    הפוליטיקה זקוקה לשינויים דחופים ולאכיפת החוק
אריאל שרון
הנאום שלא ננאם (25.09.05): "נצטרך להחליט באיזה דרך אנו בוחרים ואיזה ליכוד אנו רוצים. אנחנו נקבע האם יהיה זה ליכוד בלב ההסכמה הלאומית או ליכוד קיצוני שנדחק לשוליים"
יובל ברנדשטטר MD
יש לשרון דרך אחת בלבד להישאר ראש ממשלת ישראל. כל התחמקות ממנה היא מסירת ראשו בידי הקושרים
אורנה רב-הון
מה יכולה למצוא בוגרת תנועת "השומר הצעיר" בקבר בנימין הצדיק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il