X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקשרים החדשים בין ספק ללקוח
▪  ▪  ▪

קשה ביותר להגדיר את הסכמי רמות שירות בחוזי מיקור חוץ, ואכיפת ההסכמים יכולה להיות מורכבת הרבה יותר. אף על-פי שחוזים מפורטים יכולים לתאר התחייבויות של כל אחד מהצדדים ולציין את העלויות וההטבות בכל מצב המתקבל על הדעת, כתיבה ואכיפה של הסכמים המכסים באופן מוחלט את כל חבילת ה- outsourcing כמעט ובלתי אפשרית בגלל עסקות מורכבות ולא בטוחות ב-100%.
Brandon and Segelstein ממליצים על רשימה של יותר מ-170 אלמנטים חיוניים בחוזה לשימוש במשא-ומתן בחתימת חוזה מיקור חוץ של IT. האלמנטים כוללים פרטים טכניים ומוניטאריים כמו התאמת מחירים בעקבות שינויים בנפח העסקה, סטנדרטים איכותיים, גישה לאתרים, זמני תגובה, תצורת חומרה, הוצאות הצוות, עלויות של סיום או ביטול ההתקשרות, ומכניזם של פתרון הבעיות.
במציאות, אפילו רשימה ארוכה ומפורטת לא יכולה להבטיח שביעות רצון משירות של מיקור חוץ. במשך פרק זמן של משא-ומתן, חברת לקוח וחברת ספק בדרך כלל תמימי דעים ונוטים להסכים אחד עם השני. יחד עם זאת, הבעיות מתחילות כאשר קורים מצבים לא צפויים שאינם מפורטים בחוזה מיקור חוץ.
דוגמאות מעסקות מיקור חוץ קיימות יכולות לפתח אסטרטגיות חדשות שיעזרו לשני הצדדים בחוזה ה- outsourcing בזמן אירוע לא צפוי או לא מפורט בהסכם. מיקור חוץ דו כיווני הוא אחד מהם. הנה דוגמה אופיינית של מיקור חוץ דו כיווני: HP חתמה על הסכם של 5 שנים עם חברת MCI לפיו HP תספק תמיכה טכנית ופתרונות תוכנה. בנפרד, MCI הודיעה על חוזה אחר עם HP לשירותי תקשורת שבו HP תשתמש בשירות גישה לאינטרנט בשלט רחוק של MCI, ו-MCI תישאר ספקית התקשורת העיקרית של HP עבור מוקדי לקוחות שלה, ותספק 800 שירותים ללא חיוב.
בדוגמא הזאת, ספק הינו כעת לקוח של הלקוח שלו וחברת מיקור חוץ הנה ספקית של הספק שלה. קשר מעורב זה יעודד שני הצדדים לשיתוף פעולה ורווח הדדי.
בשונה ממיקור חוץ חד כיווני, מיקור חוץ דו כיווני מגביל את שני הצדדים בעסקה בכלל הזהב המפורסם: אל תעשה לאחרים מה ששנוא אליך. למשל, במיקור חוץ חד כיווני, בעיה לא צפויה יכולה לגרום לספק להפקיע מחירים כאשר דרושה יותר עבודה כדי לפתור את הבעיה. יחד עם זאת, במיקור חוץ דו כיווני, הספק יודע שבמוקדם או במאוחר הוא יצטרך עזרה של חברת לקוח לפתרונות הבעיות הלא צפויות שלו. כדי לחסוך אחד מהשני כאב ראש, סביר להניח ששתי החברות יילכו תמיד אחת לקראת השנייה.

כותבת המאמר הינה אנליסטית בכירה, שוורצקוף יועצים - STKI
תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  21/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
אך טבעי שכל ציבור מציב לנגד עיניו ערכים ומפעלים הקרובים יותר לליבו, אבל חייבים לראות בהם חלק מן המערכת הרחבה של החיים היהודיים
עו"ד יוסי דר
על שופטים זוטרים נאסר לשבת בתיקים שיש בהם ניגוד אינטרסים אבל לבכירים כמו דוריש ביניש, שבעלה עו"ד יחזקאל ביניש מייצג חברות ביטוח רבות, אין כל בעיה לשבת בתיקים שעניינם כסף גדול בענף הביטוח    על ארזים ואזובי קיר
דנה אפרתי
טוען: חברת שטראוס נהנית מנתח הכנסות משמעותי בציבור החרדי אך עומדת לפגוע ברגשותיו    תממן בסוכות הקרוב 'מצעד תועבה' שמועתק מגרמניה ואוסטריה במיליון וחצי שקל    כספי הציבור החרדי שירכוש דווקא בימים הנוראים ולקראת החגים מילקי עלולים להגיע למטרה פסולה זו    ערב ראש השנה, הרב אמנון יצחק קורא לשומעי ליקחו להימנע ממוצרי 'שטראוס' [פורסם במקור בעיתון "ארבע כנפות"]
אופיר פלק
בסופו של דבר נמצאו יותר אינדיאנים, מאשר אנשי חרות אמיתיים
עו"ד יראון פסטינגר
מעשיה של השופטת הילה כהן, שבגינם דורשת מערכת המשפט להקיאה מתוכה, הינם נפוצים בקרב שופטים רבים אחרים    במקרה זה, האיסור המוטל על שופטים, המונע מהם להתראיין ולהגן על שמם וכבודם בתקשורת, הוא קפקאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il