X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ח"כ יוסי שריד, בלשונו החדה ובכושר כתיבתו הנדיר, הטיב לתאר את הגועל שהוא חש מהשחיתות שהשתלטה על המדינה, אלא שהוא מאשים את הציבור באדישות ואני מאשים קודם כל את הפוליטיקאים אף מפלגה, גם לא מרצ-יחד של שריד, לא טרחה לפתוח את תיבת הפנדורה הזו ולהעלות את הנושא לסדר היום
▪  ▪  ▪

ח"כ יוסי שריד התייחס ב"הארץ" ("משתפי"ם של מושחתים") לגילויי השחיתות השלטונית כפי שמשתקפים מעיתוני סוף השבוע והוא מטיל, הפעם, את האשמה על הציבור שבעצם אדישותו והשלמתו עם המצב נותן לגיטימציה ל"מכת מדינה" זו, לפי הגדרתו.
ואכן, גם אני, כשרפרפתי בעיתוני סוף השבוע, לרבות במקומונים של אזור מגורי, לא יכולתי שלא להתמלא גועל ודחייה מהעומק של השחיתות והניהול הלקוי במערכת הציבורית ובפוליטיקה הישראלית המרופדת בתשובות מתחמקות וחלקלקות של כל המעורבים בנושא - כאילו הם בכלל לא מבינים על מה מדברים.
"קציר" השבוע כולל את פרשיות היועצים בתעשיה הצבאית הקורסת (תחת "שלטונם" של פואד בן-אליעזר ואריה מזרחי, פרשיית יו"ר הכנסת לשעבר אברום בורג ורכישת חברת עשות אשקלון המופרטת, פרשיית עובדי בנק ישראל, הזיופים של רופאים, פרשייה שנחשפה ב"גלובס" לגבי מעצרו של פקיד בכיר מס הכנסה ועוד סיפורים מכאן ומכאן במקומונים. פשוט מדהים).
חוסר שקט ואי-נוחות מעלות כתבות אלו במי שמדינת ישראל יקרה לו ומי שסולד משחיתות זו וגם אני החלטת שאגזור את כל הכתבות והפרשיות ואכתוב על כולן.
אך יוסי שריד הקדים אותי והוא עושה זאת מעולה. קשה להתמודד עם איכות ועושר הכתיבה שלו. ואני גם מסכים עם תפיסתו הבסיסית שהבעיה היא "עמישראל" המשלים עם השחיתות, בסתר ליבו אף אוהד את חלקה ומצטער שאינו יכול ליהנות ממנה גם הוא עצמו. אותו ציבור גם אינו יודע כיצד להעניש את השלטון אשר מתנהג כך.
יש אמת רבה בגישתו של יוסי שריד, אולם עלינו לזכור כי כל שלטון אשר יעלה יתנהג באותו אופן ועל כן ברירת הבוחר אינה קיימת הלכה למעשה. כבר היו מפלגות שירדו מהשלטון על-רקע "מושחתים נמאסתם" ואחרי כמה שנים חזרו לשלטון וחזרו גם להיות מושחתים ומשחיתים יותר מבעבר.
הבעיה המרכזית היא כי הפוליטיקאים עצמם הפכו אדישים לכך - וביניהם גם חברי הכנסת. מה תרמה "מרצ - יחד" למיגור שחיתות זו? מה תרמה מפלגת "שינוי" למיגור שחיתות זו? אינני שואל על ש"ס או על מפלגת העבודה - לבטח לא על הליכוד, אשר "המציאו" את השיטה. מתי אחת המפלגות הטוענות להיות השליחים של "מנקי האורוות" קיימה כנס או יום עיון בנושא השחיתות השלטונית והדרכים למגרה? מה המצע שלה כיצד לתקן נורמה זו? מהם החוקים אשר הציעו ומן הסתם גם העבירו העוסקים באופן ישיר בניקיון השלטון, בשקיפות, ברמת האכיפה של החוקים, בביסוס תפיסה אתית בשירות הציבורי, בקידום האחריות האישית כ"אבן היסוד" למבחן המשפטי של פקידים בכירים ופוליטיקאים? מתי דיונים בוועדת ביקורת המדינה קראו בשמם לפקידי ציבור האחראים אישית למחדלים? מתי התקיים יום עיון בכנסת על עניין המינויים הפוליטיים והשפעתם על השירות הציבורי המקצועי? מדוע אין כמעט מחקרים של מחלקת מידע ומחקר (מ.מ.מ.) של הכנסת בנושאים אלו?
ניתן עוד לשאול שאלות רבות ואין ספק שלא נפקד מקומם של אדישות האזרחים למצב זה, אולם האשמה המרכזית היא בפוליטיקאים עצמם אשר אינם תורמים ממרצם וכוחם כדי לעגן חקיקה שונה לחלוטין אשר תגדיר את האחריות של הדרג הפוליטי והדרג המקצועי למחדלים במערכת הפוליטית, ואינם תורמים לעיצוב והגשת הצעות חוק שונות אשר ימנעו כל אפשרות לבצע את התופעות העולות מכתבות התחקיר בעיתוני סוף השבוע.
ולכן "הכלבים נובחים והשיירה עובדת", אם כי אפילו הכלבים עייפים, רואים במטושטש, צולעים קמעה וקולם בקושי נשמע.

תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  28/09/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
אש כבדה ספג ראש הממשלה בגין פרשת האי היווני בה כיכב בנו גלעד    אחד ה"יורים" העיקריים היה ח"כ יוסי שריד, שאף פנה לבג"צ כדי לבטל את ההחלטה לא להגיש כתב אישום בעניין    ומי ייצג את שריד בעתירה? בנו שלו, עו"ד ישי שריד, שנשכר על-ידי אביו יוסי שריד, בנסיבות לא ברורות
הרב יעקב הלוי
במערכת החינוך הישראלי ישנם מספר כשלים מובנים אשר גורמים לכל תלמיד הנכנס למערכת לצאת ניזוק. לכן קיימת פריחה של מוסדות פטור ומוכר שאינו רישמי
נרי אבנרי
כל אדם הגון יודע שלמנהיג ציבור אסור לבגוד באזרחים שהצביעו בשבילו    הבעיה במדינה שלנו היא שהאזרחים אולי הגונים אבל המנהיג לא    ומה עם כלבי השמירה של הדמוקרטיה? הם שומרים על מי שנוהג לפי השקפתם
גלית פיין
הקשרים החדשים בין ספק ללקוח
מנחם ברוד
אך טבעי שכל ציבור מציב לנגד עיניו ערכים ומפעלים הקרובים יותר לליבו, אבל חייבים לראות בהם חלק מן המערכת הרחבה של החיים היהודיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il