X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ועדת אור הצביעה על האשם העיקרי במותם של 13 אזרחים ערבים אך הוא זוכה, בניגוד לכל הגיון, בחסינות הממסד והתקשורת בישראל
▪  ▪  ▪

פרופ' שמעון שמיר, חבר ועדת השופט אור, צוטט כאומר: "לא יכול להיות ש-13 אזרחים ייהרגו ואיש לא יועמד לדין". אכן, באוקטובר 2000 נהרגו 13 אזרחים ערבים כאשר יצאו לתקוף שוטרים שמנעו מהם לפגוע בנוסעים על כביש ראשי של ישראל.
בעימות כזה נוצרים מצבים בהם הירי הוא בלתי נמנע. אך מי גרם לכך? אני ממליץ לפרופ' שמיר לקרוא את הדוח שהוא חתום עליו, שם הוא ימצא, בעמוד 111, את התשובה לשאלתו. באותו עמוד מתאר הדוח את השפעת סרטון הטלוויזיה של הריגת ילד ערבי בצומת נצרים על התפרצות הזעם שהוציאה אזרחים ערבים לרחוב - לנקום את דמו של הילד מוחמד א-דורה - שלדברי מפיצי הסרטון נרצח בזדון על-ידי חייל ישראלי. וכך כותב בעניין זה דוח ועדת אור:
"תמונתו של מוחמד אל-דורה, שהופצה בכלי התקשורת, שימשה אחד הגורמים שהובילו אנשים מהמגזר הערבי לצאת לרחובות ב-1.10.00. גם גורמי משטרה וגורמי ביטחון אחרים העריכו, כי היה משקל גדול לפרסומן של התמונות, כגורם לפרוץ האירועים".
האחראים לפרסום התמונות היו הנציג היהודי של הטלוויזיה הממלכתית של צרפת והצלם הערבי שלו. הם כל כך דאגו לפרסום הסרטון בעולם - שאף לא ביקשו תשלום עבורו (או, בעצם, כדאי לבדוק מי שילם עבור "הפצת החינם" הזאת, ביידעו איזה נזק זה יגרום לישראל).
הבהילות שלהם להפיץ את החומר המרשיע - לכל פינות העולם - גרמה לכך שלא הצליחו להסתיר את העובדה שהסרטון והפירוש שליווה אותו לא היו אלא - עלילת דם נבזית, כי הילד לא נהרג מכדור של חייל ישראלי.
תחקיר של החתום מטה, ובעקבותיו - תחקירים של אנשי תקשורת מהשורה הראשונה בעולם - גילו את השקר, ולבסוף, עיתון הוול סטריט ג'ורנאל היוקרתי פרסם התכחשות של שני יוצרי הסרטון לטענתם המקורית - שלפיה חייל ישראלי ירה בילד - אחרי שהועמדו בפני חקירה צולבת של עיתונאים אמיתיים.
אז הנה לפנינו שני אשמים מקוריים לפרובוקציה שהוציאה אזרחים לכביש כדי לתקוף שוטרים ולקבל - כתוצאה בלתי נמנעת מכך - תגובה של אש. איך זה יתכן שהם מהלכים עדיין חופשי? האם דרוש דוח ועדה נוספת כדי להסביר מה נאמר בעמוד 111 של דוח ועדת אור?
כל עוד מפיצי עלילת הדם, שהביאה להריגת 13 אזרחים, לא הועמדו לדין, ימשיכו אויבי ישראל לחפש כל הזדמנות להעליל עלינו כל פשע אפשרי, שיסית נגדנו את כל העולם. הם כבר עשו את זה, בהצלחה, בעלילת "הטבח בג'נין" ורק במקרה - לא הצליחו עם 19 הקורבנות של פיצוץ טילי החמאס בעזה, ב"תאונת עבודה" של מוביליהם.

הכותב התמחה במחקר ותכנון אסטרטגי.
תאריך:  28/09/2005   |   עודכן:  02/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' משה שטרנפלד
מוטי שפירא
ח"כ יוסי שריד, בלשונו החדה ובכושר כתיבתו הנדיר, הטיב לתאר את הגועל שהוא חש מהשחיתות שהשתלטה על המדינה, אלא שהוא מאשים את הציבור באדישות ואני מאשים קודם כל את הפוליטיקאים    אף מפלגה, גם לא מרצ-יחד של שריד, לא טרחה לפתוח את תיבת הפנדורה הזו ולהעלות את הנושא לסדר היום
עו"ד יוסי דר
אש כבדה ספג ראש הממשלה בגין פרשת האי היווני בה כיכב בנו גלעד    אחד ה"יורים" העיקריים היה ח"כ יוסי שריד, שאף פנה לבג"צ כדי לבטל את ההחלטה לא להגיש כתב אישום בעניין    ומי ייצג את שריד בעתירה? בנו שלו, עו"ד ישי שריד, שנשכר על-ידי אביו יוסי שריד, בנסיבות לא ברורות
הרב יעקב הלוי
במערכת החינוך הישראלי ישנם מספר כשלים מובנים אשר גורמים לכל תלמיד הנכנס למערכת לצאת ניזוק. לכן קיימת פריחה של מוסדות פטור ומוכר שאינו רישמי
נרי אבנרי
כל אדם הגון יודע שלמנהיג ציבור אסור לבגוד באזרחים שהצביעו בשבילו    הבעיה במדינה שלנו היא שהאזרחים אולי הגונים אבל המנהיג לא    ומה עם כלבי השמירה של הדמוקרטיה? הם שומרים על מי שנוהג לפי השקפתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il