X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במו ידיה יצרה מצרים את מסלולי הברחות הנשק בין הצד המצרי לצד הפלשתיני, ואף שהפיגועים היכו גם בה, היא לא עושה מאמצים של ממש לעצור את הסחף במצב שכזה אין לצפות שבשטחי הרשות הפלשתינית ייפסק שלטון הכנופיות החמושות
▪  ▪  ▪

מאז תחילת האינתיפאדה האחרונה, לפני חמש שנים, הביטה מצרים באדישות מתריסה על תופעת הברחת הנשק העצומה במנהרות רפיח מהצד המצרי לצד הפלשתיני. מצרים הזינה את החברה הפלשתינית בכמויות נשק שהפכו את עזה לאנרכיה של כנופיות חמושות. יותר משהנשק המוברח היה אתגר ביטחוני לישראל, הוא היה כלי מרכזי בריסוקה של החברה הפלשתינית - לפחות בעזה.
מהיקף הברחת הנשק שגשגה, דווקא בצד המצרי, אימפריית פשע, בעיקר מקרב הבדווים בפתחת אל עריש וצפון סיני, שידם בכל לכל המרבה במחיר. בפיגוע טאבה ב-7 באוקטובר 2004 נחשפה מעורבותם רחבת ההיקף של ברוני הפשע הבדווים בסיני בהפעלת הפיגוע. לא מטעמים אידיאולוגים חלילה אלא תמורת בצע כסף. כמנהגם, גנבו "בהזמנה" את כלי הרכב ששימשו לפיגוע, השיגו את חומרי הנפץ, והובילו בדרכי המדבר את המחבלים ליעדם.
לאחר הפיגוע עצרו המצרים קרוב ל-3,000 בדווים מצפון סיני, שנחקרו בשיטות מצריות כדי לחשוף את מבצעי הפיגוע. אם אפשר היה להניח עד הפיגוע בטאבה שהמצרים לא ידעו באמת את היקף ההברחה, שנהגו במידה של חוסר אכפתיות לגבי המתרחש במחוזות המרוחקים והלא נגישים של מצרים, הרי סביר להניח שאחרי טאבה הבינו לעומק את הבעיה שיצרו לעצמם במו ידיהם. למרות זאת לא עשו דבר מעשי כדי לפגוע בתשתית הפשע על ידי ניסיון לחסום את נתיבי ההברחה של נשק, סמים וזונות לעזה ולנגב.
לאחר הפיגוע השני בשארם א-שייח ב-23 ביולי 2005 שהתבצע בשיטה כמעט זהה, התברר שכל התשתיות שעמדו לרשות מבצעי הפיגוע הקודם בטאבה המשיכו לתפקד. חלק ממבוקשי פיגוע טאבה ששרדו בחופש נהנו ממקלט בטוח באזורים ההרריים של סיני. עדיין משתדלים המצרים ללכוד אחד אחד את מבוקשי הפיגוע אבל נמנעים מהרס התשתית כולה. מצרים, זו שידעה לעקור בדם, אש וחיסולים את הטרור המוסלמי מרחובות קהיר וערי מצרים, עדיין מנהלת מו"מ עם השייחים משבט הטראבין על הסגרת מבוקש זה או אחר, במקום לעקור מהשורש את התשתית כולה - מראש הנחש המסתתר לו ב ג'בל הילאל עד אחרון מבריחי ואונסי נערות הליווי.
על פניו נראה שמצרים היא המדינה המתאימה והמעוניינת ביותר להעמיד את כובד משקלה מאחורי אבו מאזן והרשות הפלשתינית ומאחורי השאיפה ל"מדינה אחת, חוק אחד, נשק אחד". למצרים, יותר מכל אחד אחר, יש גם השפעה ואמצעי לחץ לסייע ולאכוף את מרות הרשות על הפלגים הפלשתינים. בפועל הקפידה מצרים בשיחות קהיר האינסופיות עם הפלגים הפלשתינים על מעמד שווה בין הפלגים לרשות. משל היתה הרשות הפלשתינית עוד פלג בין פלגים ולא הסמכות הריבונית.
ביום חמישי 17 במרס 2005, לאחר עוד סבב של "שיחות קהיר", מול העיתונאים, הוכרז על הסכמה בין הארגונים על "תהדיאה" - רגיעה עם ישראל. בנוכחות עומר סולימאן, שר המודיעין המצרי, הכריזו הארגונים על זכותם להחזיק נשק ולחדש את האש בתנאים הנראים להם. לא היה זכר לקבלת מרות הרשות, אפילו לצורך לתאם איתה מהלכים. אולי ההכרה היחידה במרות היתה ההכרה הכללית שרק אש"ף מוסמך לנהל מו"מ עם ישראל. הרשות כסמכות - יוק.
לא ברור מה בדיוק האינטרס המצרי. כרגע ברור שמטעמים לא ברורים מצרים עושה הכל, ממש הכל, כדי לערער את סמכותה של הרשות, כדי להזין את פלגיה השונים בנשק כדי שעזה תישאר לעולם מוגדישו שבסומליה - חבל ארץ נמשל על ידי כנופיות. כמו שנאמר - עם חברים כאלה מי צריך אויבים.

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
רק עיוור לא רואה שלא רק הפלשתינים והישראלים זה "הם ואנחנו" אלא גם ערביי ישראל והישראלים היהודים זה "הם ואנחנו"    במעשיהם הוכיחו ערביי ישראל יותר מפעם אחת שהם לא איתנו    ולמרות זאת, יש להם הזדמנות לעשות הכל אחרת ולזכות בשוויון מלא, אם רק יקחו על עצמם שתי משימות
עו"ד משה מכנס
הערבים יסתייעו בעתיד בפסיקת בג"צ, שקבעה כי שטחי יש"ע מוחזקים בידינו ב"תפיסה לוחמתית"
יואב יצחק
הנשיא משה קצב "אותת" למזוז: נא להימנע מהעמדה לדין של מתנגדי ההינתקות    גורס כי יש להגיש כתב אישום רק נגד מי שנקט באלימות כלפי חייל, שוטר או גורם ביטחוני אחר    בידי הנשיא סמכות חנינה אם וכאשר יוחלט על הגשת כתבי אישום
נחמיה תנא
רק כלכלה חופשית תבטיח המשך צמיחה
נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il