X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה ציניות יש בדרישה של מנכ"ל מלון "שירת הים" ממגורשי גוש קטיף לעזוב את המלון בגלל מחדל של מנהלת סל"ע שלא דאגה לעדכן את ההסכם עם המלון אפילו למשטרה הוא הלך להתלונן נגד התושבים שנעקרו מבתיהם
▪  ▪  ▪

בצהרי יום שישי האחרון זכו מגורשי גוש קטיף השוהים במלון "שירת הים" באשקלון לשי מיוחד לקראת שבת - הודעה שעליהם לעזוב באופן מיידי את המלון. הנהלת המלון אף הגדילה לעשות וניתקה את החדרים בהם שהו תושבי גוש קטיף לשעבר מזרם החשמל וממים, על-מנת להבהיר להם את רצינות כוונותיה ועל-מנת להכריח אותם לעזוב.
בשיחה שערכתי עם מנכ"ל המלון, יהודי בשם דורון זיידר, הוא טרח והסביר לי שהאשמים במצב בו נמצאים התושבים אינם חברי הנהלת המלון אלא אנשי משרד הביטחון ומנהלת סל"ע, אשר לא טרחו לעדכן את ההסכם בינם לבין המלון. לדבריו, תוקפו של ההסכם הקיים בין המלון למשרד הביטחון פג עוד לפני ראש השנה אבל לפנים משורת הדין נתנה ההנהלה לתושבים להישאר עד אחרי ראש השנה.
הייתי מאמין לטענותיו של אותו מנכ"ל מסכן שנקלע למצוקה כלכלית בשל אטימותם הידועה של אנשי מנהלת סל"ע ושל העומד בראשם, יונתן בשיא. עובדה אחת קטנה, שגם אותה הזכיר זיידר בשיחתנו, מונעת ממני לעשות זאת. "הגשנו נגד הפולשים ששוהים במלון תלונה במשטרה", שח לתומו, ואף הסביר לפרטי פרטים מדוע הוא מגדיר את מגורשי גוש קטיף שבמלונו כפולשים.
שאלה אחת לי למר זיידר, שאלתי אותה גם בשיחתנו אבל הוא לא בדיוק טרח לענות עליה אלא שלח אותי לחפש תשובות אצל אנשי משרד הביטחון: מה חטאו ומה פשעו התושבים המסכנים שהיה צורך דחוף כזה להגיש נגדם תלונה במשטרה?
מר זיידר, איפה הלב שלך? האם אינך חושב שהתושבים ומשפחותיהם, שבוודאי יצא לך לפגוש באופן תדיר ביותר בחודש וחצי האחרון, סבלו מספיק בחורבן הקהילות להן השתייכו, בהרס ביתם אותו בנו בעמל כפיהם, באמונה ובמסירות אין קץ? למה להוסיף על תלאותיהם גם תלונת שווא על פשעיהם של אנשי מנהלת סל"ע?
אני יכול לנסות להסביר את המעשה המכוער הזה תוך היתלות בשיבוש לשוני חינני שיצא מפיו של זיידר. תוך כדי ניסיונותיו לשכנע כמה הנהלת המלון אינה אשמה במצב הוא אמר: "אני כאן הקוזאק הנגזל", כשהוא מתכוון לומר "מאשימים אותי כשאני בעצם המסכן כאן", אך כידוע, משמעותו של הביטוי הוא כינוי למי שמעמיד פני מסכן אך בעצם הוא הוא הגזלן.
אם הנהלת "שירת הים" באשקלון היתה מכריחה את התושבים לצאת מחדריהם תוך התראה של זמן סביר, היה הדבר כואב לכולם אך חוקי וכשר (גם אם לא למהדרין) אך ברגע שסילוק שכזה נעשה זמן קצר לפני השבת, תוך ידיעה שרוב המגורשים דתיים, תוך הגשת תלונה נגדם במשטרה, מעידה כאלף עדים על כך שיש כאן משהו מסריח.
אולי אותו דבר שמסריח כאן הוא השימוש הציני בחיי התושבים על-ידי הנהלת המלון, ככלי באמצעותו הם ייצרו לחץ על משרד הביטחון, אינני יודע. דבר אחד אני כן יודע, לרשימה הארוכה של האנשים שחייבים לרצות את מגורשי גוש קטיף ולבקש את סליחתם לפני יום הכיפורים נוספה גם הנהלת "שירת הים" באשקלון.
אגב 1: ואפרופו בקשת סליחה, יונתן בשיא ביקש את סליחת תושבי גוש קטיף ברדיו אך כנראה שכח את דברי הרמב"ם שכתב בהלכות תשובה שאין התשובה ולא יום הכיפורים מכפרים אלא על עבירות שבין אדם למקום אך בעבירות שבין אדם לחברו אינו נמחל לו לעולם, עד שייתן לחברו מה שהוא חייב לו וירצהו.
מר בשיא, לא רק שהשתתפת בגזל הרכוש ההמוני שנקרא בפי העם "ההינתקות", גם לא סיפקת את מה שהיית חייב למגורשים האומללים מתוקף תפקידך כיו"ר מנהלת סל"ע. עובדה זו גם מעלה הרהורים בנוגע להצדקת השכר המרובה אותו נטלת על תפקידך זה, מהכסף שכולנו שילמנו במיסים. נראה לי שגם על זה אתה צריך לבקש סליחה, ולא שזה יעזור לך.

תאריך:  09/10/2005   |   עודכן:  09/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני רשף
במו ידיה יצרה מצרים את מסלולי הברחות הנשק בין הצד המצרי לצד הפלשתיני, ואף שהפיגועים היכו גם בה, היא לא עושה מאמצים של ממש לעצור את הסחף    במצב שכזה אין לצפות שבשטחי הרשות הפלשתינית ייפסק שלטון הכנופיות החמושות
נרי אבנרי
רק עיוור לא רואה שלא רק הפלשתינים והישראלים זה "הם ואנחנו" אלא גם ערביי ישראל והישראלים היהודים זה "הם ואנחנו"    במעשיהם הוכיחו ערביי ישראל יותר מפעם אחת שהם לא איתנו    ולמרות זאת, יש להם הזדמנות לעשות הכל אחרת ולזכות בשוויון מלא, אם רק יקחו על עצמם שתי משימות
עו"ד משה מכנס
הערבים יסתייעו בעתיד בפסיקת בג"צ, שקבעה כי שטחי יש"ע מוחזקים בידינו ב"תפיסה לוחמתית"
יואב יצחק
הנשיא משה קצב "אותת" למזוז: נא להימנע מהעמדה לדין של מתנגדי ההינתקות    גורס כי יש להגיש כתב אישום רק נגד מי שנקט באלימות כלפי חייל, שוטר או גורם ביטחוני אחר    בידי הנשיא סמכות חנינה אם וכאשר יוחלט על הגשת כתבי אישום
נחמיה תנא
רק כלכלה חופשית תבטיח המשך צמיחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il