X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה השווה את המאבק בפשיעה למאבק בטרור, אבל הודיע שהמשטרה לא תקבל תקציבים נוספים מעל אלף תקנים חסרים הפתרון המוצע: צימצום יחידות והפניית כוחות לשטח והקמת משטרה עירונית
▪  ▪  ▪

כרגיל באזורנו, הממשלות השונות שדנות בבעיית הפשיעה מקימות ועדות שמחליטות להקים עוד ועדות. מה שהמשטרה צריכה היום יותר מכל, כסף לתקנים, היא לא מקבלת. מעת לעת קמים שרים לביטחון פנים וראשי ממשלה ומציעים פתרונות יצירתיים. הפעם: מתן סמכויות נרחבות לפקחי עיריה שיוכלו לעצור פושעים ויזניחו את הטיפול בבעיות המפריעות לאזרח.
במדינה מתוקנת, היחס בין שוטר לאזרח עומד על 1 ל-800 או לעיתים אלף תושבים. בארץ כ-21 אלף שוטרים, כמעט רבע מהם שוטרי מטה, כך שתחשבו לבד מה מספר השוטרים שנמצאים ברחובות.
בישראל חלה עליה תלולה של עשרות אחוזים (עשרות אלפי מיקרים. ש.ד) בעבירות אלימות רחוב. שוד, תקיפה חבלנית ופציעה, אלימות נוער, אונס ורצח הפכו לדבר כמעט שגרתי. הוסיפו לזה הונאות מחשב מתוחכמות והכי גרוע התחזקותם של עשרות ארגוני פשיעה, ותודו שלא נעים להסתובב ברחוב או להחזיק עסק שיהיה מוגן מגובי דמי חסות באלימות.
לפני ביצוע תוכנית ההינתקות היו חסרים למשטרה אלפי שוטרים. היא קיבלה אישור לגייס כמה מאות. כיום, מרבית התחנות והמרחבים דורשים לא רק תוספת אלא גם מילוי התקנים שטרם אויישו.
המשטרה מצא פתרון חלקי יחסית, בדמות פירוק מרחב שמשון שפעל ברצועת עזה וכעת שוטריו, כ-300, פוזרו במחוז הדרומי. הפתרון השני המוצע הוא צימצום משטרת ההגירה בכמאה שוטרים שיעברו למשימות שיטור במרחבים. כן הוחלט על הקפאת הרעיון להקים זרוע חקירה של היחידה לפשיעה כלכלית שהיתה אמורה לעסוק בפשיעת גז ותשתיות ולעבוד עם כמה עשרות שוטרים.
לאחר כל ההתייעלות הזו, אותה דורש ראש הממשלה, נותרה המשטרה במחסור של למעלה מאלף שוטרים. וזה כאמור רק כדי למלא את התקנים המקוריים ולא כדי להרחיבן. אחת ההצעות היא לחייב גיוס למשטרה כגיוס חובה דבר שהצבא מסכים לו בתנאי שלא ילקחו לשם חיילים עתידים בעלי כושר גבוה המתאימים ליחידות קרביות.
"הצהרת הממשלה", אומר היום ל-Nfc קצין בכיר, "שלא להוסיף כסף, לא תאפשר מאבק חריף בפשיעה. המשטרה כן פועלת, אבל חשיפותיה, כמה שיהיו איכותיות, לא ינקו את הרחובות. בהעדר שוטרים ברחוב בצורה מאסיבית לא ניתן למנוע את פשיעת הרחוב, כי פשוט העבריינים מבצעים עבודה ואנחנו במרדף של חתול ועכבר אחרי שהפשע כבר בוצע במקום הרתעה ומניעה. וכל זה בלי להזכיר שאנחנו משטרת ביטחון כי משימות האבטחה מפיגועים נופלות עלינו".
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר ל-Nfc, כי "הוועדה עסקה במניעה ואכיפה אך המאבק באלימות תלוי גם בענישה ובמידה שהענישה לא מרתיעה, המאבק ייכשל. האלימות היא איום על חוסנה של החברה הישראלית".
מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, דרש מוועדת השרים לחזק את התחנות במקביל לתוכנית התעיילות. במקום זאת, קיבל הודעה שיוקמו עוד ועדות עירוניות שיעסקו במציאת דרכים למאבק בפשיעה האלימה, ויורחבו סמכויות הפקחים (על-פי הצעה של המפכ"ל לשעבר וראש עיריית באר שבע בהווה, יעקב טרנר ובתמיכת ראשי הרשויות ושר הפנים, אופיר פינס), כדי שייסיעו למשטרה.
כדי להכשיר פקחים יש להעבירם קורס שיטור, דבר שהמשטרה עצמה התנגדה לו בעבר בטענה שאין לאפשר לפקח לפעול כשוטר דבר הנוגד את החוק וגם יוצר ניגוד אינטרסים.
כל ההצעות שהונחו, יש לציין, הועלו בעשר השנים האחרונות כמה פעמים. ישומן לא בוצע עד היום.

תאריך:  10/10/2005   |   עודכן:  10/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי נטע
מדמוקרטיה סינית לדמוקרטיה קוריאנית: כך עשו שחיתות וכך נלחמו בשחיתות במזרח אסיה    ללמד בבתי הספר לפוליטיקאים
ארז רואימי
אין כמו סטטיסטיקה כדי לשקף את המצב החברתי בישראל: רבע מהמעוניינים ללמוד באוניברסיטה לא יודעים ממה יממנו את הלימודים    זה אומר עלינו הרבה, עלינו ועל מנהיגינו    וגם על בני מזל ועל חסרי מזל
נרי אבנרי
בשביל הוולבו והשררה הפך ח"כ רוני בראון את עורו ומ"איש של ביבי" עבר להיות אחד מנאמניו הקרובים של שרון    כוכב בראון-חברון מכר את האידאולוגיה עליה התחייב תמורת חופן כיבודים ותפקיד של שר מיועד    ולא רק הוא - גם זאב בוים עבר את המהפך
יונה בוימפלד
עידן יוסף
השירות הבולאי השיק את הסדרה החדשה של בולי השנה החדשה    בסדרה נראים בולים המציינים את ששת סדרי המשנה    שלושת הבולים הבאים בסדרה יופיעו בשנה הבאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il