X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היעוד של איסטרטגיה חד-צדדית הוא לעצב וליישם מדיניות מדורגת של היפרדות מהיישות הפלשתינית ברוב הממדים: מדיני, כלכלי, תעסוקתי, בטחוני וחברתי
▪  ▪  ▪

בכל מלחמה, האיסטרטגיה מתוכננת ומיושמת באופן חד-צדדי. מדוע במאבק עם הפלשתינים לא ננקוט באיסטרטגיה כזו? מדוע גישה טבעית לסוג מלחמה אחד איננה לגיטימית למשנהו?
קיימים כמה אילוצים שאינם מאפשרים להשיג הסכם מלא או חלקי בין הצדדים. ראשית, בשנים הקרובות הרשות הפלשתינית לא תהיה מסוגלת לקיים ולאכוף הסכמים. שנית, החברה והרשות הפלשתינית טרם סיגלו לעצמן יכולות ומחויבויות של מדינה. שלישית, המצב אינו חסר מוצא, ממשלת ישראל מסוגלת לעשות צעדים חד-צדדיים כדי לפתוח את הנתיב חסר המוצא. חוסר היכולת של הרשות אינה טעם מספיק להמשיך במצב הנוכחי בו הטרור שוחק את החברה, הכלכלה והתרבות של ישראל.
ישנן שתי חלופות גנריות. האחת, הסכם כולל, מבתי מדרשם של עמי איילון ויוסי ביילין, אשר ייכשל עקב חוסר היכולת והרצון של הרשות הפלשתינית להגיע לפשרה ולאכוף על ארגוני הטרור הסכם, אם ייחתם. חלופה שנייה היא התקדמות בסדרת הסכמים חלקיים דוגמת מפת הדרכים שמחייבת את הרשות הפלשתינית לצעדים שונים, כמו פירוק ארגוני הטרור מנשקם, אשר אינה רוצה או מסוגלת לעשותם. לכן גם מפת הדרכים תיתקע מוקדם או מאוחר. למעשה היא תקועה מזה זמן רב. שתי החלופות הללו נפלו לאותם בורות שנפלו בעבר, והגיעו למבוי סתום, לא עקב חוסר רצון טוב של ישראל.
ממשלת ישראל עשתה שני צעדים משמעותיים ומרשימים. האחד - הכרה בזכות הפלשתינים למדינה, והשני - פינוי רצועת עזה. שני צעדים אלה עשויים להתוות את הכיוון לאיסטרטגיה חד-צדדית, עקבית, מדורגת ומתמשכת.
היעוד של איסטרטגיה חד-צדדית הוא לעצב וליישם מדיניות מדורגת של היפרדות מהיישות הפלשתינית ברוב הממדים: מדיני, כלכלי, תעסוקתי, בטחוני וחברתי.
עלינו לחתור באופן חד-צדדי למצב טוב יותר מאשר כיום, בעל יתרונות גדולים וחסרונות קטנים ככל האפשר. איסטרטגיה חד-צדדית תישען על כך שישנה התאמה בין רוב האינטרסים של ישראל ושל הפלשתינים. לדוגמה: פינוי רצועת עזה הלמה את האינטרס הישראלי והפלשתיני גם יחד.
עלינו לעצב ולישם איסטרטגיה חד-צדדית מדורגת. מהלך אחד גדול ומקיף יעורר סערה גדולה מימין ומשמאל בישראל, התנגדות של ארה"ב, מדינות אירופה, הרשות הפלשתינית וארגוני הטרור. לכן ישנה עדיפות ניכרת לסדרת מהלכים עוקבים.
עלינו להתקדם לאט ובזהירות, לבדוק את התועלת של כל צעד וצעד, ולאפשר לרשות הפלשתינית לבנות את שליטתה בהדרגה. החיפזון מן השטן הוא. חלון ההזדמנויות הקרוב עשוי להיפתח רק במאי 2006, לאחר הפריימריז בליכוד, אם שרון יזכה בהן. איסטרטגיה חד-צדדית עשויה להתקבל בברכה על ידי רוב אזרחי ישראל, הקהילה הבינלאומית, המדינות השכנות ובתמיכה בשתיקה של הרשות הפלשתינית. איסטרטגיה כזו היא כורח המציאות, תהליך דטרמיניסטי, וכמעט כל ממשלה בישראל תגיע להבנה בנחיצותה ובתועלתה.
לסיום, איסטרטגיה חד-צדדית טומנת בחובה ציפיות מוגבלות ואסור לחפש בה יותר מכך. היא עוצבה ותועדה בתחילת האינתיפאדה, שופרה ועודכנה בהתאם לשינויים ברוח הזמן. יש מקום לתקווה כי ברבות הזמן, איסטרטגיה חד-צדדית ומדורגת תיצור מציאות חדשה שתאפשר השגת הסדרים ולחילופין תעניק לאזרחי ישראל איכות חיים כמעט נטולת טרור.

תאריך:  15/10/2005   |   עודכן:  15/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
קוראים לזה - צדק סלקטיבי. עדן נתנזאדה הוא מחבל יהודי שביצע רצח מתועב. אבל מה - הוא גם היה קורבן ללינץ' שביצעו ערבים    ומה עושה המשטרה של תנ"צ ניסו שחם ש"לא פותח רגליים"? ומה תעשה ח"כ זהבה גלאון אם מישהו יטרח ויספר לה שהיה לינץ' כזה?
גורי גרוסמן
ההתעלמות מהתרעות המודיעין והמוסד ממלחמת יום כיפור ועד עצם היום הזה, מאפיינת את מנהיגינו: הם מהמרים על עתידנו - החלטות הרות גורל מתקבלות בתוך התעלמות מעובדות ומממצאים הסותרים את הקונספציה שלהם
עו"ד חיים קליר
הכסף, המומחים והיועצים נמצאים בידי חברות הביטוח ולא פעם הן משמשות באמצעים אלה כדי להימנע מפיצוי מבוטחים    הנה ארבע משאלות שאם יתקיימו, יהיה לצדק הרבה יותר כוח
עו"ד יוסי דר
הדברים שאמר נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק על קשרי החברות בין השופט מישאל חשין לבא-כוחה של השופטת הילה כהן הם בבחינת "חיבוק דוב"    על עזרה כזו אומרים "ישמור אותי מאוהביי"
דני סטולר
מאמר בעיתון מקומי בברצלונה מאת העיתונאי סבסטיאן וילאר רודריגז מטיל אור שונה על הבעיה המוסלמית באירופה    במחנות ההשמדה רצחנו שישה מיליונים מבני עם בעל כישרון, ידע ותבונה, כותב רודריגז, והחלפנו אותם בכ-20 מיליון מוסלמים שהפכו את ערינו היפות לעולם שלישי, טבול בזוהמה ובפשיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il