X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא רק הציונות-הדתית נותרה נאמנה לרעיון שלמות ארץ ישראל: אבני דרך למחנה ציוני-דתי-חילוני מאוחד למימוש רעיון זה
▪  ▪  ▪

לא בנקל העליתי עלי כתב את המושג "ציונות חילונית-לאומית", המכיל את המילה "חילוני", שכן גאה אנוכי להצהיר על השתייכותי לדת היהודית ותפיסתי הלאומית מבוססת על כך שתורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל חד הם וארץ זו כולה של עם ישראל - למרות שאיני חובש כיפה ואיני ממלא אחר כל תרי"ג המצוות אלא רק אחר מקצתן.
ללא ספק, יחס דומה לדת היהודית מאפיין את עמיתיי הציונים הנמנים עם מחנה נאמני ארץ ישראל השלמה. המושג "ציונות חילונית-לאומית" צוין כאן לצורכי סתירת הטענה הנשמעת מרבים מהפן "הציוני-דתי", שרק הציונות-הדתית נותרה נאמנה לשלמות ארץ ישראל, ולא היא.
כידוע, רובו ככולו של מחנה "ציוני חילוני-לאומי" זה, ואנוכי בתוכם, נמנה עם מפלגת הליכוד, אלא שנפל דבר במחננו והיינו כ"סהרורים": יו"ר הליכוד הנוכחי עשה תפנית בתפיסתו הלאומית, "אנטיקליימקס" במיירבו, וגרר את הליכוד לשדות זרים לה מבחינה אידיאולוגית. החריב חבלי ארץ יהודיים בארץ ישראל וגירש בברוטליות כ-8,000 יהודים מבתיהם. אלו הן טרגדיות אישיות ולאומיות נוראות למגורשים ולמחננו, ועוד ידו נטויה להקים מדינה פלשתינית על אדמת אבותינו.
כל אלה התאפשרו מכוח חקיקה שיזמה הממשלה בראשות הליכוד, חקיקה הדומה לגזירות ה"ספר הלבן" הידוע לשימצה של הממשל הבריטי בארץ, שאסר על התיישבות יהודית בחלקים מארץ ישראל, גזירות שבוטלו על ידי הממשלה היהודית הראשונה, לפני כ-57 שנים.
אני סבור ומאמין, שרוב חברי הליכוד לא משלימים ולא ישלימו עם סטייה לאומית זו, וחובתם של אלה לעשות ככל יכולתם לסלק מכהונתו את יו"ר הליכוד הנוכחי. התנהגותם של רבים מפעילי הליכוד, כולל שרים וחברי כנסת, הקלה על סטייה זו, אלא שיש להסתכל קדימה. האמת היא שכל המפלגות הציוניות, האמורות להיות נאמנות לרעיון ארץ ישראל השלמה, חטאו חטא גדול ונורא בהסכימן ל"מפת הדרכים", הכוללת הקמת מדינה פלשתינית ממערב לירדן, שהינה "כפירה בעיקר" ומהווה מרשם לחורבן ישראל. בחטא זה חטאו כל השרים מהליכוד, מהאיחוד הלאומי ומהמפד"ל, בהיותם שרים בממשלה שהחליטה לאשר תוכנית מסוכנת זו. על מנת שלא נישאר "כערער בערבה", מבחינת היקף מחננו, אין מנוס מפתיחת דף חדש, תוך חזרה מוחלטת לתפיסתנו הלאומית המקורית, כמפורט בהמשך.
שלא יהיה ספק לכל אלה המתכוונים להתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד: הנמנים עם המחנה "הציוני חילוני-לאומי" לא ישלימו עם משהו שהוא פחות מהכתוב עתה בחוקת הליכוד ובמצעי הבחירות שלה - בפרק ב' בחוקת הליכוד המתייחס למטרותיה נאמר: "שמירת זכותו של העם היהודי על ארץ ישראל כזכות נצחית שאינה ניתנת לערעור, התמדה ביישובם ובפיתוחם של כל חלקי ארץ ישראל והחלת ריבונות המדינה עליהם" [סע' 1(ב'), עמ' 1].
במצע לקראת הבחירות לכנסת ה-11 נאמר בעמ' 1, שהליכוד תפעל למימוש זכות ישראל לריבונות על יהודה, שומרון וחבל עזה, וכי היא תמנע מסירת חלקי ארץ ישראל המערבית לשלטון זר, על מנת למנוע הקמת מדינה פלשתינית שתסכן את קיומה של ישראל. במצע לקראת הבחירות לכנסת ה-15 נאמר בעמ' 5, שממשלת ישראל תדחה על הסף הקמת מדינה ערבית-פלשתינית ממערב לירדן.
ללא ספק, סוגיות הדמוגרפיה והשלילה שבשלטון על עם אחר זקוקות לפיתרון מוסכם עם הערבים ועם הקהילה הבינלאומית, הליך שיתחיל לאחר שיובס לחלוטין הטרור הפלשתיני וארגוניו יפורקו. אלא שפיתרון זה לא יכול לכלול ריבונות זרה, שאינה יהודית, על שטחים ממערב לירדן, ששוחררו בשנת 1967. הציונות-הדתית והציונות-החילונית-לאומית צריכות להתאחד ולקרוא לארגונים החוץ-פרלמנטריים, בד בבד עם פעילותם המבורכת לאי חלוקת ארץ ישראל, לצרף את חבריהם לליכוד, ובכך לחזק את עוצמתנו הפוליטית. חשוב מאוד שהמסר הפוליטי של מחנה מאוחד זה ידבר אל לב הציבור המצוי במרכז המפה הפוליטית. מימוש מטרותינו תלוי בהכרעתו של ציבור זה.

ד"ר משה לפיד שימש בעבר בתפקידי מינהל בכירים בשירות הציבורי. עבודת הדוקטורט שלו היתה בנושא: "התחייבויות שמפרסמות המפלגות הגדולות בישראל, העבודה והליכוד, במצעי הבחירות, ומימושן"
תאריך:  16/10/2005   |   עודכן:  16/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שמואל גורדון
היעוד של איסטרטגיה חד-צדדית הוא לעצב וליישם מדיניות מדורגת של היפרדות מהיישות הפלשתינית ברוב הממדים: מדיני, כלכלי, תעסוקתי, בטחוני וחברתי
נרי אבנרי
קוראים לזה - צדק סלקטיבי. עדן נתנזאדה הוא מחבל יהודי שביצע רצח מתועב. אבל מה - הוא גם היה קורבן ללינץ' שביצעו ערבים    ומה עושה המשטרה של תנ"צ ניסו שחם ש"לא פותח רגליים"? ומה תעשה ח"כ זהבה גלאון אם מישהו יטרח ויספר לה שהיה לינץ' כזה?
גורי גרוסמן
ההתעלמות מהתרעות המודיעין והמוסד ממלחמת יום כיפור ועד עצם היום הזה, מאפיינת את מנהיגינו: הם מהמרים על עתידנו - החלטות הרות גורל מתקבלות בתוך התעלמות מעובדות ומממצאים הסותרים את הקונספציה שלהם
עו"ד חיים קליר
הכסף, המומחים והיועצים נמצאים בידי חברות הביטוח ולא פעם הן משמשות באמצעים אלה כדי להימנע מפיצוי מבוטחים    הנה ארבע משאלות שאם יתקיימו, יהיה לצדק הרבה יותר כוח
עו"ד יוסי דר
הדברים שאמר נשיא בית המשפט העליון אהרן ברק על קשרי החברות בין השופט מישאל חשין לבא-כוחה של השופטת הילה כהן הם בבחינת "חיבוק דוב"    על עזרה כזו אומרים "ישמור אותי מאוהביי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il