X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו מרמים זה את זה, מעלימים מס, השלטון שלנו מושחת, מלה אינה מלה, הבטחה אינה הבטחה, ובכל זאת, רבע מחתני פרס נובל הם יהודים
▪  ▪  ▪

שיעור היהודים באוכלוסיית העולם מגיע בקושי ל-0.25% אולם בקרב חתני פרס נובל, שיעור היהודים והיהודים למחצה, מגיע למספר מדהים, קרוב ל-25%.
כלומר, משנת 1901 ועד היום, רבע ממקבלי פרס נובל היו יהודים.
כאשר בוחנים את התחומים בהם מצטיינים היהודים יותר מאחרים מתברר כי שיעורם גבוה אפילו יותר: בכלכלה - 38%, בפיסיולוגיה ורפואה - 29%, בפיזיקה - 26%.
היהודים מצטיינים גם בתחומים אחרים כמו שחמט למשל: למעלה מ-50% מאלופי העולם בשחמט, וכמחצית מבכירי השחמטאים בעולם הם יהודים. גם בקרב המוסיקאים המצטיינים במאה ה-20 כיכבו היהודים: 66% מהכנרים, 40% מהפסנתרנים, ו-25% מהמנצחים.
אלו הם נתונים מרשימים המעוררים את השאלה הנצחית - מהי הסיבה להצטיינות המדהימה הזאת, מהו סוד נפלאות התבונה היהודית?
התשובה המקובלת על רבים היא, שהיהודים בגולה היו מיעוט נרדף במשך כ-2,000 שנה. כדי להציל את נפשותיהם, נאלצו כחיות נרדפות, לפתח יכולות וכישורים מיוחדים כדי לשרוד. לפיכך הם העריצו את הלמדנות, ההתמדה והפלפול. הילד היהודי למד לקרוא בחדר עוד בהיותו בקושי בן שלוש, מוחו הלך והתחדד בבית המדרש ובישיבה. המוערצים ביותר היו העילויים בתורה ולא בעלי הממון. חלומה של האם היהודייה היה שבתה תינשא לגדול בתורה ולאו-דווקא לעתיר הנכסים.
היהודים, בשל הגזרות והמגבלות שהוטלו עליהם, המעיטו לעסוק בחקלאות, הם התרכזו בערים, וכפועל יוצא מכך, בשל האוריינות שלהם ומסורת הלימוד, התרכזו במקצועות החופשיים: כמו הרמב"ם למשל שהתמחה ברפואה, בפילוסופיה, באסטרונומיה ואסטרולוגיה, ונוסף לכל היה גם גדול בתורה.
אך אליה וקוץ בה: בנוסף לכך עסקו היהודים במקצועות כמו מסחר, בנקאות, הלוואה בריבית, חלפנות, הלבנת הון, ספסרות, תיווך וכו', שחייבו אותם כדי לשרוד ולהצליח בעסקים, להתמחות בקומבינות ובתחמון, תוך הערמה על השלטון, שרדף אותם ומירר את חייהם. הם ראו בשלטון צר ואויב, ולכן מצווה הייתה להערים עליו בכל דרך אפשרית.
ככלל, עסקו היהודים במקצועות שניתן לניידם בקלות, שאיפשרו בעת מצוקה לצרור את רכושם במהירות ולמלט את עצמם לאזור אחר או למדינה אחרת. ושם, הגניוס היהודי, מקצועותיהם האוניברסליים ושליטתם במספר לשונות, איפשרו להם להתחיל הכל מחדש, כעוף החול האגדי הנולד כל פעם מחדש מתוך הלהבות.
כשהתקבצנו מכל קצוות תבל וזכינו במדינה ככל העמים, הודות לגניוס היהודי שזרם בעורקינו הקמנו בתוך זמן קצר מדינה לתפארת, עם מוסדות מחקר ומדע שניתן להתפאר בהם, תעשיית היי-טק מהמתוחכמות ביותר, וחקלאות מהמובילות בעולם. אך עם זאת הבאנו לכאן גם את הצטיינותנו בקומבינות, בתחבולנות, בתכססנות ונכלולים: אותן סגולות שהיו ברכה בגולה, כאן בישראל הפכו לקללה. אנחנו מרמים זה את זה, מעלימים מס, השלטון שלנו מושחת, מלה אינה מלה, הבטחה אינה הבטחה, והאזרח הישר נחשב בעיני רבים לפראייר ומכונה בלעג "חנון" או "יורם".
זוהי למעשה הסיבה לכך שכאשר אנחנו מתבוננים בראי, אנחנו רואים דבר והיפוכו - את ד"ר ג'קל ואת מיסטר הייד.
הגיע הזמן שנפנים שאנחנו כבר לא בגלות, וכשאנחנו מרמים את השלטונות ועובדים אחד על השני בעיניים, אנחנו לאמיתו של דבר דופקים את עצמנו, מתעללים איש באחיו, וממררים את חיינו.

תאריך:  21/10/2005   |   עודכן:  19/07/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הלבנת הון
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון קסטיאל, ירון פלינט
משוק משני למשכנתאות יכולים ליהנות כל הגורמים: הוא יסייע לבנקים להשיג מימון נוסף למשכנתאות, יוזיל את הריביות ויעודד לקיחת משכנתאות    אבל להקמת שוק כזה יש צורך במערכת ערבויות ממשלתית התחלתית שתגדיל את היקף ההשקעות במשק
עו"ד אברהם פכטר
לפי הדירוג העולמי, ישראל במקום ה-28 בעולם לשנת 2005 במדד השחיתות    האם זה אומר שהשלטון והמנהיגות מושחתים או שהוא מתנהל בצורה מושחתת בגלל מנגנונים לא מבוקרים?
נסים ישעיהו
כיצד ניתן בכלל להגיע לאחדות? הרי האדם נוטה להיות אנוכי ברמה כזו או אחרת, אז מה שייך לדבר על אחדות? מילא שיתוף פעולה, אם זה טוב לשני הצדדים – אבל אחדות?    הרי אני אחד ואתה אחד וביחד זה שניים, ויש עוד אחדים רבים, אז איך תהיה אחדות?
דני רשף
מדוע מתמקדת התביעה במשפטו של סדאם חוסיין דווקא בטבח שביצעו אנשיו בעיירה השיעית דוג'ייל? יש לכך סיבות טובות: אחת מהן היא המבוכה שתיגרם לארה"ב אילו נתבע חוסיין על מעשי טבח גדולים אחרים, שנעשו תוך שהיא, המעצמה הגדולה ושומרת העולם, עוצמת עין
נאוה עינבר
איך "משווקים" עמותה לעיתונות, איזה הודעות להוציא לעיתונות ומתי, ממה להימנע ועל מה לשים דגש    ובקיצור: איך עושים יחסי ציבור טובים לעמותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il