X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אזרח שביקש לפתוח דלת לחצר משותפת הצליח להשיג הסכמה מ-33 מתוך 36 דיירים. ועדת הערר במחוז תל אביב נעתרה לבקשתו אולם העניין הגיע עד לבית המשפט המחוזי, שם הבהיר השופט עודד מודריק באיזה צד נמצא הצדק
▪  ▪  ▪

מעשה בפלוני שהגיש בקשה לאשר לו יציאה לגינה בבית משותף המצוי ברח' אשרמן בתל אביב.
העניין הגיע לוועדת הערר במחוז תל אביב וזו אישרה את בקשתו בכפוף להסכמת כל בעלי הדירות בבניין (36 במניין) להוציא את אלה המבקשים לעצמם את השימוש בגג.
אותו פלוני השיג חתימות של 33 מתוך 36 בעלי הזכויות בדירות בבית המשותף והפנה לוועדת הערר מכתב שבו פירט את בעלי הזכויות שחתימתם לא הושגה ומתברר כי אחד מהם לא ניתן להשיגו ושניים אחרים לא ניאותו לחתום, אך לא הביעו התנגדות אקטיבית.
יו"ר ועדת הערר, עו"ד עפרה פרידמן, שקלה את מכתבו וקבעה: "קיים רוב בקרב הדיירים באותו בניין המסכים לפתיחה - אינני רואה מקום שלא לאשרה".
העניין הגיע לבית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה מנהלית ושם "הותקפה" החלטתה של יו"ר הוועדה להסתפק בחתימות מירב בעלי הזכויות ולא כולם (כזכור, ועדת הערר התנתה את ההיתר בהסכמת כל בעלי הזכויות).
השופט, ד"ר עודד מודריק, הצדיק את הפעלת שיקול הדעת של יו"ר הוועדה וזאת משני טעמים, ונביא דברים בשם אומרם: "הטעם הראשון הוא שיו"ר ועדת הערר בחנה את מהות בעלי הזכויות שחתימתם חסרה ואת מהות התנגדותם. היא מצאה שאין מדובר בהתנגדות של ממש ושבעיקר אין מדובר בבעלי זכויות שפתיחת הדלת רלוונטית אליהם. הטעם השני הוא שככל שההחלטה להתיר פתיחת דלת עשויה להקל על (פלוני) "להשתלט" על חלק החצר, עדיין אין בה משום הקניית זכות השתלטות כזאת. אם העותרים נחושים בדעתם שלא להניח (לפלוני) אפשרויות שימוש בלבדי בחלק החצר הרלוונטי כדי שלא תימנע האפשרות שלהם להשתמש בחלק החצר ההוא, הם יכולים לעמוד על זכותם בהליך לפני המפקח לעניין בתים משותפים".

"כל יום" - בהוצאת משרד עוה"ד יגנס, טויסטר, בירן ושות' ולא לטויסטר; עת"מ 3012/04 טווקולי מלכה ורוני נ' מנהל אגף רישוי ופיקוח בעיריית ת"א, הוועדה המקומית לתו"ב ת"א (ע"י עו"ד אפרת שרון), ועדת ערר מחוז ת"א (ע"י עו"ד תמר עייני-ורדון).
מיום: 22.8.05
תאריך:  21/10/2005   |   עודכן:  23/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
אנחנו מרמים זה את זה, מעלימים מס, השלטון שלנו מושחת, מלה אינה מלה, הבטחה אינה הבטחה, ובכל זאת, רבע מחתני פרס נובל הם יהודים
אלון קסטיאל, ירון פלינט
משוק משני למשכנתאות יכולים ליהנות כל הגורמים: הוא יסייע לבנקים להשיג מימון נוסף למשכנתאות, יוזיל את הריביות ויעודד לקיחת משכנתאות    אבל להקמת שוק כזה יש צורך במערכת ערבויות ממשלתית התחלתית שתגדיל את היקף ההשקעות במשק
עו"ד אברהם פכטר
לפי הדירוג העולמי, ישראל במקום ה-28 בעולם לשנת 2005 במדד השחיתות    האם זה אומר שהשלטון והמנהיגות מושחתים או שהוא מתנהל בצורה מושחתת בגלל מנגנונים לא מבוקרים?
נסים ישעיהו
כיצד ניתן בכלל להגיע לאחדות? הרי האדם נוטה להיות אנוכי ברמה כזו או אחרת, אז מה שייך לדבר על אחדות? מילא שיתוף פעולה, אם זה טוב לשני הצדדים – אבל אחדות?    הרי אני אחד ואתה אחד וביחד זה שניים, ויש עוד אחדים רבים, אז איך תהיה אחדות?
דני רשף
מדוע מתמקדת התביעה במשפטו של סדאם חוסיין דווקא בטבח שביצעו אנשיו בעיירה השיעית דוג'ייל? יש לכך סיבות טובות: אחת מהן היא המבוכה שתיגרם לארה"ב אילו נתבע חוסיין על מעשי טבח גדולים אחרים, שנעשו תוך שהיא, המעצמה הגדולה ושומרת העולם, עוצמת עין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il