X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הייתי במילואים בירוחם יחד עם תשעה חבר'ה שכל אחד מהם הביא עימו מהאזרחות כישורים וחריצות שעשו רק טוב לעיירה קידמנו פרויקטים, סייענו בפיתוח, הבאנו תנופה, כמו המחזור שהיה לפנינו וכמו המחזור שהגיע להחליף אותנו חלום שחלמתי על מילואים מועילים באמת. היכולת קיימת, אם רק יהיה רצון
▪  ▪  ▪

אתמול חזרתי משירות מילואים. אני אזכור את השירות הזה עוד שנים רבות. נשלחתי יחד עם מספר חברים מהיחידה לחודש מילואים בירוחם. העירייה סידרה לנו דירה, קיבלו אותנו ממש יפה.
כל בוקר יצאנו למשימותינו. אני יצאתי לבתי הספר להיפגש עם מנהלים, לשמוע, להציע וללמוד. חבר שלי, יועץ ארגוני בהכשרתו, בחר יחד עם העירייה 10 בתי עסק וליווה אותם במשך חודש, עזר לייעול בבתי העסק ולמשב רוח טוב. השתתפתי בסדנאות ניהול זמן וניהול משא ומתן שהועברו לבעלי העסקים והוקסמתי.
המפקד שלנו הוא מנכ"ל חברת הייטק ב"אזרחות", הוא עסק כל החודש בבדיקת כדאיות לחברות ההיי טק להשקיע בעיירה. לאחר שניתח את הגורמים וניהל משא ומתן, הוא סייע למנכ"ל העירייה לנסח הצעות למספר חברות, מהגדולות בעולם, להגיע ולהשקיע בעסקים שלהם בעיירה. יואל, הרס"פ שלנו, דאג לנו לארוחות טובות כל הזמן. כל יום סעדנו בבית אחר בעיירה והיה פשוט חוויה. יואל הוא מדריך פסיכומטרי כבר עשר שנים. בחודש האחרון, במקביל לדאגות הקולינריות, הוא העביר קורס אינטנסיבי להכנה לפסיכומטרי - 20 מפגשים בהם השתתפו קרוב ל 100 תושבים.
גם ההכנה למילואים היתה מושלמת. זוהר, קצינת הגיוס, פנתה אלינו כבר לפני שנה ושאלה אם אנחנו מעוניינים לקחת חלק בגדוד "מילואים לעם"?
למה מילואים לעם? שאלתי. היא הסבירה לי שהיא מעוניינת לדעת במה אני עוסק, מה תחום ההתמחות שלי ובמה אני חושב שיש לי יתרון יחסי. כך היא גייסה את כל הגדוד, אחד אחד. לאחר הגיוס, המג"ד תפר שמלת סיוע לשכונות ולעיירות הפיתוח. שמלה חינוכית, כלכלית ותרבותית, כזו שיכולה להיכנס ליישוב כגדוד ולהבעיר כמה שריפות טובות, לגרות את המוח, לעורר מודעות, לתרום מהידע והניסיון והכי חשוב ללמוד.
לאחר שנוצר גדוד של אנשי "מילואים לעם", זוהר שלחה לנו טבלה של תאריכים כדי שנבדוק מה מתאים לנו והתחילה לשבץ. אני יצאתי לשירות עם עוד עשרה חברה, החלפנו עשרה אנשי מילואים שלא כל כך רצו לסיים את השירות שלהם, וטענו שהיו מעדיפים להישאר איתנו עוד קצת. דוד המוזיקאי הדהים את כולנו כשאמר שהוא שוקל אפשרות לעבור לעיירה עם משפחתו. בסוף כולם עזבו ואנחנו נכנסנו לנעליהם.
השירות עבר לנו כל כך מהר, ללא דאגות גדולות לפרנסה. הביטוח הלאומי שילם לכולנו את שכרנו באופן מלא. בבוקר האחרון הגיעה קבוצה נחמדה של מילואימניקים להחליף אותנו, ביניהם היו דני, רופא שיניים, משה האדריכל, איתן הגנן וחבר הכנסת דוד לו יהי. אני בטוח שאחרי שירות כזה יהיה לו הרבה חוויות לספר בכנסת. הרהרתי מה יקרה לחבר הכנסת שיאלץ להקשיב לתושבי העיירה חודש, אני מקווה שהוא ישרוד את זה.
אתמול, חלמתי שחזרתי משירות מילואים, כזה שאני אזכור עוד הרבה שנים. ניתן ליצור שירות מילואים אזרחי בו יוכלו להשתלב רבים וטובים שלא עושים היום מילואים, ויש להם רצון ויכולת לעשות שירות אדיר לחברה ולקהילה ה"סדירה" במדינת ישראל. היום אני מתחיל להבין שיש משאבים, יש יכולת, אבל מה יהיה על הרצון, מה?

תאריך:  31/10/2005   |   עודכן:  31/10/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד עפר טויסטר
האם מספרה יכולה להיכלל תחת החלטה של החלטה של עיריה לאשר שימוש חורג למשרד? הוועדה המקומית בחיפה חשבה שלא ודחתה את בקשתו של המשתמש, וכך גם ועדת הערר    בית המשפט המינהלי חשב אחרת    מתוך היומון "כל יום"
בועז מושקוביץ
אפרים סנה שולח דוא"ל-זבל, קריאתו מעלה תהיות    רק מכתב אחד אני מעוניין לקבל ממך, חבר הכנסת סנה...
אלכס לוין
לא די בשינוי ההמנון "התקווה" הגלותי, הפונה ליהודים בלבד. יש צורך לשנות את כל הגישה למיעוטים שבקרבנו, חלקם משרתים בצבא, אזרחים נאמנים למדינה. לתת להם את כל האפשרויות לשפר את חייהם ולהצליח, כמו ליהודים
נרי אבנרי
כמו זבוב טורד שינה מטרידים הפיגועים את השמאל הישראלי החולמני. אלא שהצהרתו של נשיא איראן על מחיקת ישראל מהמפה היא לא זבוב אלא שוקר חשמלי, ואם מזה השמאל לא מתעורר, אזי באמת מדובר בהימור על חיי האומה
עו"ד ליאת בכר-סגל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il