X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ביתו של חברי נפרץ ונגנבו ממנו מפתחות ומכשיר סלולרי לא אסון, זה קורה הרבה. אלא שהגנב, ברוב חוצפתו, התקשר להבטיח שישוב לסיים את המלאכה ולגנוב את רכבו של חברי חברי הזעיק משטרה אבל שם עסוקים מכדי לטפל בגנב קטן שאפשר להשיג בטלפון המסקנה: אף אחד לא מטפל בביטחון שלנו
▪  ▪  ▪

אתם יודעים מה, אין לי שמץ של מושג מה משטרת ישראל עושה? האם אתם יודעים?
אמש הייתי עד למציאות עגומה של מערכת האכיפה בישראל. מה לי טכנולוגיות? פרסי נובל? אם כל אלה לא מופעלים לטובת שמירת הטובין של החברה? ומעשה שהיה כך היה!
אמש הייתי עד למקרה הזוי. חבר מנהל שיחה ארוכה עם הגנב שפרץ לביתו ומחזיק את חפציו הכוללים ארנק מפתחות המכונית, ולא סתם מכונית, כזו השייכת לחברה בע"מ המפעילה פרויקטים ביטחוניים מסווגים, ופלאפון.
"תתקשר למשטרה", אני גוער בחברי. הוא נועץ בי מבט מתפלא כמי ששואל - אסף, היכן אתה חי? אף אחד לא יעשה כלום. מה זאת אומרת לא יעשה כלום? אתה כרגע מדבר עם הגנב בפלאפון שלך שהוא גנב לך, והוא מסכם איתך שעוד שעתיים תמשיכו לדבר? האם זה ייתכן? האם אי אפשר לאתר אותו? הוא אמר לך בפירוש שהוא לא יחזיר לך את מפתחות רכבך, מפני שהוא מתכוון לחזור ולסיים את מעשה הגניבה. זה לא הזוי?
מסתבר שלא. בסניף המשטרה שוטרת עייפה משהו, פולטת את התשובה-סיסמה: "איפה אתה חי, רק במקרה של חיים ומוות אנו שולחים ניידת", ומפנה אותנו לחוקר התורן. "אני עסוק", אומר החוקר, "תמתינו בבקשה".
"אבל", אני אומר, "הפלאפון... הוא מחזיק בפלאפון, בוא נתקשר ונאתר אותו. נתפוס אותו".
"עזוב", אומר השוטר חוקר, "בוא אספר לך סיפור קצר: שופט! אתה שומע? לשופט נגנב הרכב. הגנב מדבר עם השופט בטלפון ואומר לו 'מצידי תהיה גם המפכ"ל'".
ואני פשוט מתחיל לאבד תקווה. מה עושים?
חברי עדיין ממתין לשיחה של הגנב. כשהוא מחייג לפלאפון נשמעת שיחה ממתינה. "ריבונו של עולם!", זועק החבר, "הגנב מדבר בטלפון. האם לנתק את הפלאפון? אבל אז ערוץ הקשר עם הגנב יהיה חסום ואז אין סיכוי שאקבל את המיטלטלין שנגנבו?"
בצר לו פונה אליי החבר ובמשפט הזוי עוד יותר מפטיר: "יש לי חבר שחבר שלו שירת עם המפכ"ל בצבא. אולי אני אתקשר אליו שיפעיל קשרים?"
אמרתי לו: "אתה תטריד את המפכ"ל? עד למעלה תטפס בשביל גנב? מה תגיד לו?"
"מה זאת אומרת?", גוער בי החבר, "שיפעיל אמצעים לאתר את הגנב. האם זה לא תפקידו? חוץ מזה, אני בטוח שהגנב יחזור בלילה. אני אחכה לו כל הלילה".
עכשיו אני מביט בחברי ומבט של פליאה בעיני: "איפה אתה חי?"
וכך בזמן שאני כותב את הרשימה הזו חברי עוטה את מעילו, מכין את הפינג'אן עם הקפה ויוצא להמתין לגנב שאמר שאולי יחזור וישלים את גניבת הרכב.
ואני שואל את עצמי - מי צודק ? השוטר שטוען שאין לו משאבים ולא ייתכן שעל כל גניבה יפעיל צוות משטרתי, או חברי המסכן שמוצא עצמו במו"מ עם הגנב להחזרת החפצים שלו?
בזמנים אלה אני נזכר בהוגי הדעות האינטלקטואלים הובס ולוק שפיתחו לנו את תורת המדינה ואני תוהה - מי ישמור על החיים החירות והרכוש שלנו?

הכותב הינו מרצה למדיניות ציבורית ומשפט ציבורי, המכללה האקדמית של תל אביב-יפו
תאריך:  06/11/2005   |   עודכן:  06/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספי סגל
תומכי אוסלו בתקשורת מעוניינים בטשטוש האבחנה בין שני המושגים מפני שרק הוא מאפשר להם לגייס אמצעים ממלכתיים לצורך הסתת מחצית העם נגד מחציתו האחרת
יצחק ג'קי אדרי
העסקת עובדים על-ידי חברות וקבלנים בתחום כוח האדם הוסדרה בחוק. ואולם, ניתן לחמוק מתחולתו של חוק העסקת עובדים על-ידי קבלני כוח אדם, כאשר היחסים העסקיים מוגדרים לא כהספקת כוח-אדם, אלא כהספקת שירות או עבודה
עו"ד משה גולדבלט
עודד רוט
נסים גבאי
יש רגע בו הבוחר חייב לעצור עצמו, ליישר גוו בכבוד, ולא להיסחף יחד עם העדר שבהפוך על הפוך הולך להרע עם עצמו    הבחירות הללו הן סגפנות בכלי חד על הגוף עד זוב דם – באיצטלה של זכות חוקתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il