X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוצאות הבחירות לראשות מפלגת העבודה הן מכה (שוב) לסקרים ולסוקרים וגם למנהיגי המפלגה שלא ידעו לקרוא את המפה נכון (וילנאי וברק) אם בביתם הם לא מתמצאים, כיצד ניתן לצפות מהם שיידעו להוביל את המדינה בדרך הנכונה?
▪  ▪  ▪

אכן מהפך, עמיר פרץ כבש את מפלגת העבודה, הביס את כל העסקונה הוותיקה בראשות שמעון פרס בן ה-82, המשנה לראש הממשלה, והאיש שהתיימר להוביל את מפלגת העבודה לניצחון בבחירות לכנסת.
לניצחונו של פרץ תהיינה השלכות פוליטיות עצומות, שמוקדם עדיין להבין את מלוא משמעותן לפוליטיקה הישראלית. אולם שני לקחים ניתן כבר הבוקר ללמוד מהמהפך במפלגת העבודה: הראשון, אמינותם של הסקרים, והשני, תבונתם של מנהיגים.
כל הסקרים ניבאו ניצחון ברור לשמעון פרס כאשר הטעות של "מכון סמית", שהתפרסמה ערב הבחירות, היתה המגוחכת ביותר: 52% לפרס ו-38% לפרץ. על גב הסוקרים רכבה כרגיל כל עדת הפרשנים, שכולם חייבים לאכול הבוקר את כובעיהם ולגזור על עצמם שתיקה, לפחות לשבועות הקרובים.
גם אמצעי התקשורת שלנו האלקטרוניים והכתובים כאחד, המזמינים את הסקרים ומשלמים תמורתם ממון רב, חייבים לשקול מחדש את השיטה המפוקפקת של הסגידה לסקרים. ואם קשה להם להיגמל מהנוהג המטופש של ניתוח מלומד של הסקרים ופרסומם ברוב רעש וצלצולים במדורים המכובדים ביותר. שומה עליהם לשקול אם פרסומם הראוי אינו דווקא במדורי הבידור והסאטירה.
הלקח החשוב השני של המהפך הוא תבונתם של המנהיגים שאנחנו מפקידים בידיהם את גורלנו לחיים ולמוות. הדוגמה האחרונה למצעד האיוולת של מנהיגים הוא צעדם השגוי של מתן וילנאי (שפרס הבטיח לו להיות שר ביטחון בממשלתו) והשני הוא אהוד ברק, ראש ממשלה לשעבר וכזה המתיימר לעשות קאמבק.
ראוי לזכור כי וילנאי היה קרוב מאוד להתמנות לרמטכ"ל. ובכן, שני האישים הללו ורבים אחרים דוגמתם, ניצבים ליד הגה השלטון, הם אלה המנהלים מו"מ עם אויבינו, הם אלה המכריעים מה צריך להיות סולם העדיפויות של המדינה. והנה הם ניצבים עירום וערייה, נכשלים אפילו בקריאת המפה הפוליטית של מפלגתם עצמם ובשרם. כיצד ניתן בכלל לצפות מהם שישכילו לקרוא את המפה הפוליטית של המזרח התיכון, לנתח בתבונה את כוונותיהם של אויבינו, ולקבל החלטות גורליות חכמות שלא תהיינה חלילה בכייה לדורות.

תאריך:  10/11/2005   |   עודכן:  10/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
רק השקעה בחינוך, לא קצבאות, תמגר את העוני, העלול להשתולל ולהצית כאן אש גדולה. הבעיה היא שפירות השקעה כזו קוצרים רק 20 שנה אחרי ואף מנהיג לא מוכן לזרוע כדי שאחרים יקצרו    ומאיפה כסף עכשיו? קאזינו זו אפשרות לא רעה. במקום שהכספים יילכו לעולם התחתון, הם יגיעו לבתי הספר
אריה אפלטוני
הניצחון המדהים של עמיר פרץ מסמן שינוי בתפיסת שוק העבודה, בהשקפת עולם על יחסי עובד ומעביד ועל החברה בכלל - כך לפחות מקווים הבוחרים שמתכוונים לסייע לו להגיע אל המטרה העיקרית - ראשות הממשלה    האם פרץ יעמוד במבחן הזה?
אפרי הלפרין
אחרי לילה שלם של מהפכים, אחרי לילה של סתירות בין הסקרים השונים, הדמוקרטיה בשינוי ניצחה: פרופ' אמנון רובינשטיין הוא מנהיגה הנבחר החדש של שינוי
עו"ד גולדבלט משה
ביטוח אחריות מקצועית של עורכי דין הוא לא עניין שיש להמעיט בערכו    חבל שלשכת עורכי הדין לא טרחו לקיים דיון ברעיון הפחת סיכוני התביעות על אף שבכל תחומי הביטוח קיום פעילות כזו נחשב כמובן מאליו והעדיפו להתכנס באילת כדי לדון ב... ההינתקות
עו"ד ליאת בכר-סגל
האם המושג "ילד" פורש עצמו על כל מי שרשום כבנו של יהודי, גם כאשר רישום זה אינו תואם את מצב הדברים לאשורו (מבחינה ביולוגית) ומבלי שהתקיים הליך משפטי של אימוץ?    בית המשפט קבע שלא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il