X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דברי ראש הממשלה במכון הייצוא 2005 ‏ח' חשון תשס"ו ‏10 נובמבר 2005
▪  ▪  ▪

צהרים טובים,
כמו בכל שנה אני שמח להיות אתכם גם השנה. אני חושב שכולכם תסכימו איתי שאחרי כמה שנים קשות - של משבר כלכלי חמור, של אי יציבות פיננסית ושל מיתון עמוק - שב המשק שלנו למצות את הפוטנציאל שלו. זאת בזכות שורה של צעדים אמיצים וכואבים, שנקטנו ושחוללו מהפכה של ממש בכלכלת ישראל. הצעדים שעשינו שינו את המשק שלנו מן היסוד והפכו אותו למשק מודרני, המותאם להשתלבות בכלכלה הגלובלית.
במקביל עמדנו גם באחד המבחנים הקשים והכואבים ביותר שידעו החברה והדמוקרטיה בישראל מעודן - תוכנית ההינתקות. התוכנית לא הייתה תוכנית כלכלית, כמובן, אבל השלכותיה הכלכליות היו מיידיות ומרחיקות לכת.
תוכנית ההינתקות חוללה מפנה דרמטי במעמדה של ישראל בעולם והתקבלה בהתלהבות בשווקים הבינלאומיים. אלה רואים בה צעד ראשון ומשמעותי לקראת חידושו של התהליך המדיני באזור, על-פי מפת הדרכים, שיתרום ליציבות ולשקט ביטחוני, החיוניים ליצירתה של פריחה כלכלית.
אמרתי, אנחנו רואים במהלך הזה צעד ראשון לקראת כניסתנו לתוכנית "מפת הדרכים". אמרתי שאעשה זאת ואני מתכוון לעשות זאת. אני יודע שהיו כאלה שחשבו שלא אצליח לבצע את תוכנית ההינתקות, אמרתי שאעשה זאת ועשיתי זאת. בכוונתי להמשיך במהלך מדיני כדי לקדם את האינטרסים של ישראל.
הראיה האופטימית של המציאות החדשה שנוצרה בארץ, בעקבות ההינתקות, התבטאה מיד בזרם גובר של השקעות זרות במשק הישראלי ובאזור כולו. אותה ראיה אופטימית עומדת גם מאחורי הגידול החד במספר התיירים הבאים לארץ, גידול התורם אף הוא לשיפור הנמשך בכלכלה הישראלית.
החברות הישראליות אינן מפחדות היום לצאת לשוק הגלובלי. מנהלים ישראלים מעיזים לבנות אסטרטגיות נועזות ולהפוך לשחקנים מובילים בתחומם. אנחנו מכירים את התופעה הזו בהיי - טק, אבל לאחרונה אנחנו רואים אותה גם בתעשיות המסורתיות. זו עדות מרשימה לאומץ של המנהל הישראלי.
הישגי השנתיים האחרונות - מספקים את הבסיס המתאים למהלך הבא של הממשלה, שהוא מהלך כלכלי-חברתי משולב.
בצד הכלכלי נמשיך במדיניות מוטת צמיחה של ליברליזציה והפרטה. היעד שלנו הוא לצמוח בכל שנה בעשור הקרוב בארבעה עד חמישה אחוז. המשמעות של צמיחה כזו היא תוספת של 70 מיליארד דולר לתל"ג - יעד קשה אך לא בלתי אפשרי.
בכוונתנו לשים דגש מיוחד על פיתוח התעשיות האסטרטגיות בישראל, אותן תעשיות המנצלות את התחומים שבהם נהנית מדינת ישראל מיתרון יחסי והמאפשרים לה להשתלב בהצלחה בתהליכי הגלובליזציה הבינלאומיים.
לצורך פיתוח ענף התעשיות האסטרטגיות בישראל הוקצו כבר סכומים בתקציב 2006, כאשר אחת המטרות היא פיתוח תעשיית טכנולוגיית המים בישראל, תעשיה הנמצאת כבר היום בתנופה גדולה ויש לה פוטנציאל להוביל בשווקים הבינלאומיים.
אבל לצד המשך ההתקדמות הכלכלית, אסור לנו להתעלם מן המצוקה האמיתית שבה שרויות שכבות רחבות בעם. לכן, בכוונתנו להכריז מלחמה על מימדי העוני בישראל.
העוני איננו גזירת גורל. בחלקו הגדול הוא נובע מבעיות יסוד בחברה הישראלית, שלא טופלו כראוי במשך השנים - ובהעדר טיפול הן רק הלכו והחמירו. בעיות כמו הפערים בין הפריפריה למרכז, חוסר שוויון הזדמנויות למגזרים שונים וגם תרבות הקצבאות ואי היציאה לעבודה בחלקים גדולים של החברה הישראלית. הוכחנו בעבר כי אנחנו לא נרתעים מטיפול בנושאים שנחשבו בלתי פתירים - וכך נעשה גם כאן.
במקביל אנחנו מטפלים בקורבנות הראשונים של העוני - הילדים והקשישים.
הממשלה יזמה הגדלה משמעותית של מספר הילדים הנהנים ממפעל ההזנה במוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ, ואשר בהם מתקיים יום לימודים ארוך.
נכון להיום מקבלים כמאה שישים וחמישה אלף תלמידים ארוחות במסגרת מפעל ההזנה, וכבר בשבועות הקרובים יגיע מספרם לכדי 200,000 תלמידים.
בשנת 2005 הגדלנו את הקצבאות לקשישים מקבלי השלמת הכנסה בכ-200 שקל לקשיש בודד ועד מאתים וחמישים שקל לזוג. יש אנשים שעבורם מאתיים ומאתיים וחמישים שקל הם סכומים קטנים, קטנים ומבוטלים - אבל עבור 200,000 הקשישים המקבלים אותם, הסכומים האלה עושים בדיוק את ההבדל: הם מוציאים אותם מתחומי קו העוני.
הממשלה שבראשותי תפעל במקביל בשני התחומים - במהלך כלכלי חברתי משולב. המטרה היא לבסס את כלכלת ישראל ולהבטיח את המשך צמיחתו של המשק, תוך מתן פתרונות הולמים למצוקות השכבות החלשות.
אני יודע שיש לכם תרומה גדולה להתאוששות הכלכלית של ישראל בשנה האחרונה - ואני יודע שתמשיכו בכך. אני קורא לכם להירתם גם למאמץ החברתי שלנו, כדי שיחד, במהלך כלכלי-חברתי משותף, נוכל ליצור כאן חברה צודקת, מתפתחת ומשגשגת.
תודה רבה לכם.

תאריך:  10/11/2005   |   עודכן:  10/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרגא ברוש
נאום שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, בוועידת ראש הממשלה, 10 בנובמבר 2005
עו"ד אברהם פכטר
מתחיל להתברר כי מבקר המדינה החדש, השופט מיכה לינדנשטראוס, הוא מזן חדש, לוחמני, אמיץ ובעל אג'נדה ברורה של מלחמה בשחיתות שלטונית    שחיתות היא מחלה שיכולה לגרום לניוון שלטון הדמוקרטיה
איתמר רועי
רוח חדשה נושבת מכוון שדרות    באופן מפתיע לא מדובר באבק הקסאמים    האם האיש שהרס את ההסתדרות יכול לעמוד בראש מדינה? המשוואה ברורה
גורי גרוסמן
תוצאות הבחירות לראשות מפלגת העבודה הן מכה (שוב) לסקרים ולסוקרים וגם למנהיגי המפלגה שלא ידעו לקרוא את המפה נכון (וילנאי וברק)    אם בביתם הם לא מתמצאים, כיצד ניתן לצפות מהם שיידעו להוביל את המדינה בדרך הנכונה?
נרי אבנרי
רק השקעה בחינוך, לא קצבאות, תמגר את העוני, העלול להשתולל ולהצית כאן אש גדולה. הבעיה היא שפירות השקעה כזו קוצרים רק 20 שנה אחרי ואף מנהיג לא מוכן לזרוע כדי שאחרים יקצרו    ומאיפה כסף עכשיו? קאזינו זו אפשרות לא רעה. במקום שהכספים יילכו לעולם התחתון, הם יגיעו לבתי הספר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il