X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאבק גדול מתחולל בימים אלה על הרכב הוועדה לבחירת שופטים המאבק הינו רק "הקדימון" למאבק הגדול יותר בין נשיא בית המשפט העליון לבין שרת המשפטים
▪  ▪  ▪

קרב גדול מתנהל, כידוע, בין שרת המשפטים ציפי ליבני, לנשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, באשר לרשימות המועמדים לבית המשפט העליון. אלא שהקרב הזה הוא רק חלק קטן מהמערכה הכוללת. מערכה גדולה לא פחות מתנהלת, מאחורי הקלעים, בתוך חלק מהמרכיבים השונים של הוועדה לבחירת שופטים. הפעם מדובר בכנסת ישראל - שלה שני נציגים בוועדה, ובלישכת עורכי הדין, שגם לה שני נציגים.
המערכה הפעם אינה רק בשאלת הכיבודים - מי ייזכה/ימונה לכהן בוועדה הנחשבת לאחת היוקרתיות והחשובות בישראל, אלא בשאלה המהותית יותר, וזאת בשל המינויים החשובים העומדים על הפרק: שלושה שופטים לבית המשפט העליון, ועוד כעשרה מינויים לבתי המשפט המחוזיים.
בקרב הגדול משתתפים כמה וכמה אישים בכירים, הן בכנסת, הן בממשלה, והן בקרב עורכי הדין הבכירים בישראל. נודע לי, כי בשל הסכם שנערך בין סיעות האופוזיציה בכלל ובין העבודה ומרצ בפרט, גדולים סיכוייה של ח"כ זהבה גלאון להתמנות כחברת הוועדה, במקום חבר הוועדה, ח"כ אברהם (בייגה), שפורש מהכנסת. אם תמונה גלאון, יהא בכך משום חיזוק לקבוצת ברק-ביניש-ארבל, המתנגדת, איך לא, למדיניות החדשה שמנסה להנהיג שרת המשפטים, ובמיוחד למועמדותה של פרופ' רות גביזון לכהונת שופטת בבית המשפט העליון.
יו"ר סיעת העבודה, ח"כ אפרים סנה, אמר כי על-פי ההסכם בין העבודה לבין מרצ וסיעות אופוזיציה נוספות - ההסכם נחתם בשנה הראשונה לכינון הכנסת ה- 16 (כאשר העבודה היתה באופוזיציה) - זכאית מרצ למינוי נציג מטעמה לוועדה לבחירת שופטים. אולם לדבריו, ההסכם אינו רלוונטי עוד, ובכלל, אמר, מכיוון שמדובר בהצבעה חשאית, אין כל ביטחון שגלאון אכן תיבחר.
הפתעה נוספת גם מצד מוסדות לישכת עורכי הדין. בשבועיים הקרובים אמורה לישכת עורכי הדין להכריע מי יהיו נציגיה בוועדה לבחירת שופטים, במקום עו"ד בנימין לוינבוק שפורש; ובמקום עו"ד יורי גיא-רון שכהונתו אף היא מגיעה לסיומה. נודע לי, כי מועמדו של יו"ר לישכת עורכי הדין, שלמה כהן, הוא שוב עו"ד גיא-רון, התומך, איך לא, במועמדים שמציע בדרך כלל הנשיא אהרן ברק. עו"ד רחל בן-ארי נחשבת אף היא כמועמדת מטעם יושב-ראש הלישכה.
העימות בתוך הלישכה מתעצם בימים אלה, בשל המהלך שמובילה עתה קבוצה גדולה מחברי הוועד המרכזי בלישכת עורכי הדין. אלה מבקשים לחזק את מעמדה של הלישכה, כך שנציגיה לא ייחשבו עוד כקולות בטוחים של הנשיא ברק. לכן הם מבקשים למנות פרקליט בכיר, הנחשב לאישיות במערכת המשפטית. המועמד של קבוצה זו הוא עו"ד ד"ר יעקב נאמן. נודע לי, כי נאמן הביע הסכמתו לשמש חבר בוועדה חשובה זו. אם ימונה, לא יוכל נאמן - שנחשב לאחד הפרקליטים הבכירים בארץ - להופיע בערכאות הנמוכות מבית המשפט העליון. נאמן אישר את דבר מועמדותו, ואמר כי הוא קיבל פנייה ואכן נתן את הסכמתו.

תאריך:  18/11/2005   |   עודכן:  19/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד מוטי דנוס
אפרי הלפרין
רשם העמותות במשרד המשפטים, איפה הוא?
עו"ד משה גולדבלט
בין אם כלכלה היא מדע ובין אם לאו, הרי שכל בעלי הון בישראל וכן מר שטרסלר כדוברם, משוכנעים בלהט כי העלאת שכר המינימום ל-4,600 שקלים לחודש תגרום להתמוטטות כלכלית ולאבטלה איומה
פרופ' בן-עמי סלע
עישון הוא הרוצח הציבורי היעיל ביותר המתהלך בתוכנו באופן חוקי    הצעת חוק למניעת פרסומת לעישון בעיתונות הכתובה נדחתה בכנסת - ניתוח של כישלון ידוע מראש
נסים גבאי
אם המשטרה לא תתעשת (והיא לא), ואם משרד התחבורה לא יתחיל לפעול מקצועית (והוא לא), ואם הממשלה והכנסת ימשיכו לטמון ראשיהם בחול הרך והנוח להם מבחינה אלקטוראלית - אבל לא עניינית, נגיע בסופו של דבר לכאוס ומרד נהגים שיביא לפיצוץ בו המכוניות הבוערות בצרפת ייראו לעומתו פיקניק בחיק הטבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il