X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מרצדס חושפת סידרת שיפורים בטיחותיים: 4 מאטיק, מנועי 4 בוכנות חדשים והעתיד כבר כאן - דיסטרוניק לשמירה אוטומטית של מרחק ביטחון
▪  ▪  ▪

שידרוג בטיחותי

האם ה-4X4 החדשה תאציל על הגי'פים החדשים של צה"ל?
ניסיון של שנתיים - במהלכן נימכרו יותר משלושת רבעי מיליון מכוניות מסידרת C של מרצדס, הביא בסוף השבוע החולף את חברת מרצדס בנץ, לחשוף מספר חידושים בטיחותיים לסידרת C הפופולרית.
לאחר שהמכונית הוכיחה את בטיחותה הפאסיבית בהשיגה 5 כוכבים במבחני ריסוק כלל אירופיים, החליטו מהנדסי מרצדס לשפר גם את הבטיחות האקטיבית, וזאת בדרך כפולה: הם חושפים עתה מערכת הנעה כפולה - 4X4 ייחודית למכונית בקטגוריה הנדונה, ובמקביל מציגים את שילוב סידרת מנועי 4 הבוכנות החדשים של מרצדס בסידרת ה C הבסיסית.
עוצמת מנועי 4 הבוכנות החדשים עשויה לחלץ את המכונית ממצבי סיכון בדרך של האצה מהירה ובריחה ממוקד הסכנה. כלי חיוני למי שיש לו מה להפסיד, למי שחרד לגורל עצמו ובני משפחתו. בעיה אולי רק לאלה שרכשו את המכונית בקידמתה מוטמן עדיין מנוע מהסידרה הקודמת, אלא שהבעיה כלכלית בעיקרה (מכירה ליד שנייה), שכן טכנית קשה להתלונן על המנועים המוחלפים עתה.
מנועי הטווי'ן פולס החדשים אמורים להיות כה חסכוניים, עד שלדברי מרצדס הם יחסכו לקהיליה האירופית בשנה הקרובה לא פחות מ-47.8 מיליון ליטרים של בנזין עתיר אוקטן!
חישוב זה מתבסס על ייצור שנתי של 130 אלף יחידות, שכל אחת מהן נוסעת 40 אלף קילומטר בשנה. להזכירכם, קו הכדאיות ה- break even point, אותו קבעו משרדי התחבורה והאוצר הישראליים כקו פרשת המים בין מנוע בנזין ודיזל, ניצב על כ-35 אלף קילומטרים לשנה.
מה שהיה מספיק לכל יצרנית רכב אחרת לזמן ארוך, קטן על מרצדס: במקביל היא הציגה בסוף השבוע גם את שילוב מערכת הדיסטרוניק המהפכנית: מדובר במערכת ניהוג אוטומטית בטיחותית, בעלת יכולת הערכת מרחק מבוססת מכ"ם, אשר מאטה את מהירות המרצדס ברגע שהמכונית לפניה משנה מהירות.
נשמע בידיוני? לא עבור מרצדס.
המערכת החדשנית ניתנת להזמנה באופן רגיל לחלוטין. יקר אומנם, אבל ללא ספק מישתלם. אם היה למשהו ספק בדבר כדאיות המערכת, נציין כי מומחי בטיחות ישראלים המייצגים מוסדות רשמיים, הביעו עניין ספציפית לאיתור מערכות דומות, בקרב יצרניות הרכב העולמיות.
מתחילת הסתיו הקרוב תציע מרצדס לסידרת C את מערכת ה- 4 מאטיק הקבועה, אשר הוצעה עד כה רק בסידרת E הבכירה יותר. בשילוב עם מערכת בקרת המשיכה ((ESP ומערכת (4ETS) לבקרת יציבות, משיגה ה-C קלאס אחיזת כביש של רכבת הדוהרת על מסילת פסי ברזל.
למירדפים מהסרטים בדרכי עפר, שוב אין מרצדס ניזקקת לנועלי דיפרנציאלים ו-או סרנים, הגובים בדגמים מתחרים מס בדמות נוחיות ויכולת תימרון במהירויות גבוהות. המערכות האלקטרוניות עושות את עבודת הנועלים הישנים, פשוט על-ידי מניפולציית בלימה של מערכת ה-ABS על הגלגל המחליק, ובו בזמן מעבירה עוד מומנט לגלגל שאחיזתו בכביש הדוקה.
יחידה בודדת של מערכת אלקטרונית קלת משקל, ממלאת עתה בסידרת C את תפקידן של שלוש מערכות נועלי דיפרנציאלים מתחרים, שהינם כרגיל כבדים ומגושמים. המוצרים המתחרים במקרה זה הינם גם מבית, בגי'פי מרצדס מסידרת G וו'גון למשל, אותם שואפת מרצדס לשווק לצה"ל.
נציג מרצדס לצורך העניין, אורי גודוביץ, הוא שליח הקואליציה הגרמנית אמריקנית, המתייצבת כנגד גי'פי הבנזין המפותחים ברגעים אלה כתשובה כחול לבן, במיפעל שמעל פיתולי כביש מספר 60 בעמק יזרעאל.
מרצדס היא אימפריה כידוע, אך עסקת מכירת הגי'פים לצה"ל חשובה לחלונותיה הגבוהים של האימפריה הרבה מעבר למה שמתארים במקומותינו. הרבה כספים כתשלום ישיר וכפרי עקיף של פרסום עתידי, נמצאים על המאזניים.
מערכת ה-4 מאטיק מוצעת לגירסאות הסטיישן של המרצדס מדגם 240 ו-320 C וכסטנדרט הן יגיעו עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה. בגירסת ה-4X4 של סידרת הסלון C, יחס חלוקת המומנט הקבוע בין הסרנים ניקבע ל-60:40, לטובת הסרן האחורי כמובן, שהרי בהנעה האחורית אין לפגום.
בכך תהפוך המכונית לכלי אידאלי לאלה בישראל להם הסובארו מדגם פורסטר אינו מעניק יוקרה מספקת. בעסקה הצבאית גם ניתן להציע את הפיתוח האזרחי של סידרת C, כמעצב דעת קהל כלפי אלה שיביאו לרכישת אלפי הגי'פים להם צה"ל זקוק כרגע כאויר לנשימה.
במבחני הריסוק האירופי NCAP, זכתה מרצדס מסידרת C ב- 5 כוכבים - הציון הגבוה ביותר בקטגוריה הנדונה. זה לא היה קל, פה ושם נידרשו תחינות ולחצים, אך לבסוף המטרה הושגה. המרצדס זכתה תודות לאיבזור הבטיחות הפאסיבית, שהרי מבחני הריסוק מדמים בתנאי מעבדה את שהמערכות האקטיביות מנסות למנוע מלהתרחש על גבי הכביש בתנאי אמת.
המרצדס מצויידת בשלל וילונות וכריות אויר, ממש חדר שינה מתנפח. כריות האויר הקדמיות מתאימות עצמן לנהג ולנוסע/ת היושבים מצידו, בהתאם לעוצמת ההתנגשות. מחקרים מצאו, כי מרבית התאונות מתרחשות במהירויות בינוניות, ולהן הותאמו הכריות המתנפחות, בשילוב עם וילונות הצד.
מערכות זיהוי אוטומטיות מאתרות על-פי בדיקת נתוני משקל, באם במושב הקדמי ניקשר כיסא תינוק לחגורת הבטיחות. באם הזיהוי חיובי, תנתק המערכת את מערכת ההפעלה של כרית האויר, במטרה למנוע ניפוח מסוכן העלול לגרום לחנק התינוק.
היהלום בכתר הבטיחות האקטיבית, הינו מערכת הדיסטרוניק - מלשון DISTANCE - מרחק. המערכת הוצעה עד כה רק בדגמי היקרים יותר, ה-CL, SL וסידרת E. הדיסטרוניק כשמו כן הוא, שומר מרחק לנשמרים לנפשם.
מערכות מתחרות עובדות על מערכת הקרוז קונטרול - בקרת השיוט, אך במרצדס מדובר במערכת ייעודית שאינה מצריכה נהיגה במהירות הסף המינימלית המחוייבת בכניסת הקרוז קונרול לפעולה. קח למשל את ה-ACC של יגואר, הוא אינו מורשה למכירה בארה"ב שכן עורכי דין זריזים כבר הגישו תביעות על בסיס אי הסנכה הגלומה במערכות דומות, וכך הבריטים נאלצים מטעמים זרים למנוע מלקוחותיהם האמריקניים את שולי הבטיחות העודפת.
הדיסטרוניק מקבלת מידע שוטף בזמן אמת מחיישן ראדאר, המזכיר את הסוגייה הנצחית בחשבון של שתי מכוניות נוסעות מחיפה לירושלים, והדיסטרוניק מודדת את המרחק בינן, ואת מהירותן היחסית זו כלפי זו.
ברגע שהמערכת מזהה שינויים באחד המשתנים - מהירות הרכב המוביל, או צימצם המרחק בן שני כלי הרכב, היא מפחיתה באופן אוטומטי את עוצמת המצערת במכונית העוקבת, ובמידת הצורך אף משלבת כוח בלימה.
ברגע שהושג מרחק הרצוי בין המכוניות, חוזרת המערכת ומאיצה את המכונית בה היא מותקנת. בכל רגע נתון יכול הנהג לראות על גבי צג בלוח השעונים, את מהירותו היחסית כלפי הרכב שלפניו.
מרצדס היא מכונית לכל המשפחה, גם אם לא לכל משפחה. מעידות על כך תמונות הפרסומת המופצות לאחרונה בישראל, והמציבות את מרצדס בגובה הכביש. מה שהיה פעם אליטיסטי ומעבר להשגה, נותר יקר וטוב, אבל לא יקר מדי. השיפורים שנחשפו בסוף השבוע לא יגיעו מיד ארצה, אך כדרכה של מרצדס הם מעידים על מגמות עתידיות.
מערכת ה-4 מטיק לא תשעט בכל משעול. היא ודומותיה יאפשרו לבסוף באמצעים אלקטרוניים הוזלה של כלי שטח גדולים וכבדים בהרבה.
ומערכת הדיסטרוניק? פה קיימת ממש התפרצות לדלתו הפתוחה של משרד התחבורה הישראלי.

תאריך:  20/07/2002   |   עודכן:  20/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
עמי דור-און מנתח מדוע חייב אהוד ברק הסבר לציבור; ומעלה את החשש, לפיו מאחורי הבקשה למתן חנינה למארק ריץ' - כגמול כביכול על עזרתו למדינת ישראל, מסתתרים אינטרסים זרים, של קלינטון כמו של ברק
ד"ר חיים משגב
ד"ר משגב מברך על כניסתו של ח"כ איתן לתפקיד יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט; טוען כי השופטים מבקשים למעשה לכפות על כלל הציבור נורמות וערכים המקובלים רק על שיכבה קטנה מאוד של יפי-נפש; קורא להשאיר את ההליך הדמוקרטי לריבון - הוא העם, ולא השופט
אל"מ (מיל.) ד"ר שמואל גורדון
מבט אישי [25]
ד"ר שמואל גורדון, אל"מ (מיל.)
מבט אישי [24]:
ביום זה, 20 שנה לפריצת מלחמת לבנון, הבה נזכור את "הרפורמה" ההיא, את הצבת ג'ומאיל כנשיא לבנון ואת סופו. הבה נזכור את כל ממשלי הבובות. מקויזלינג ועד באשיר, למען לא נשוב ונשגה באותן שגיאות, למען לא נתלה תקוות ברפורמה פלשתינית
שי פאוזנר
חברות הטלוויזיה "ערוצי-זהב" ו"יס", מבטיחות לנו שידור באיכות גבוהה, ותוכן מעניין ואיכותי יותר, ובינתיים מתעלמות משיבושים והפסקות בלתי פוסקות בשידור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il