X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בתגובה לפעילות החיזבאללה, שלף צה"ל ממגירה עבשה, שכתוב עליה באותיות של קידוש לבנה, "תוכניות שלא עושות דבר", כמה מעשים יצירתיים כנראה, שוב נשלחו מטוסי צה"ל ותותחיו לסייע לחקלאים לבנוניים במלאכה הקשה של סיקול אדמותיהם שוב בוזבזו אמצעי לחימה, שעות מנוע ושעות טיסה על פעולה ריקה
▪  ▪  ▪

מתקפת חיזבאללה ביום שני על הר דב ועל אזור הצפון היתה צפויה. אפילו עיוורי חטיבת המחקר באמ"ן הצליחו לחזותה - הישג כביר של מי שטעו כמעט בכל תחזיותיהם.
סמלית, התרחשה המתקפה בתאריך מעניין - ביום סיום עידן אריאל שרון בליכוד. אך אסור להתלהב. מה שהיה הוא שיהיה. אין חדש תחת השמש - גם בחורף הזה.
שרון, שעלה לשלטון בתואנות-שווא של "ביטחון ושלום", הינו תלמיד חרוץ ונאמן של אסכולת הבריחות, שפיתחו עד שכלול מרבי קודמיו בתפקיד - הגורסת, כבר שלושים שנה, כי כל אימת שצץ איום על מדינת ישראל, חיילי ישראל בורחים, או נסים מהשטח. שרון הגדיל לעשות כשהרס חבל פורח של התיישבות יהודים; ויתר על השמץ האחרון של הישגים מועטים, שניתנו למנחם בגין בהסכמי קמפ דיוויד עם מצרים; וגם נכנע לכל לחץ אמריקני עוד בטרם נוסח כדבעי.
כמו בתחילת חודש אוקטובר, היו התרעות לקראת ההתקפה ביום שני, והוחלט בפיקוד הצפון להעלות את רמת הכוננות בכל מוצבי צה"ל. כך - בניגוד לתדמית, שמנסות מערכת הביטחון והממשלה לייצר - גבול לבנון ממשיך לרתוח. בשקט, אבל רותח, וכמו גיזר הוא מתפרץ לעיתים. בינואר נהרג קצין צה"ל כשמטען חבלה הופעל לעבר רכבו, ובראשית חודש מאי נהרג חייל מגדוד אגוז בירי חיזבאללה.
דובר צה"ל מסר, כי ההתקפות הקרקעיות של חיזבאללה באזור הכפר ע'ג'ר ובהר דב נועדו לחטיפת חיילים - וטענתו הוכחשה על-ידי חיזבאללה. לפי "חדשות מחלקה ראשונה", אמר אלוף אודי אדם, מפקד פיקוד הצפון, "לאירוע זה לא קדמה שום פעולה מצדנו". לדבריו, המדובר בהתקפה מתוכננת היטב של ארגון חיזבאללה בהיקף גדול מאוד.
בתקריות ביום שני נהרגו ארבעה אנשי חיזבאללה, ותשעה מחיילי צה"ל נפצעו. הבעיה אינה כמות הנפגעים - למרות שהיא נתון, שלצבא קל מאוד להציגו ולתמרן בעזרתו את דעת הקהל המקומית. אתר "חדשות מחלקה ראשונה" דיווח, כי בעקבות הירי התפתחו בגזרה חילופי אש בין חיילי צה"ל למחבלים. מטוסי חיל האוויר ביצעו כמה תקיפות עומק, וכוחות טנקים וארטילריה השתתפו בתקריות. לפנות ערב הורו לתושבי היישובים בצפון עמק החולה להיכנס למקלטים מחשש לירי רקטות קטיושה. בשעות הלילה אישרו במערכת הביטחון לתושבים לצאת מהמקלטים ולחזור לשגרה.
התגובה השגרתית של צה"ל
צה"ל שלף ממגירה עבשה, שכתוב עליה באותיות של קידוש לבנה, "תוכניות שלא עושות דבר", כמה מעשים יצירתיים. כנראה, שוב נשלחו מטוסי צה"ל ותותחיו לסייע לחקלאים לבנוניים במלאכה הקשה של סיקול אדמותיהם. שוב בוזבזו אמצעי לחימה, שעות מנוע ושעות טיסה על פעולה ריקה. לתקציב הביטחון, כידוע, אין תחתית, וצריך לאדותו מהר ככל האפשר. מצד שני, אין ברירה לשרון ולממשלתו המתפרקת לנוכח התפוררות ביטחון ישראל לנגד עיניהם, והם היו חייבים לפעול, כדי למנוע מיריביהם מבית אפשרות לבקר.
בינינו לבין חיזבאללה יש מאזן אימה מפחיד למדי: חיזבאללה מכסה בטילים את כל צפון המדינה - כמעט עד נחל חדרה - ואסור להרגיזו יתר על המידה, שמא ייפגעו מתקנים אסטרטגיים חיוניים ומרכזי אוכלוסיה כתוצאה מתגמול ישראלי בלתי מבוקר. לכן, במשך כחמש שנים - מאז נס צה"ל מדרום לבנון - ידיה של ישראל כבולות, והיא מציגה לתושבי ישראל, שהיא מגיבה כביכול על התגרויות חיזבאללה; ולא משנה מה היקפן.
חם בצפון, אפילו ביום של טמפרטורות נמוכות ביותר. מבלי ששמנו לב הפך חלק חיוני במדינה לבן-ערובה, המכריח את ממשלות ישראל לדבוק בהתנהגותן חסרת האחריות, התבוסתנית והפחדנית - אות לבאות עלינו חס וחלילה באזור השרון וגוש דן. כי הבורחים מאבדים הכל - אפילו אם מנסחים זאת ביצירתיות, ברגישות ובנחישות.

תאריך:  23/11/2005   |   עודכן:  23/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודית מליק-שירן
מה פשעי, אלוהים, שבתי נוהגת בי בהשפלה, ברוע לב? אני, שפינקתי אותה כל כך הרבה שנים, סופגת ממנה מרורים    אנא ממך, אל רחום וחנון העושה חסד לאלפים, תן לבתי עוד חיים. מחל לה על אטימותה    סיפור על יחסים בין אם ובתה, שתיהן כבר קשישות, שרק מבקשות קצת חום ואהבה
טל רבינוביץ
בית המשפט מחויב כיום לביטחונו של הקורבן על-סמך חוק נפגעי עבירה: הייתכן שבית המשפט ייתן צו שבא על חשבון ביטחונו של הקורבן ויסכן אותו?
עמי דור-און
בחירתו של עמיר פרץ ליו"ר מפלגת העבודה הסירה באחת את כל המסיכות מפניהם של מנהיגי המפלגות    עכשיו יש ימין לאומני, ושמאל קיצוני, ומרכז בורגני אנטי דתי, וכל אזרח יוכל לבחור לו את המפלגה המתאימה לדעותיו    לזכותו של פרץ ייאמר: הוא פיזר את הערפל
דני רשף
מאז ומתמיד לא הניח שרון למציאות להכתיב את צעדיו אלא נקט בצעדים ששינו את המציאות    קרוב לוודאי שזה מה שיעשה בעניין הסכסוך הישראלי-פלשתיני, אם וכאשר יזכה שוב בתפקיד ראש הממשלה    הוא לא יחכה לאבו מאזן ואנשיו אלא יבצע צעדים שיכתיבו את המציאות
שלמה אידן
על הקשר עם אפל, על הזלזול במתפקדי הליכוד, על מימון הבחירות הקודמות, על ההחלטות המנוגדות להבטחות לבוחרים ועל עוד כמה שאלות שראש הממשלה לא השיב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il