X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

סוציאליזם
הרעיון העומד מאחורי המונח סוציאליזם, עבר תמורות רבות לאורך השנים. מה שהחל בתחילת המאה ה-19 עם פרוץ המהפכה התעשייתית והתארגנות של עובדים אשר חשו ניצול וקיפוח, עבר דרך ההכרה בדחיית הפרשנות הקומוניסטית ואימוץ הגישה הקיינסינית, דוגל כיום בעקרונות של חופש וצדק חברתי, הומניזם ולכידות חברתית. הסוציאליזם רואה בכלכלת שוק דבר חיובי ונכון, אך במקומות בהם יש כשלי שוק על המדינה להתערב ולהוות רגולטור כדי שהפערים החברתיים ילכו ויקטנו ובעלי ההון לא ירמסו את המעמד הנמוך בדרך להגדלת עושרם.
פופוליזם
פעם בכמה שנים עולה על סדר היום הציבורי מילה או מונח אשר מתגלגלים בפי רבים, מילה אשר נח להשתמש בה כתשובה (או כתרוץ) לכל שאלה ובעיה וכדרך להתחמקות מעשייה.
ברשימה הזו ניתן למצוא בשנים האחרונות את המונח פופוליזם, מונח אשר אהוב במיוחד על משרד האוצר ופקידיו ועל אלו הרוצים לתקוף פעילות חברתית למען ציבורים שונים.
מילון אבן שושן החדש מגדיר פופוליזם כ"תפישה פוליטית התומכת בסיפוק צרכיהם של ההמונים ובחלוקה צודקת יותר של רווחה וכח".
הצעות חוק 'פופוליסטיות' נתפסות ככאלו אשר באות להיטיב עם אוכלוסייה מסויימת והן כרוכות בעלות תקציבית גבוהה.
ומה שביניהם...
הנחת יסוד במתמטיקה היא שאם A=B ו- B=C אזי A=C. מכאן ועל פי הכתוב מעלה נוכל להסיק שסוציאליזם אינו אלא פופוליזם בלבוש אחר שהרי שניהם דואגים לסקטור אותו הם מייצגים על-ידי חלוקת משאבי המדינה בצורה צודקת חוק המפלגות קובע כי מפלגה היא "חבר בני אדם שהתאגדו כדי לקדם בדרך חוקית מטרות מדיניות או חברתיות ולהביא לייצוגם בכנסת על-ידי נבחרים".
כזו היא גם מפלגת עם אחד בראשות עמיר פרץ. המפלגה שמאגדת את העובדים והגמלאים במדינת ישראל במטרה לקדם את מטרותיהם ולהביא לצדק חברתי
וצמצום הפערים בישראל. מדובר בסקטור "קטן" המכיל כ-3 מיליון עובדים וגמלאים אשר רוצים להתפרנס בכבוד ולהזדקן בכבוד.
מדוע שעמיר פרץ ומפלגתו ירצו לעזור לסקטור זה, יטענו בקול פקידי האוצר, בעלי ההון ונציגיהם בכנסת, כל מעשיו הינם פופוליסטים הבאים לקצור הון פוליטי ללא אחריות לעלויות המדינה. העלאת שכר מינימום - פופוליזם, פנסיה לכל עובד, האל ישמרנו - פופוליזם, הכרה במס על ריבית למשכנתא, לא יעלה על הדעת - פופוליזם! מתגלגלת המילה בהנאה על שפתותיהם.
ובכן, הסכיתו ושמעו דוברי השפה החדשה - להקל על השכבות החלשות גם במחיר הגדלת הגרעון התקציבי, לתת הרגשה לגמלאים שהם אנשים עם כבוד ולא אנשים מושפלים, לעזור לצמצום הפערים בחברה - זה לא פופוליזם! זוהי אידיאולוגיה הקרויה סוציאליזם ואותה מייצגת כיום בכנסת מפלגת עם אחד.
ואם כבר נכנסת לשימוש מילה חדשה בסדר היום הציבורי הרי שהיא צריכה להיות הומניזם כי זו המשמעות האמיתית של הסוציאליזם - עזרה הדדית, אנושיות, התייחסות לבני האדם והצרכים שלהם ולא רק למעטפת הכלכלית שמסביבם.
זו המטרה שלשמה הוקמה מפלגת עם אחד וכך נוהג עמיר פרץ. גם כאשר קראו כל חברי הכנסת לפני שנתיים להקפיא את שכרם, היה ח"כ פרץ היחיד שבפועל תרם את שכרו, פעם למעון לנשים מוכות בתל אביב, ופעם לילדה נעמה ביטון ז"ל שחלתה בלוקמיה ולצערי נפטרה לפני זמן קצר לאחר מאבק ממושך.
ואם נגזר על עמיר פרץ להקרא פופוליסט כפי שכנראה היו ברל כצנלסון ובן גוריון, טוני בלייר, קלינטון וז'וספן, הרי שמפלגת 'עם אחד תישא את העול בגאווה כל עוד היא מקדמת את העקרונות בה היא מאמינה.

תאריך:  23/07/2002   |   עודכן:  23/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il