X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"ארזתי לבד" - מדור תיירות חדש של משה לרר ב"צפון העיר"
▪  ▪  ▪

LEROS, אי קטן, אחד מתריסר המרכיבים את הדודקאנז של יוון. אפילו באינטרנט לא ידעו איפה זה . רק אחרי "מאמצי שיכנוע" שהפעלתי על כל מנועי החיפוש - הרגשתי מגלן. סוף סוף מצאתי.
האמת היא - שיכולתי לכלות ימי בנסיעות ולא להגיע למקום הזה. או אז הייתי מצטער. לרוס נתגלה לי כמקום שבו אף אחד לא יודע היכן אתם נמצאים. חלקת אלוהים קטנה. מקום טוב להיעלם בו לשלושה-ארבעה ימים, ואפילו שבוע - אם אינכם לחוצים בזמן. ובלרוס - קשה להיות לחוצים.
איפה זה?
לרוס הוא אי קטן בדרום-מזרח הים האגאי, ממול לחופי אסיה הקטנה. אי בשם פאטמוס נמצא מצפון ומייל ימי אחד מדרום אפשר למצוא במפה אי נוסף, קאלימנוס. באי, כמו גדולים ממנו, יש "מועצות מקומיות" שונות, 8 במספר. אל תתרשמו כל כך מה"אימפריה", שכולה משתרעת על פני 53 קמ"ר ובה 8200 תושבים (נכון להיום, בלי ישראלים). "אימפריה" או לא, אך במלון שלנו (קיראו בהמשך) מתאכסנים מדי שנה 20 אלף איש ובאי כולו - 40 אלף תיירים!
בלרוס יש כפרים קטנים ובהם 4 תושבים ויש אפילו אחד - FARMAKONIS, שיש בו תושב אחד. כן, רק ביוון. הבירה של של לרוס היא AYA MARINA ואילו אנחנו, 8 ישראלים שיצאנו לגלות אותו, מצאנו בית מלון מצויין ב-CRITHONI מרחק יריקה (באמת) מהבירה.
מה עושים שם?
אפשר בטן-גב ואפשר גם לקחת אופנועים קלים או מכוניות קטנות. השמינייה שלנו התנסתה גם באלו וגם במכונית. אני הייתי בצד של המכונית. זה לא קפריסין ונוהגים שם כרגיל מצד ימין.
בית המלון שבו התאכסנו - CRITHONIS PARADISE, כשמו כן הוא, פאראדייז. בנוי בסגנון ונציאני ומשתרע על פני 10 דונם. יש בו גנים, עצי פרי, 153 חדרים (כולל אגף חדש שהושלם). אינכם צריכים לבקש חדרים בחזית המלון. כולם משקיפים אל הים ואל המיפרצים הנהדרים.
המקום הגבוה ביותר באי מתנשא ל-500 מטרים. כדאי להעפיל אליו. כנסייה, מבצר ונוף משכר יעבירו אתכם לעולם אחר. לאכול? אין בעייה. מסעדות, לעשרות, פזורות על פני האי, רובן נושקות את הגלים. להזמין מנה ראשונה, לקפוץ לים, לצאת, לטעום מנה שנייה וחוזר חלילה. נסו ותיהנו.
גם בבית המלון לא משמעם. יש בריכה, יש בר, יש בירה ואוזו ויש גם חברים. החדרים, כאמור חדשים, עוד לא הספיקו להשאיר בהם טביעת אצבעות של תיירים, מרווחים. אנחנו לקחנו חדר .B.B ובצהריים ובערב טעמנו בטברנות שונות.
המלון מנוהל בידי שני אנשים צעירים, בן ובת למשפחת ASVESTAS, שבעליה יושב באתונה. ANNA מנהלת את הקבלה ו-THEODOR , כולו בן 26, את המלון. האח והאחות מפעילים גם, בנוסף למלון, חברה להשכרת רכב ומשרד תיירות.
איך מגיעים לשם?
היינו ארבעה זוגות. הגענו ללרוס בשני מטוסים קלים מדגם TWIN COMANCHE. הטייסים נחתו לצורך רישום ברודוס ובדרך חזרה לתידלוק. ללרוס אפשר להגיע בכל ימות השנה בדרך הים מכרתים, קאבאלה ופיראוס ובדרך האוויר מאתונה, קוס ורודוס.
יש לזכור: רק טיסה יומית אחת מקשרת את לרוס עם הבירה או האיים האחרים. רצוי לבדוק את הלוח. הטמפרטורה הממוצעת בקיץ 24-27 ובחורף בין 12 ל-17.
צר המקום ולכן לא אטריח אתכם להיסטוריה של האי. ויש לו. הוא עבר כמה וכמה תקופות של כיבוש (טורקי, איטלקי ועוד, עד שבמרס 1948 שוב התאחד האי לרוס עם אמא יוון). פרטים נוספים ישמחו לספק לכם במקום או בחוברות הצבעוניות.

תאריך:  24/07/2002   |   עודכן:  24/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il