X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מפלגת קדימה שרון (אוונטי, באיטלקית שנת 1932) רוצה להתחיל את השלטון על דף חלק.
▪  ▪  ▪

TABULA RASA
מפלגת קדימה פותחת את חייה עם דף חלק, אומר רוני בר-און. למפלגה זו אין עבר, אין אילוצים, אין עכבות, אין אלוהים, אין דת, ואין לה דרך. היא הולכת קדימה לעבר עתיד לא ידוע, ולא ניתן לחיזוי, או לניחוש, מכיוון שהיא מפלגה של דף חלק.
אנשיה הם חסרי דיעה, חסרי עכבות, חסרי מצפון, חסרי אלוהים, כי הם מתחילים מדף חלק. זו מפלגה שאין לה חובות, התחייבויות, אשמה, שגיאות עבר, או צורך ללמוד מן העבר, שכן העבר נמחק עם ההתחלה החדשה על דף חלק.
על הדף החלק הזה יכול המנהיג לכתוב כאוות נפשו, ללא מגבלות, ויכוחים, דיונים, התנצחויות פלפולים ופולמוס, מכיוון שתנאי לקבלה למפלגת הדף החלק, היא מחיקת כל עצמאות מחשבתית לטובת הצייתנות של דף חלק. על הדף החלק ישרטט המנהיג באין מפריע את העתיד כפי שהוא, ורק הוא רואה אותו, ויציב על הדף החלק את כל הכלים שלו, מן המלכה ועד לפיונים, לתוך המשבצות שהוא משרטט עבורם.
מאותו רגע והלאה הם יוכלו להתקדם, קדימה, אם כי אין להם מושג לאן מועדות פניהם מכיוון שהדף עליו הם יצעדו לבטח הוא דף חלק, שאיש לא השאיר בו את רישומו, לא אדם לא נביא ולא אלוהים. על הדף החלק תהיה רק דמות אחת היודעת לאן היא הולכת, לפחות למראית עין, אך איש לא ידע מהן המטרות והדרכים להשגתן מכיוון שהדף חלק.
יש יתרונות רבים לדף החלק. על הדף החלק לא רשומה הדרך העקלקלה שהובילה לנקודת התגבשות 'קדימה'. הכספים המושחתים, ההרשעה בפלילים של הבן המממן, התמיכה של נוצרי האתרוג, ההרס של ישובים יהודיים, דין נצרים כדין תל אביב כדין אריאל, כל אלו אינם רשומים, או חקוקים על הדף חלק. דף חלק מכסה על כל פשעי העבר, על כל הכשלים של העבר, על כל השקרים, ההטעיות, ההכפשות, התעתועים של העבר. הדף החלק מכסה על ה'אני מאמין בשלום של שרון' ו'רק שרון יביא שלום'. דף חלק הוא מקום מצוין כדי להתחיל בו במפלגה שכל כולה הזדמנותיות ללא דרך או רעיונות מנחים.
אבל אנו היהודים וגם הערבים איננו דף חלק. לנו היהודים ארבעת אלפים שנה של היסטוריה רשומה ומתועדת ששכבות שכבות של ארכיאולוגיה רק מאשרות ומאששות את נכונותה ודיוקה. לערבים אלף ושלוש מאות שנה של בניית אימפריה אתנית דתית ורעיונית, אשר שוללת מכל וכל את היהודי הריבוני בארצו. בתנאים שכאלו אין מקום למפלגה של דף חלק, מכיוון שהדף החלק, ברגע שהוא מונח על האדמה המסולעת והמצולקת של המציאות שבין לחרמון ועציון גבר מייד הוא מחורר ונקרע והופך לדף מאוד מאוד משובש. במציאות זו של התנגשות בלתי נמנעת בין מזרח ומערב, בין דאר אל איסלאם ודאר אל חארב, אנו זקוקים לאנשים שיש להם עבר, תרבות, דעות, מסורת, אנשים שיש להם אלוהים.
אלו שאין להם אלוהים אין להם מה לעשות בארץ הקודש. מפלגת הדף החלק הולכת 'קדימה' אל הלא כלום, היא אפיזודה חולפת כמו כל מפלגות המרכז הלוט בערפל מאז ומעולם, וכל השם מבטחו בה שם את אמונו על קרן הצבי.
האמת, אין בזה חדש. אריאל שרון כבר נבחר על סמך מחיקת עברו כאיש שלא עוצר באדום, וכידוע כאשר עוברים באדום, נפגעים בעיקר הנוסעים, לאו דווקא הנהג. על הדף החלק שאין בו שום דרך יוכל הנהג הזה להשתולל באופן חופשי שכן אפילו רמזור אין בו, ואנו, הנוסעים לפי הכללים, צפויים להירמס כפי שנרמסו כבר תושבי שא נור וחומש, נווה דקלים ונצרים-היא-תל אביב.

רופא ילדים, עשרים דקות מחוות השקמים
תאריך:  26/11/2005   |   עודכן:  27/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
פרשת חיי שרה
אליהו מצא
תת-תרבות ההסתה לאלימות מתגברת והולכת בחברתנו, ויכולתן של רשויות האכיפה להתמודד עם תופעה פסולה זו מותנית, בראש ובראשונה, בתיקון החוק. ייטיב אפוא המחוקק לעשות אם ישוב וייתן את דעתו לסוגיה קשה זו
חנה בית הלחמי
על נזקי הנאוליבראליזם, התקווה שבמנהיג סוציאל-דמוקראט, וכמה לא חשוב יותר השיקול המדיני והלאומי. אחריות לאומית היום, כשרבע מתושבי המדינה חיים מתחת לקו העוני "בזכות" מדיניות נאוליבראלית שהנהיגו כאן ביבי ושרון, משמעותה להרחיק את השניים מהמפה הפוליטית ומהאפשרות לסיים את עבודת ההרס שהתחילו וניהלו עד כה בכשרון רב. רק עמיר פרץ יכול
מיכאל דבורין
האם ייתכן כי שר הביטחון הושאר בליכוד כדי להמשיך ולפורר אותו מבפנים ולשמור על אש הלהבה של תומכי שרון במפלגה? משום מה יש לי ספקות לגבי נכונותו של שאול מופז להפנות עורף לפטרונו הפוליטי ולהיאבק בו ראש בראש במידה וינצח בפריימריז
יוסי עבדי
אם נעשה חישוב מתמטי פשוט, וננסה לחבר את מספר הוועדות בכנסת מול מספר החברים האמורים להיות בהן, נמצא אפוא כי קיומן של 20 וועדות פעילות מצריך 300 חברי כנסת פעילים    ה"מחסור" בפרלמנטרים הביא את חברי הכנסת לכהן ב-3 או 4 וועדות שונות - בו בזמן    התוצאה: חדרי הדיון ריקים מאדם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il