X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כך הפכנו למדינת חד-גדיא אחת גדולה: החל מהאינסטלטור המרמה את הלקוח ונופל קורבן למוסכניק הנוכל, דרך מקבלי הג'ובים באמצעות קשרים, הנופלים קורבנות לבנקאים תאבי בצע, ועד לראש הממשלה, שמפיל קורבן את בנו כדי לצאת נקי
▪  ▪  ▪

"מד-השחיתות" לפוליטיקאים מטעם עוזי דיין פיספס בגדול. שמעון פרס, אבי "התרגיל המסריח", בוז'י הרצוג, כוכב העמותות המושחתות של ברק, ועמיר פרץ, שחבריו מייחסים לו ניצול פסול של מנגנון ההסתדרות וזיופי בחירות - דווקא הם ראויים "לצאת צדיקים"?
את השחיתות הפוליטית מודדים לפי דעתו של העם, אבל מי ימדוד את העם?
שם תוכניתו של חיים הכט "יצאת צדיק", תמוה, מפני שבעל מלאכה אינו זכאי לאות הצטיינות רק מפני שאינו נוכל ורמאי. זה צריך להיות מובן מאליו.
"יצאת בסדר", ואולי "לא יצאת רשע", היה יותר נכון לומר. שאם לא כן, איך נקרא לצדיקים אמיתיים, כמו הערבי ממחנה הפליטים ג'נין שתרם את איברי בנו שצה"ל הרג בשוגג לבני העם האויב?
או המשפחה מפרדס חנה שאימצה אל חיקה נוכריה אומללה שנאלצה לנטוש את תינוקה? האם הדמויות האצילות האלה, שבמסורת שלנו יש כמותן בכל דור רק ל"ו - הן בקטגוריה אחת עם נותן שירותים שלא "לכלך"? חברה, שבה סתם אדם הגון נחשב צדיק, כלומר יוצא דופן, היא חברה מושחתת, ולא רק הפוליטיקאים שלה.
"מד השחיתות" של "יצאת צדיק" מדאיג ומבייש: לפחות מחצית מבעלי המלאכה נחשפו כחומסים ועושקים שניצלו בשיפלות את חוסר הישע של מזמיני העבודות: "החליפו" חלקים ללא צורך, קילקלו על-מנת "לתקן", בדו עבודות שלא היו ולא נבראו, והכל כדי לגבות פי כמה מן המגיע.
והואיל ואין שום דבר מיוחד באינסטלטורים, במוסכניקים ובמתקני דודי-שמש, חזקה על האחרים שאינם טובים מהם. איך אמר ח"כ יאיר פרץ, כשהודה בבית המשפט כי מחק את שם המחברת מעבודת הגמר שלה והגיש אותה בשמו? 90% מעתיקים כמוני!
היתכן שחברתנו כולה היא חד-גדיא אחת גדולה: האינסטלטור הנוכל, נופל קורבן לנוכל במוסך? ההוא שזכה לג'וב ממלכתי בעזרת "קשרים", נופל קורבן לבנקאי תאב בצע?
חברת ביטוח מאזנת על-ידי "טריקים ושטיקים" הפסדים מתביעות כוזבות ומנופחות? הכל מרמים את הכל? משוטרים מכים המאשימים את המוכים ב"תקיפת שוטרים", מוהלי דלק ותוקעי אנטנות סלולריות, ועד למקימי עמותות פיקטיביות, מפעילי לחץ לסגור תיקים פליליים וגונבי דעת בוחריהם? הכל חד-גדיא גדולה אחת, המגיעה עד לראש הממשלה, וממנו אל בנו שהודה בעבירות זיוף ושבועת שקר?
להמתקת עונשו אולי יקרינו בבית המשפט את "יצאת צדיק", כדי להראות שהוא (ואביו) מייצגים נאמנה אולי מחצית מן העם? חוסר הבושה של המושחתים הפוליטיים הגדולים שהשופט חשין מתלונן עליו, וכנגדו מיעוט הרגישות הציבורית, האם זה מפני שכולם שלובים ומסובכים באותה החד-גדיא ?
אולם מי ידבר בשם האחרים, האנשים ההגונים - מהם הממיתים עצמם באוהלי צבא, תורה, אקדמיה ומעבדה, מהם חלוצים ואידיאליסטים, מהם קשי יום שלא יסטו מדרך הישר? ומי יתבע עלבון ערכי הציונות, המושלכים כאתנן תמורת הון ושלטון, ארץ-מולדת שננטשת תמורת "טובת המשק" (ומנצליו)? מי ייצג את החברה הנורמטיבית מול מימסד פוליטי המשמש גג לחד-גדיא של השחיתות?
מבקר המדינה, השופט לינדנשטראוס, הרואה בשחיתות סכנה קיומית למדינה, כדאי שיעקוב אחר החוט השחור, הרץ מן הבורג שמתחת לכיור - כל הדרך עד לחלונות הגבוהים של השלטון.

תאריך:  29/11/2005   |   עודכן:  29/11/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד זאב דסברג
דווקא בישראל, שלא כמו בארה"ב, נפגעי טרור מתקשים לתבוע פיצויים מן הרשות הפלשתינית וזאת בגלל שאלת הישות המדינית    אם נפגעי טרור בישראל צריכים לנדוד עד בתי המשפט בארה"ב כדי למצות שם את זכויותיהם, מערכת המשפט הישראלית נכשלה
איינאו פרדה סנבטו
צריך להפסיק את הקונצרט הזה של פוליטיקאים למען החברה, העניים, שכבות המצוקה    הכל דיבורים באוויר    אלה שמדברים הם אלה שהצביעו בעד תקציב המדינה המקפח את שכבות המצוקה    צריך להתחיל לעבוד באמת
אריה אפלטוני
בחודשים הארוכים עד לבחירות, הפוליטיקאים, ועוזריהם, ודובריהם, ועוזרי עוזריהם, וכל יתר ההמון הזה שיונק משכורות נאות מהקופה הציבורית, לא באמת יעבדו בשביל המדינה    אולי כדאי שיפריטו גם את הממשלה וייתנו למשקיעים לשלם על החגיגה?    כשזה יקרה, בטוח שיעבדו שם עד הרגע האחרון
אלעזר לוין
הגיע הזמן שיפחית את העמלות ודמי הניהול
ד"ר שמואל גורדון
מדד החוסן החברתי הוא בעייתי מעצם הגדרתו, כל שכן מעצם הנתונים שממנו הוא מופק    סקר דעת קהל, המושפע מהתקשורת המתלהמת, אינו כלי לגיטימי לבחון את מצב הכלכלה הלאומית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il