X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם המועמדים לראשות הממשלה מוכנים לשנות גישה? האם הם מוכנים לאמץ את גישת גורדון בראון שיתמודד על ירושת טוני בלייר, והמבקש להוציא את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) משליטת הממשלה? עד כמה הציבור מאמין ללמ"ס?
▪  ▪  ▪

שר האוצר הבריטי גורדון בראון, המבקש לרשת את טוני בלייר כמנהיג הלייבור ולהמשיך את שליטת מפלגת הלייבור בשלטון, מציג שינוי מעניין בממשל הבריטי, כחלק מאסטרטגיה כוללת להחזרת האמון של הציבור במפלגת הלייבור.
בכנס התאחדות התעשיינים הבריטית הבטיח גורדון בראון לפעול לשני כיוונים: האחד, צמצום הבירוקרטיה לתעשיה ולעסקים קטנים, והשני, הקניית עצמאות ל"משרד הלאומי לסטטיסטיקה".
בנוסף לכך בראון מתכוון להמשיך את המאמץ, המלווה את טוני בלייר לאורך כמעט כל תקופת כהותנו: שיפור הביצועים ורמת השירות של שירותי הבריאות והחינוך הבריטיים.
אולם ה"פצצה" שהטיל גורדון בראון היא הוצאת המשרד הלאומי לסטטיסטיקה משליטת הממשלה והפיכתו לגוף עצמאי - כפי שעשה הלייבור בעניין הבנק הלאומי בשנת 1997.
הרעיון של בראון, הנתמך על-ידי רוב חברי הפרלמנט מכל המפלגות, הוא להפוך את המשרד הלאומי לסטטיסטיקה לגוף עצמאי שבראשו יעמוד "מושל" אשר יגובה על-ידי "מועצה" עצמאית אשר תדווח ותהיה אחראית כלפי הפרלמנט ולא הממשלה.
הסיבה לשינוי זה היא העובדה שעל-פי סקרים שנעשו לאחרונה הציבור הבריטי נותן אמון קטן מאד במפלגת הלייבור, אותה הוא מאשים בשחיתות והעדפת מקורבים, אך יותר מכך - רק 17% מהציבור הבריטי סבוריםכי הנתונים הסטטיסטיים הלאומיים מנוטרלים מהשפעה פוליטית.
המשרד הבריטי לסטטיסטיקה נוסד בשנת 1941 על-ידי ווינסטון צ'ר'צ'יל ואוחד בשנת 1966 עם "המשרד לאוכלוסין, מחקרים וסקרים". המשרד מעסיק 5,000 עובדים(!) ותקציבו השנתי עומד על 155 מיליון ליש"ט.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל פועלת מכוח "פקודת הסטטיסטיקה (נוסח חדש), התשל"ב - 1972", כאשר הסטטיסטיקן הראשי ממונה על-ידי הממשלה וראש הממשלה ממנה "מועצה ציבורית לסטטיסטיקה" המכוונת ומפקחת על פעולות הסטטיסטיקן הראשי. הלמ"ס מדווח ואחראי כלפי משרד ראש הממשלה.
גורדון בראון הודיע גם כי הוא מתכוון לחזור לניהול המסורתי של רח' דאונינג 10 , כאשר הצוות הבכיר שיהיה קרוב אליו יתבסס על משרתי ציבור ולא מינויים פוליטיים.
גורדון בראון הסביר את החזון שלו: "בשנים האחרונות הסרנו, היכן שנכון לעשות זאת, אלמנטים הכרחיים של קביעת מדיניות מוניטרית, מדיניות התחרות ומדיניות התעשיה, וכעת סטטיסטיקה, מהלחצים של הפוליטיקה היומיומית, בהוציאנו את הממשלה משטחים בהם אין צורך במעורבותה, וקביעה כי הממשלה תפעל למטרות כלכליות ארוכות-טווח ולא לרווח פוליטי קצר-טווח".
אמנם אינני סבור כי רמת אי האמון של הציבור הישראלי בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה דומה לזו של הבריטים, אולם גם עלינו לזכור כי הלמ"ס מדווחת לממשלה והנה כפופה למשרד ראש הממשלה.
האם אריאל שרון, עמיר פרץ או מי שיעמוד בראש הליכוד מוכנים להצהיר על קו מסוג זה שגורדון בראון מכוון אליו, במסגרת מסע הבחירות שלהם?

תאריך:  03/12/2005   |   עודכן:  03/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
הנשיא ברק עושה ככל יכולתו כדי לטרפד את מינויה של פרופ' רות גביזון לבית המשפט העליון    עכשיו הוא טוען שיש לדחות את הדיון וההכרעה עד אחרי הבחירות לכנסת (מרס 2006)    מעניין להזהיר, למי ששכח, כי ברק סירב לדחות את מועד כינוס הוועדה מייד לאחר רצח רבין, מאחר שביקש/לחץ למנות את ביניש לעליון למרות שמייד לאחר הרצח היה ברור שהולכים לבחירות כלליות
נסים גבאי
נחמיה תנא
והרקע עליו צמח
עו"ד משה מכנס
עו"ד נורית אמיתי
התוכנית עובדה, ובראשה אילנה דיין, האשימה את סרן ר' הדרוזי בעבירות פליליות חמורות כאשר ביצע לכאורה, שלא כדין, וידוא הריגה בגופה של ילדה פלשתינית    סרן ר' זוכה, על התקשורת נמתחה ביקורת מצד בית המשפט, אבל הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו ממאנת לדון בנושא ולהסיק מסקנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il