X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרס לא לבד: שלי יחימוביץ', פרופ' ברוורמן, דליה איציק, חיים רמון, אריה עמית, שחקנים וסתם סלבריטאים - כולם החליטו לתרום את גופם וקולם למדע הבחירות קדימה נשארה במקום, הליכוד נסחף ימינה, והעבודה שמאלה
▪  ▪  ▪

לקראת הבחירות והפריימריז במפלגות נתגלה לפנינו מחזה מרהיב של נדידת ציפורים, ביניהן נדירות, מאזורים קרים למדינות חמות, או למקומות חמים ליד המנהיגים החדשים שרון ופרץ.
מה שנותר לציבור עתה הוא לשבת עם משקפות ולהתבונן בנדידת הציפורים, ואם לעבור מצפרות לספורט, צריך להודיע למתמודדים הפוטנציאליים כי חלון ההעברות לשחקנים נסגר בינואר 2006 - ולכן צריך להחליט מהר.
הטענה הפופולארית ביותר המושמעת בתקשורת ובמיוחד כשופרות של המפלגות כמו ליכוד, שינוי ודתיים היא כי שרון חתך שמאלה, ופרץ שמאלה שמאלה לכיוון מרצ-רקח.
ובכן, לאחר מדידות עדכניות, הנדסיות ופוליטיות שערכתי, מתברר שמורדי הליכוד דחפו ודחפו את שרון ימינה וימינה, הן מבחינה אידיאולוגית והן בהתנהגותם הבוטה והחוצפנית - עד שנמאס לו, פרש והקים את קדימה, שהיא במציאות הפוליטית במרכז המפה והקונצנזוס הציבורי. ואילו פרץ, שמיד עם נצחונו זרק הצהרות לחלל, לרבות תוכניות כלכליות הזויות במקצת, הצטייר כבעל השקפה קומוניסטית כלכלית - שיטה שנכשלה אפילו ברוסיה עצמה - והיתה גורם מכריע בהתמוטטותה הפוליטית ופירוק ברית המועצות לעשרות מדינות שמחפשות את קרבת המערב.
לא פלא שעל רקע זה הצטרפה אליו בתרועה רמה גב' שלי יחימוביץ', שבאה מבית קומוניסטי עם תפיסת עולם רקחיסטית מובהקת, שעיקר משקלה בפוליטיקה יהיה לתת לפרץ צבע אדום, לא רק בלחיים אלא גם בשיטה החברתית.
לעומת יחימוביץ' האדומה, מגיע פרופ' ברוורמן עם אג'נדה כלכלית מערבית מובהקת, שמנסה על-ידי תמרוני לשון ואקרובטיקה כלכלית לנסח מצע כלכלי של שילוב תפיסת העולם השמאלנית חברתית של פרץ-יחימוביץ', עם כלכלה מערבית.
לא פלא, איפוא, שפרץ, אחרי שנרגע והתקרר מלהט הניצחון המפתיע, התחיל לפזר הצהרות מרגיעות על כיוון חברתי חדש, כמו לא נגד כלכלה ושוק חופשי, אבל שוק מבוקר, לא שכר מינימום גורף לכולם, אלא בצורה מדורגת וכו'.
כלומר, עוד לא יבשה הדיו על הצהרות הניצחון וכבר יש נסיגה מהמצע הראשוני. דבר שקורה לכל מנהיג ולכל מפלגה, שמצע בחירות לחוד ומציאות חברתית כלכלית לחוד. שהרי ישראל הקטנה קשורה בטבורה אל הכלכלה העולמית ואינה יכולה להתנסח בצורה עצמאית, בלי שיקולים סביבתיים. לכן כולם, ובמיוחד המבינים בכלכלה, חייבים לשבח את נתניהו ומדיניותו והישגיו, למרות שיש מקום לתיקונים ושיפורים כלפי השכבות החלשות ומעוטי היכולת.
הליכוד שסופג עד עתה את עיקר המכה של ההוריקן הפוליטי עושה את כל הטעויות האפשריות במלחמתו הפנימית. המועמדים, כמו סילבן שלום, שאול מופז, תוקפים בבוטות ובחוצפה את נתניהו, תוך התחרות ביניהם מי אכל פרוסת לחם עבה ויבשה יותר לעומת ילד השמנת מרחביה. כמובן שעל רקע זה הקריאה של כץ, צחי הנגבי ואחרים לאחדות, ליכוד השורות, חזרה הביתה, נשמעת נלעגת ומגוחכת.
השאלה היא: האם הדמויות הציוריות המצטרפות או עוברות ממפלגה למפלגה הם נטל או יתרון אלקטורלי? את זה נראה בעוד מספר חודשים בבחירות.
בשלב זה נראה, לפחות בסקרים שמראים על טרנד ועל אווירה, ששרון מתחזק במרכז, גם על חשבון העבודה וגם על חשבון טומי לפיד, שנבהל וזנח את המלחמה בחרדים ובדתיים וגילה לפתע את החילוניים ומעמד הביניים, ויש לו סיבה טובה לחשוש מהבחירות הקרבות.
ולבסוף: לטענה החצי נבואית שמפלגת קדימה ושרון בנויים לקדנציה אחת בלבד. אם זה נכון - המציאות והעתיד יוכיחו. לי אישית זה בהחלט יספיק אם בקדנציה אחת ניתן יהיה לבצע מהלכים מדיניים וביטחוניים בעלי אפקט לטווח ארוך, כמו קביעת גבולות ביטחון על-ידי חומת מגן, עיבוי גושי ההתיישבות הגדולים, כולל נסיגות חד-צדדיות, אם הן חיוניות לביטחון ישראל ולטובת המדינה.
לגבי פרס, רמון, דליה איציק - הפלג של מפלגת העבודה בקדימה בהחלט יכול למשוך את מאוכזבי ומחוסלי פרץ, עד שאפילו ברק פתאום נאלץ להתחנף למנהיג החדש או לצאת לסיבוב עסקים בחו"ל.
בינתיים שרון דוהר קדימה עם "הפנים קדימה" או "קדימה עם תקווה לשלום", כסיסמאות הבחירות החדשות.

תאריך:  04/12/2005   |   עודכן:  04/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
אזרחים יקרים, אני מבטיח לדבוק בנוסחת הפלאים המנצחת, להבטיח ולא לקיים. כך אתם אוהבים אותי, מצפצף עליכם, לכן אתם גומלים לי בסקרים, נושאים אותי על כפיים    אני כבר לא אתרוג, אני היהלום היקר מפז אותו אתם שומרים מכל משמר במעמקי הכספת
עו"ד ליאת בכר-סגל
די בכך ששופט נמצא ביחסי ידידות עם עורך דין, כדי שייפסל משיפוט בתיק בו אחד הצדדים מיוצג על-ידי עורך דין אחר, ממשרדו של ידידו
מוטי שפירא
על התמוטטות התפיסה שפוליטיקאי חייב להיות מ"העם" ולצמוח במרכזי המפלגות, ועל הצורך בבניית 'קוד' חדש לפוליטיקה הישראלית
נרי אבנרי
טומי לפיד הוא ההחמצה הגדולה    האיש ששם לנגד עיני מפלגתו את המאבק בשחיתות סונוור ממנעמי השלטון ונותר כדיקטטור רופס    אחרי הבחירות הקרובות הוא כבר לא יהיה שם
אופיר פלק
מה יקרה בבחירות? בסופו של דבר, הכל פתוח, עובדות העבר והשכל הישר יגברו על כל הספינים, הקומבינות והמניפולציות, ולאחר שכל האבק ישקע, נקום "לשחר של יום חדש"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il