X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ד"ר קארה קריסטיאנסן

ד"ר קארה קריסטיאנסן (Kaare Kristiansen) היה אדם מיוחד, שהיו לו די והותר תארים וכיבודים כדי לנוח על זרי דפנה ולהנות, אבל הוא היה עקשן מהסוג שאינו מוכן לוותר על המאבק למען אמונתו ואמיתותיו, למרות התארים והכיבודים.
בין שאר תפקידיו, היה ד"ר קריסטיאנסן חבר בוועדת פרס נובל, אך ויתר על החברות בוועדה היוקרתית הזו בעקבות החלטתה להעניק פרס נובל לשלום ליאסר ערפאת.
קארה קריסטיאנסן היה פעיל פוליטי וחברתי בארצו, הוא היה חבר מועצת העיר אוסלו משך 48 שנים; משך שנים רבות הוא היה מנהיג מפלגה נוצרית-עממית, חבר הפרלמנט הנורבגי וגם שר הנפט והאנרגיה.
ביום הולדתו ה-75 אמר בראיון לעיתון נורבגי: "הלכתי לפוליטיקה עם חזון לבצע משימות, לא על-מנת להיות נחמד ונעים הליכות". הוא אכן נודע כאיש ערכים שנוי במחלוקת: בשנת 1989 התפטר מהפרלמנט אחרי שהאשים את מפלגתו בסטיה מהדרך והמטרות המקוריות, שלשמן הוקמה.
בזמן הוועדה ([קישור]) לציון חמש שנים להסכם אוסלו, זימן קארה קריסטיאנסן מסיבת עיתונאים, שבה הציג את העובדות אודות ערפאת ורש"פ.
במסיבת העיתונאים הזו, בין שאר הדברים, הוצג סרט, שנערך על-ידי נציג הקבוצה "שלום לדורות" דניאל יוסף אודות תוכניות החינוך הרשמיות לילדים ערבים תחת שלטון רש"פ: מלחמת ג'יהאד להשמדת ישראל.
הידיעה הגיעה בדוא"ל מאת המרכז הנורבגי-ישראלי ([קישור]) נגד האנטישמיות: ידיד ישראל הטוב והנאמן ד"ר קארה קריסטיאנסן הלך לעולמו.
משך שנים רבות נהנה המרכז הנורבגי-ישראלי נגד האנטישמיות מידידותו והבנתו העמוקה את מצבו של העם היהודי בישראל ובנורבגיה. הידיד הטוב והאמיץ הזה איננו עוד איתנו.
בחייו לא השכילה ישראל לעשות ולו דבר מה סמלי להביע לו תודה. האם עכשיו, לאחר מותו, תימצא הדרך להקים לצדיק אומות העולם קארה קריסטיאנסן יד וזכרון על אדמת ישראל?

תאריך:  05/12/2005   |   עודכן:  05/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסף מידני
הבעיות הן כואבות לכל מי שמביט נכוחה: התפקוד של הכנסת מנותק מהבעיות היומיומיות, המינהל הציבורי סוגר עצמו, השלטון המקומי מאשים את המרכזי, העוני גדל, סל הבריאות קטן, המשטרה עסוקה בצה"ל וצה"ל עסוק בעצמו    מה שהחברה רוצה זו יציבות ומושל שיודע ויכול למשול
צביקה גורן
חברות וארגונים רבים נוטים לא להיערך לקראת עיתות חירום ועלולים לשלם ביוקר בעת אירועים חריגים    ההיערכות אינה בהכרח יקרה ולעת הצורך היא בהחלט יכולה להשתלם
ד"ר יוסי מלמד
חווית הקנייה היא עניין לאמוציונליות והנאה מחד ולפונקציונליות ורווח מאידך
יובל ברנדשטטר
כדברי בוגי, הנסיגה מעזה מגבירה את הטרור. למה אנו ממתינים?
עו"ד חיים קליר
האם יכול מבוטח שרכבו נפגע להתעקש לתקנו בחלפים מקוריים בלבד? חברות הביטוח משוכנעות שאין כל מניעה שישתמש בחלפים לא מקוריים, זולים יותר    השאלה היא עד כמה נפגעת בטיחות הרכב ואיך זה משפיע על שוויו יותר בשוק המשומשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il