X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאור המצב האנוש של סוריה כדאי לצאת במבצע מדיני ולהציע לסורים שלום תמורת כביש כביש אגרה מרמת הגולן לטורקיה, דרך סוריה, במימון הבנק העולמי, שם יושבים כמה מחבריו הטובים של שמעון פרס, יוכל להכניס לסורים כסף רב מתיירות ישראלית ולפתח את ענף התיירות
▪  ▪  ▪

מרכז בגין-סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר-אילן מוציא מדי פעם חוברות המסכמות ימי עיון בנושאים שונים. לאחרונה קיבלתי חוברת מעניינת בשם "סוריה לאן?". החוברת מקיפה נושאים כמו כלכלה, יחסי חוץ ותנועות מחאה.
מתברר שסוריה נמצאת במצב אנוש כבר די הרבה שנים, עם גידול של 200,000 מובטלים לשנה, 400,000 שואבי מים וחוטבי עצים העובדים בלבנון, 70% מהעובדים מרוויחים פחות מ-100 דולר בחודש, 40% מהעובדים במגזר ציבורי ו-40% מהעובדים בחקלאות ותמ"ג לנפש בסביבות 800 דולר לשנה, לעומת ישראל מעל 19,000 דולר!
בסוריה יש הרבה קבוצות אופוזיציה, כולן דוגלות בעיקרון שעדיף לקלל את אסד ולהיכנס לרכב ולנסוע לעבודה, לקלל את אסד ולעבוד, לסיים את יום העבודה ולחזור ברכב הביתה ובדרך לקלל את אסד, מאשר לברך את בוש על הדמוקרטיה, לצאת לעבודה, להיכנס לאוטו ולהתפוצץ.
אף אחת מקבוצות האופוזיציה לא דרשה לחזור לרמת הגולן. בעיותיהם הכלכליות כה קשות שהבעיה של אף אחת מקבוצות האופוזיציה איננה רמת הגולן, ומעולם לא היתה רמת הגולן וכנראה גם לא תהיה.
בפרספקטיבה זו, מערכת קבלת ההחלטות של רבין, ברק ואולמרט (שרק התבטא בזכות מסירת רמת הגולן), שמתבססת על אנשי כלכלה ומודיעין, נראית לא רצינית, עלובה ומנותקת מהמציאות.
כשאומרים לנו שמה שרואים מכאן לא רואים משם תאמינו:
מכאן - לנו האזרחים נראה כאילו בצמרת השלטונית יושבים ומנתחים בראשם האנליטי את כול העובדות ומגבשים החלטות מושכלות.
משם - מהצמרת השלטונית כל העבודה נעשית ברמה נמוכה, כל קבלת ההחלטות היא אקראית ותלויה במצבי רוח וחלומות בהקיץ ולא מבוססת על עובדות.
בקיצור, נראה שלסוריה אין מה לתת, ממש כמו שלמצרים לא היה מה לתת לנו. לפי כל מושכי השכר ממרכז בגין-סאדאת, פרופסורים וחוקרים למיניהם, מצרים שברה לכיוון המערב בהחלטה אסטרטגית שלא היתה תלויה אם ישראל תיסוג או לא תיסוג. משמעות השבירה למערב היתה הימנעות ממלחמות.
לאור המצב האנוש של סוריה כדאי לצאת במבצע מדיני ולהציע לסורים שלום תמורת כביש! כן, ממש כך. כביש אגרה מרמת הגולן לטורקיה, דרך סוריה, במימון הבנק העולמי, שם יושבים כמה מחבריו הטובים של שמעון פרס, יוכל להכניס לסורים כסף רב מתיירות ישראלית ולפתח את ענף התיירות (בדרך לטורקיה) בסוריה, דבר שישפר ללא הכר את מצב האבטלה והעוני הכרוניים שם.
שמעון הראשון, שמשחר ילדותו דואג לאחינו המוסלמים, נראה כמתאים ביותר לביצוע משימה זו, שלראשונה מבין משימותיו, שעל חלקן קיבל פרס נובל ל..., גם מיטיבה עם המוסלמים וגם עם היהודים.

תאריך:  06/12/2005   |   עודכן:  06/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גולדשלגר
זו השעה לומר כי המתמודדים חצו את קו ההתחלה בדרכם להיות ראשונים במירוץ 'האופניים' הקשה ביותר שהיה מזה כמה שנים טובות במערכת הפוליטית בישראל    השאלה היא מי יצליח לחצות את קו הסיום ראשון עם האופניים החדשים שלו? או אולי עם הישנים?
נסים גבאי
כמה דברים של אמת על המנהיגים הנוכחים, אלה שרוצים להיות גם המנהיגים שאחרי הבחירות, על הקומבינות, על הציניות ועל הבעיות הבוערות רק לאלה שאין להם
יגאל צחור
אריק שרון מתייצב לפני הבוחר ברום גילו בסיסמה "קדימה" ולא במקרה    הוא מבקש "אל תביטו לאחור"
שמואל קופר
מיתולוגיה חילונית
ד"ר דן הרשקוביץ'
למה זה כל-כך כואב ומהו התהליך    כל המידע על ההליך הרפואי שכמעט כל אחד מאיתנו עבר במרפאת השיניים שלו    טיפול שורש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il