X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ואיפה העיתונאות האובייקטיבית?
▪  ▪  ▪

אני קורא את מאמרו של זאב שיף בהארץ: "מנהיג שאיכזב", ואני תוהה אם הכותב הוא זאב שיף הידוע או שמא סטודנט לתקשורת שנה א' במכללת קדומים?
הוא קורא לאלימות הפלשתינית: כינוי אחר לטרור. זה נכון, יש טרור (גם ישראלי), אבל זהו חלק מהמאבק, מהמלחמה. לכנות את כל מה שהפלשתינים עושים כטרור פירושו לעשות דה-לגימימציה לפלשתינים כעם וכבעלי זכות להיאבק בנו. זוהי ראיה חד-צדדית וצרה בצורה מדהימה. היא יכולה להישמע מפי האיש ברחוב, אבל לא מפי פובליציסט בכיר. כי, למשל, עם כל הכאב והזעם, להרוג חייל זה לא טרור, להרוג אזרח זה טרור.
זאב שיף אומר שאבו מאזן לא אוסף את הנשק של אירגוני הטרור כפי שמחייבת מפת הדרכים. למען הגילוי הנאות צריך היה זאב שיף לומר שגם ישראל לא התחילה ליישם את מפת הדרכים. ויותר מזה, זאב שיף, ישראל הודיעה שכשגם תגיע לשלב היישום יש לה 14 הסתייגויות ממה שדורשת מפת הדרכים (לא תגידו הסתייגות אחת, שתיים, אלא ארבע-עשרה), ואי-פינוי המאחזים היא הפרה של הבטחה של אריק שרון בעניין מפת הדרכים.
זאב שיף אומר שהחמאס מוכן לשמור על הסכם ה"רגיעה". אבל לא הוא (ואף לא פובליציסט אחר) לא מספר כי מי שלא שומר על הרגיעה זו ישראל. ישראל לא רוצה בכלל לחתום ולהתחייב לרגיעה למרות שאחמד יאסין, למשל, הציע זאת. כלומר, זאב שיף לא מספר שישראל מצפה שאחרים ישמרו על רגיעה בעוד היא מחסלת, מסכלת, ומאפשרת למתנחלים לזרוע הרס וטרור בשטחים.
ולבסוף, באיזו רוח של נדיבות ושאר-רוח כותב זאב שיף, כי בחודשים האחרונים ישראל דווקא מגלה פתיחות כלפי הפלשתינים. ההינתקות, פינוי ההתנחלויות ופתיחת מעבר רפיח.
נו באמת, זאב שיף, איך מתעלמים ככה מהעובדות? פתיחת מעבר רפיח נכפתה על ישראל ע"י קונדוליזה רייס, כי ישראל לא רצתה לעשות זאת ומשכה ומשכה ומשכה את העניין. ולומר שישראל גילתה פתיחות בכך שביצעה את ההינתקות? זה כבר ממש מגוחך. הרי ישראל נסוגה מרצועת עזה מכיוון שזו הייתה נטל ביטחוני, כלכלי וחברתי אדיר. וישראל העדיפה, שוב, לסגת בלי הסכם עם הפלשתינים, כדי לא להתחייב לכלום.
אלה דברים, זאב שיף, שלא כל כך מתאימים לעיתונאי בעל-שם.

תאריך:  09/12/2005   |   עודכן:  09/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
לא ניתן עוד להשאיר את גורלנו בידי הפוליטיקאים    הגיע הזמן שיקומו מתוכנו אנשים קשורים, כאלה שחיים את הקשר עם הריבונו של עולם וממילא את הקשר עם יהודי שני באשר הוא, אותם אנשים ירדו למקום הכי נמוך בארץ, לפוליטיקה, ויפעלו שם על-פי הנחות היסוד של יעקב אבינו
מיכאל שרון
דני סטולר
עד לאן מותר להרחיק לכת בקמפיין בחירות, והאם הפצת שקרים כדי להטות דעת ציבור או להלך עליו אימים, היא לגיטימית תחת הטיעון "שככה זה בפוליטיקה הישראלית"
מנשה ברק
רועי גולדשלגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il