X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד הגיעו הדברים לכדי כך שהשופטת כהן התעמתה עם הוועדה לבחירת שופטים, במקום לפרוש בשקט? מדוע התעקשה ללכת "עד הסוף" ולסכן את מעמדה המקצועי? הדעת נותנת כי משהו חריג אירע בכל זאת בפרשה
▪  ▪  ▪
כהן, האם קיבלה הבטחה?

ברק, האם הפר הבטחה?

שטרסברג-כהן, האם הבטיחה?

יואב יצחק
ביניש התלבטה; גיא-רון התייעץ עם חשין

ביום 2.12.05 קיבלה הוועדה לבחירת שופטים החלטה היסטורית: להדיח את הילה כהן מתפקידה כשופטת בית משפט שלום. בוועדה נכחו שיבעה חברים, שהצביעו, בסופו של דבר, פה-אחד בעד ההדחה. המדובר בהחלטה היסטורית, שכן זו הפעם הראשונה שהוועדה משתמשת בסמכותה ומדיחה שופט, בעל כורחו.
פעם, בימים אחרים שקדמו לנשיא אהרן ברק, די היה ברמז מצד הנשיא כדי שהשופט ייפשוט את גלימתו ויודיע על פרישה עקב "סיבות אישיות". עכשיו לא הספיקו אפילו מרפקים של הנשיא ויתר חברי הוועדה. כיצד הגיעו הדברים לכדי כך? מדוע התעקשה הילה כהן ללכת "עד הסוף" ולסכן את מעמדה המקצועי? הדעת נותנת, כי משהו חריג אירע בכל זאת בפרשה.
ממידע שהובא לידיעתי עולה, כי הילה כהן קיבלה מסרים מהם הבינה כי דינה ימוצה במסגרת בית הדין המשמעתי, ובמסגרתו בלבד. המסרים הועברו אליה הן בשיחה אישית שקיימה עם הנשיא ברק, והן בהתכתבות עם נציבת תלונות על שופטים, השופטת (בדימ.) טובה שטרסברג-כהן.
יאמר כאן, כי בידי הנציבה קיימת הזכות להעביר את הטיפול בפרשה לוועדה לבחירת שופטים או לבית הדין המשמעתי. הנציבה בחברה באפשרות השניה ובכך קבעה את מסלול הדיון. בשל זאת, קיבלה הילה כהן על עצמה את הסיכון הכרוך בכך, ולא פרשה מיוזמתה - דבר שיכול היה לחסוך לה את ההליך המשמעתי ותוצאותיו (פרישה היתה קוטעת את ההליך המשמעתי). השופטת ניסתה להאבק על צידקת דרכה, ובמידת-מה הצליחה לשכנע את שופטי הרוב בבית הדין המשמעתי כי אין מקום להדיחה. עכשיו, אחרי שאירע את שאירע, מרגישה השופטת כהן כי הולכה שולל. כך, לפחות, היא טענה בפניותיה אל חברי הוועדה לבחירת שופטים וכך אמר גם בא-כוחה, עו"ד אביגדור פלדמן, בדיון ההדחה.
נודע לי, כי במהלך הדיון התבקשה הנציבה להשיב, מדוע בחרה בהגשת קובלנה בפני בית הדין המשמעתי, ועתה, בנוסף, היא עומדת על הדחת השופטת במסגרת הוועדה לבחירת שופטים. על כך השיבה: "אולי עשיתי טעות".
הנשיא ברק השיב על טענותיה של השופטת: "לטענות אלה אין כל שחר".
בשמה של הנציבה שטרסברג-כהן נמסר בתגובה: "מעולם לא ניתנה הבטחה כזו ולא נאמרו דברים מהם יכלה להשתמע הבטחה כזו. הנציבה הציעה לכבוד השופטת לפרוש מרצון עוד בטרם קיבלה החלטה בעניינה. יש להצטער על כך שבמקום להתמודד עם העניין עצמו, מוצאת כבוד השופטת להתעמת עם מי שטיפל בעניינה מכוח סמכותו על-פי חוק, ועשה מלאכתו נאמנה".

תאריך:  10/12/2005   |   עודכן:  10/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי עבדי
בעקבות פיגוע ההתאבדות בנתניה הודיע שר הביטחון, שאול מופז, כי ישראל תשנה את מדיניותה כלפי הפלשתינים ותחזור לפעילות התקפית של סיכול ממוקד, הריסת בתים, והטלת סגרים    רק לפני שנה אימץ אותו מופז את המלצות הוועדה אשר קבעה: "הריסות הבתים אינן יעיל במאבק נגד הטרור"    הכירו את הזיגזג הביטחוני של מופז    הזכרנו כבר את תקופת הבחירות?
עו"ד דרור ארד-אילון
העימות בדבר מועמדותה של פרופ' גביזון לבית המשפט העליון חורג מהגבולות המוכרים; אין דיבור מתון ואין כבוד לעמדה השניה. המאבק אגרסיבי, אישי וגלוי לחלוטין. כה גלוי וכה אישי עד שלעיתים הוא נראה עז יותר ויצרי יותר ממאבק בין פוליטיקאים מקצועיים (ששם, כידוע, הכל מותר)
יואב יצחק
גד יעקבי קיבל/נטל במשך 11 שנים גימלה כפולה מהכנסת לאחר שמסר נתונים בלתי מדוייקים    כשהתגלה הדבר ב- 2001 נדרש להחזיר את הכסף    אלא שהכנסת הסכימה לקבל בחזרה רק את הקרן, בלא ריבית והצמדה וגם זאת במשך 19 שנים
יורם הורוביץ
ואיפה העיתונאות האובייקטיבית?
נסים ישעיהו
לא ניתן עוד להשאיר את גורלנו בידי הפוליטיקאים    הגיע הזמן שיקומו מתוכנו אנשים קשורים, כאלה שחיים את הקשר עם הריבונו של עולם וממילא את הקשר עם יהודי שני באשר הוא, אותם אנשים ירדו למקום הכי נמוך בארץ, לפוליטיקה, ויפעלו שם על-פי הנחות היסוד של יעקב אבינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il