X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק מאזן אימה רדיואקטיבי מן הסוג הזה יוכל לבלום את מיתקפת הטרור הגלובלית - ממש כמו טיפול בהקרנות רדיואקטיביות נגד הסרטן
▪  ▪  ▪

המאמצים האדירים שמשקיעה האנושות בפיצוח כל סודות מחלת הסרטן הקטלנית, במטרה להתגבר עליה, נשאו עד כה רק פירות חלקיים. התשובה המוחלטת לשאלה מה הגורמים להיווצרות הסרטן ויותר מזה, איך מרפאים את המחלה, עודם בגדר תעלומה בלתי מפוענחת.
כמו הסרטן, גם הטרור האיסלאמי-פונדמנטליסטי הרצחני, הוא מחלה עולמית מאיימת שעדיין לא נמצא לה מרפא, שעדיין אין בידי האנושות תרופה בדוקה ונכונה לבלום אותה, להילחם בה בהצלחה, ואולי אף לחסל אותה.
הגורמים לשתי המחלות מסכנות החיים האלה שונים לחלוטין. האחת - מעשה ידי הטבע. השניה - מעשה ידי אדם. אך אולי דווקא בגלל הדמיון בין הטבע הרצחני של שתי המחלות הסופניות האלה' יתכן כי אפשר לגזור ביניהן גזירה שווה ולהשליך מדרך הטיפול הרפואי באחת על אופן הטיפול המעשי בשניה. פירושו של דבר: כדי לגבור על סכנותיה של מחלת הסרטן בחר האדם להשתמש בהקרנה רדיואקטיבית כדי להמית את התאים הנגועים. ואולי הנתיב הרדיואקטיבי הוא גם הנכון לטיפול, מניעה, ואולי גם חיסול, של מחלת הטרור האיסלאמי הממאירה.
כדי לדעת איך להילחם בתופעה הרצחנית ראוי, קודם לכל, להבין מה הגורמים למגיפת "טרור המתאבדים המוסלמי", המתפשטת על פני העולם כתבערה בשדה קוצים מאז ה-11 בספטמבר 2001.
האיסלאם, בעיני מאמיניו הפנאטיים, הוא הדת האולטימטיבית, האמיתית, הבלעדית, שבמשך מאות שנים לא קיבלה את הכבוד המגיע לה מצד העולם הנוצרי, שביזה אותה, השפיל אותה וניצל את אוצרות הטבע שבהם שולטים מאמיניה. למי שאינו מוכן לברוח מן המציאות צריך להיות ברור באופן הבהיר ביותר: העולם האיסלאמי-פונדמנטליסטי משוכנע כי בראשית המאה ה-21 הגיעה עת נקם ושילם. מאמיני האיסלאם הפנאטיים רואים את עצמם כ"לוחמי הסהר" העתידים להיות כוח-העל הניצב ל"מלחמת אמונה" בלתי נמנעת עם המערב. כוח-על ששלטון רודני איסלאמי - דוגמת אירן, עירק או לוב - יעמיד לרשותו, בבוא היום, נשק גרעיני. ביום המיוחל ההוא, היום שלפי אמונתם כבר עומד בשער, יזקפו קומתם מאות מיליוני עבדי-אללה וייצאו למערכה האמיתית על השבת כבודם והשלטת אמונתם. ואז, ביום ההוא, כך הם מאמינים, יחזור האיסלאם למעמדו הנכבד הראוי, מעמד שנגזל ממנו על ידי העולם הנוצרי בכוח ובעורמה.
כנגד כוחה של אמונה עיוורת כזו לא יועיל רק טיפול נקודתי שיתמקד בחיסול טרוריסטים, תומכיהם ומשגריהם. מה שדרוש כעת לעולם הוא פיתוח מדיניות הרתעה חדשה, מאזן-אימה חדש של העולם החופשי כנגד האיום האיסלאמי-פונדמנטליסטי. מאזן אימה מן הסוג הזה כבר נוסה, ובהצלחה, בימים הכמעט-נשכחים של המלחמה הקרה בין מזרח למערב. גם אז נאבקו זו בזו שתי אידיאולוגיות - הקומוניסטית והקפיטליסטית - שכל אחת מהן ביקשה לגבור על רעותה. גם עתה מקור האיום הוא מלחמה בין אידיאולוגיות. אלא שהפעם לא מדובר בתפיסות עולם חברתיות, אלא במלחמה של אמונות. האמונה בעליונותו המוחלטת של האיסלאם מול האמונה בעליונותו של אורח החיים הדמוקרטי.
סכנה ברורה ומיידית מאיימת כיום על העולם המערבי מעצם קיומה של תכנית אופרטיבית של "לוחמי הסהר" להפעיל "פצצות רדיואקטיביות מלוכלכות" על מרכזים עירוניים בארה"ב. "פצצה מלוכלכת" מן הסוג הזה, טעונה בקילוגרם אחד בלבד של פלוטוניום המוכר בתור "החומר הקטלני והמסוכן ביותר הידוע לאדם", יכולה - לפי מיטב שפיטתם של מדענים - להמית מיידית אלפי בני אדם ולגרום, במשך הזמן, לסרטן קטלני בקרב רבבות.
מניין ישיגו הטרוריסטים פלוטוניום? התשובה לכך פשוטה: מאז התפרקותה של ברית המועצות ותחילת התהליך של צימצום החימוש הגרעיני, הפך הפלוטוניום למוצר עובר לסוחר וזמין בשוק השחור הבינלאומי והוא מצוי, בשפע, לכל מי שזקוק לו ומסוגל לעמוד בגובה התשלום הנדרש.
נוכח הסכנה המוחשית הזו חייב העולם המערבי להתאחד ולחזור למדיניות של מאזן האימה הישן והטוב. אלא שהפעם אין צורך לאיים בהשמדת מיליונים. המוות הוא חד-פעמי, ואחריו כבר לא קיים כל סבל, ולשליטים הרודניים של מדינות הטרור זה "לא מזיז" אם ימותו מיליונים מבני עמם. לעולם המערבי עדיף לנקוט בשיטה של "האיום בסבל האולטימטיבי". התגובה המערבית הישירה לפגיעה טרוריסטית "רדיואקטיבית" צריכה להיות החזרת המוסלמים במדינות תומכות הטרור, מייצרות הטרור, לימי מצוקת חיי העוני במדבר, ברעב, במחלות, בתחבורה על גבי גמלים וחמורים, ללא כל הנאות העולם הזה.
המטרות לאיום ההרתעה החדש הזה קלות לזיהוי: הפעלת נשק רדיואקטיבי על מעלה הפרת והחידקל המזינים את כלכלת עירק, תהפוך את מקור החיים הזה לרדיואקטיבי לעשרות שנים; זיהום רדיואקטיבי של שדות הנפט בעירק ואירן באמצעות נשק גרעיני יגרום למניעת אפשרות הסחר בנפט ובאופן ישיר להתמוטטות כלכלת שתי המדינות האלה; ואם ישתלטו מוסלמים פונדמנטליסטים על מצריים - קל ביותר יהיה למוטט את סכר אסואן בפיצוץ גרעיני קטן, ומיליוני המצרים המתגוררים לאורך הנילוס ומתפרנסים ממנו - ישטפו בגל אדיר עד לים התיכון. המים הרדיואקטיביים שימשיכו לזרום בערוץ נהר הנילוס המת - יכלו את כל השאר, כולל את מקורות המחייה של המדינה האגררית הזו; ומה יקרה אם בהפיכה אלימה ישתלטו הטרוריסטים של אל-קאעידה על ערב הסעודית, כפי שאכן חוששים גורמי מודיעין במערב? גם זה ברור: פצצת אטום אחת קטנה יכולה לאייד את אבן הכעבה במכה - הסמל המקודש של אמונת האיסלאם - ולהעלות אותה בסערת דם ואש ותימרות עשן רדיואקטיבי אל מרום השמיים, ישירות אל מקום משכנו של הנביא מוחמד.
סוף דבר: רק מאזן אימה רדיואקטיבי מן הסוג הזה יוכל לבלום את מיתקפת הטרור הגלובלית, ממש כמו טיפול בהקרנות רדיואקטיביות נגד הסרטן. את הזמן שיקנה העולם החופשי תחת מטריית איום-הנגד-הגרעיני, אפשר יהיה לנצל למציאת פתרון של שלום, של הטמעת הליכים דמוקרטיים במדינות העולם המוסלמי-פונדמנטליסטי המאיים על ביטחון האנושות.
_____________
  • הכותב - חוקר תולדות התפתחות "האופציה הגרעינית" של ישראל.

תאריך:  29/07/2002   |   עודכן:  29/07/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אקטואליה בפרשת השבוע
יהודה כהן, עו"ד
נוסח ההרצאה שעו"ד כהן מיועד לתת בכנס המשפט העברי במחצית אוגוסט ברמת רחל
הדר פרבר
עמוס באר
מהירות נסיעה מירבית של 110 קמ"ש בכביש מס' 6 מעוררת גלי ביקורת הפתרון המתבקש - הרחבת גבולותיה הגיאוגרפיים המדינה...
אריק אופיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il