X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה שהיה אופקי הפך לאנכי ומה שהיה קרוב לאדמה התקרב בחלקו לשמיים מה טוב יותר למפוני כפר דרום, הקרבה לאדמה או לשמיים? או אולי הקו האנכי, החלל הבנוי הזה יגשר בין השניים?
▪  ▪  ▪

המדינה רכשה עבור 50 משפחות מכפר דרום, מגדל מגורים, מגדלי אייל, באשקלון. המחיר היה 9 מיליון דולר שניתנו לקבלן. הוסכם בין המדינה לקבלן כי המדינה תמכור אחרי שנתיים את הדירות בחזרה לקבלן במחיר מציאה של 5.5 מיליון דולר, רווח קל לקבלן לאחר שנתיים בלבד. עסקה טובה מאד לקבלן. האם זה טוב לאלו שקנו דירות מכספם שלהם, מחסכונותיהם?!
הפרויקט שבנייתו הסתיימה לפני כשנתיים ומכיל 132 דירות אוכלס בחלקו על-ידי אזרחים מהשורה שקנו דירות בכספם שלהם. 72 דירות נמכרו בשוק החופשי לאזרחים שלא פונו, "גורשו", ולא הועברו על-ידי המדינה. הם יהיו חייבים לחיות ליד "מפונים ועקורים". כל ההוויה שלהם תהיה "פינוי יהודים" והאווירה הזאת תעטוף את המקום ולא תאפשר להם לחיות באטמוספרה של שקט נפשי שכה ציפו לה.
רבים מהפונים התנגדו בתחילה לעבור לסביבה עירונית אנכית, לחללים קופסאתיים - מגדלים. השינוי הזה מפריע להם. הקרבה לאדמה ולמרחבים שהיו מוכרים להם לא תתאפשר שוב. במקום המרחבים האופקיים האינסופיים, יהיו רק חללים גבוליים, שטח מקיר לקיר, מרחב בין חלון לחלון. המגדל נותן כיוון וגישה אחרת. הוא מדגיש את הקרבה לשמיים, לשוכן עולם, לכוכבים, לשמש ולירח.
הסביבה האורבאנית, המרחבים העירוניים מחליפים את האופקיות של הישובים שנבנו "בשטחים" ודרך אגב, גם את המחנות המיתולוגיים של צבא הגנה לישראל. מגדלים, גורדי שחקים צבאיים צומחים בלב העיר, ועכשיו ההתנחלויות האופקיות, שאולי לא היה בהן כל אופק, הופכות ליתד מאונך, יתד תקוע באדמה, מתקרב אולי לשורשים האמיתיים של העם הזה.
דווקא המגדלים תקועים עמוק יותר באדמה, יסודותיהם שורשיים יותר, גדולים ועמוקים יותר. למרות הגובה שהם יוצרים, הם יהיה קרובים יותר למרכז הכובד הרוחני האדמתי, הגלובלי, זה שבמרכז כדור הארץ. חלקו העליון של המגדל שיהיה קרוב יותר לשמיים הטהורים, אולי יעביר מסרים רוחניים ויגשר בין הרוחניות השמימית העתידית למציאות האדמתית העכשווית.

תאריך:  17/12/2005   |   עודכן:  17/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
האם המעוז האחרון, בית המשפט, נפל?
אברהם בן-עזרא
על מומחה להביא אל בית המשפט את חוות דעתו האמיתית, ללא שיקולים זרים של עלות-תועלת ומשוא פנים    במקרים רבים, כמו בדוגמאות המובאות כאן, מומחים מועלים בשליחותם
שמחה ניר
שאול מופז, מאושיות הליכוד, לא חבר אל אריאל שרון כאשר זה התפלג ממפלגתו והקים את "קדימה". הוא גם יצא בהכרזות כגון "בית לא עוזבים", אבל בעוד מכתבו ברוח "אני נשאר" עושה דרכו אל חברי מפלגתו, כאור מכוכב רחוק, הסטאר הזה היה כבר מעבר לקווים    אבל הביקורת שלי עליו שונה ממה שאתם חושבים: על דרך מילוט אני מדבר כאן
יואב יצחק
הנשיא אהרן ברק "תימרן" את מינויה של ביניש ב- 1995 ומאז מנסים לכפות את מינויה כנשיאת בית המשפט העליון אחרי פרישת ברק    החוק קובע שיש לקיים הליך בחירה    בבית המשפט העליון מצפצפים
אורי נטע
"זה הים המכונה תיכון וזו ישראל המכונה מדינה"    על חוליי השטיטל, החזק ביותר ב-2,000 השנים האחרונות, והדרך להפיכת השטיטל למדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il