X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד ביקור מזעזע בקברי צדיקים
▪  ▪  ▪

ושוב החלטתי לבקר בקברי צדיקים, על אף הרושם המזעזע שעשה עלי הביקור בקבר בנימין, עליו כתבתי לכם זה מכבר. כי למרות הכל, כל ביקור בקברי הצדיקים מרגש אותי מאוד, ומטעין אותי מחדש בפרץ של אנרגיות, שמחה, אהבה ונתינה.
וכך מצאתי את עצמי בגליל, מחפשת את דרכי לקברו של ר' שמעון בר יוחאי.האויר היה צלול ושמשי, רך כבדולח וטהור. בפתח הקבר עמד אדם חבוש כיפה, וביקש תרומה.
לאחרונה נודע לי, שמכל הכספים שנאספים בקבר רבי שמעון לא מגיעה אפילו פרוטה אחת לשיפוץ הקבר. לכן הוא נראה כפי שהוא נראה. חלפתי על פניו של מבקש התרומה וניגשתי אל הקבר עצמו, להתייחד עם נשמתו של רבי שמעון. ניגשתי גם אל קברו של רבי אלעזר, בנו של רבי שמעון, הקבור בסמוך.
לאחר מכן ניגשתי אל מקום הדלקת הנרות, שם הדלקתי נר נשמה לזכרו של רבי שמעון. נוכחתי לדעת ששכחתי להביא נר כדי להדליק לזכר רבי אלעזר, ולכן הלכתי לרכב, לחמש דקות בלבד, כדי להביא נר נוסף.
כשחזרתי, חשכו עיני. הנר, שהדלקתי באהבה רבה ובתשומת לב, קיבל טיפול מזעזע ממישהו או מישהי שהדליקה נר אחרי. האלמוני/ת פשוט לקח נר רגיל, ותקע אותו ממש על הלהבה של נר הנשמה שלי, כך שהנר שהנחתי כבה לגמרי, ובמקומו דלק לתפארה הנר החדש.
חוסר כבוד אנושי כזה מזמן לא חוויתי. אני רגילה לחוסר נימוס, חוסר סובלנות, חוסר אהבה – כל האנטי תכונות השרויות למכביר במקומותינו, אבל לא האמנתי שמישהו מסוגל לדבר כזה: לכבות נר נשמה של מישהו אחר. הרי זה דומה ממש לכיבוי נשמה של מישהו אחר.
ואת זה עשה יהודי או יהודיה מאמינים, שבאופן תאורטי דוגלים ב"ואהבת לרעך כמוך." אבל הרע רק הלך לרגע וכבר זכרו אינו קיים. אני ואפסי עוד. אין מקום לנר שלי – אז אלך ואכבה בברבריות את הנר שמישהו אחר שם, ואדליק את שלי במקומו. ממש אור לגויים.
בקבר של האר"י הקדוש הזדמנה לי חוויה מזעזעת לא פחות. סביב הקבר גידרו איזור לתפילה לגברים, ושם עמדו כמה בחורים חובשי כיפות והתפללו במרץ. מאחורי הקבר עמדו בצייתנות של עדר כבשים כמה נשים חובשות פאה, שלא חשבו כלל שיש משהו לא כשורה בעניין הזה.
בביקורים הקודמים שלי לא ניתקלתי באפליה הזו, והפעם הוציא אותי הדבר מגדרי. אבל כמובן שהשתיקו אותי, כי הרי עכשיו הגברים מתפללים…
לא עזרו ניסיונות השכנוע שלי, שההפרדה בין נשים לגברים נעשית רק כאשר יש ספר תורה כשר באמצע החדר, ואז הגברים צריכים להיות מימינו והנשים משמאלו, כדי לאפשר זרימה תקינה של אנרגיה.
הגברים משולים לקוטב החיובי של נורת החשמל, הנשים לקוטב השלילי, וספר התורה הוא הנגד. שילוב נכון של השלושה מאפשר את זרימת האנרגיה הקוסמית, כפי ששילוב נכון של האלמנטים בנורת החשמל מאפשר את הדלקת אור החשמל.
אבל כנראה שאיש אינו מעוניין לדעת את סוד ההפרדה בין נשים לגברים, מתי צריך לעשות אותה, ומתי הדבר מיותר. למרבה הבושה נאלצתי להדליק את הנר שלי מאחורי קברו של האר"י, ובליבי נשאתי תפילה שיום יבוא והנשים תקבלנה ותיקחנה את מקומן הראוי ביהדות. ידעתי והרגשתי שהאר"י מקשיב לתפילתי, ושלבו כואב על ההשתלטות הבלתי נאותה על קברו.
כנראה שעדיין לא הגיע הזמן, חשבתי בלבי. אומנם ימות המשיח כבר החלו, אבל הדרך עוד ארוכה והמלאכה עדיין מרובה מאוד מאוד.

תאריך:  25/12/2005   |   עודכן:  25/12/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעי לוי
מהו שורשו האמיתי של המקרתיזם וציד המכשפות הנוכחי נגד משה פיגלין? מה מניע את לימור לבנת ונתניהו ברדיפה הזו?
אפרי הלפרין
ומי הדובר? יו"ר ועדת הבחירות של מפלגת שינוי, המפלגה שחרתה על דגלה את הפגיעה בקבוצות חברתיות חלשות והשמצתן
מיכאל שרון
אני ימני כשם שהפילוסוף הדגול מישל פוקו, בקונספט "הפוליטיקה המתקדמת" שלו היה ימני. הוא דחה את המרקסיזם, אך בפעילותו האישית היה מעורב בכל פעולה ועצומה רדיקלית
יוסי עבדי
מה תאמרו אם נשיא סוריה יתבע את ישראל וידרוש פיצויים בגין לשון הרע?; מה כוחו של הכסף בישראל? עד לאן הוא יכול להוביל?; האם באמת היינו רוצים לשמוע כי "ראש הממשלה הורדם"? וכיצד נוסחה כותרת ההודעה הרשמית שעסקה בפציעתו של חייל צה"ל? הנה לכם כמה שאלות תמימות על השבוע החולף
דודו אלהרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il