X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

הזיכוי של קהלני; ההרשעה של ארבל

אביגדור קהלני זוכה השבוע, במזל טוב, מהעלילה האיומה - לא פחות - שהטיחו בו הפרקליטות והמשטרה. כתבתי 'עלילה', שכן מדובר בכתב אישום שנולד בחטא, תוך שימוש פסול בכוח המשרה, מצד עדנה ארבל ומצד ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב משה מזרחי, מתוך מוטיבציה גלויה: לחסל מקצועית ולפגוע אישית בקבוצה של אנשים, שנקלעו לעין הסערה ונמצאו בקרבתו של עופר נמרודי. ובמקביל, להגן ולחפות על קבוצה אחרת, בראשה עומד מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון מוזס.
הזיכוי של קהלני היה מתבקש. ייאמר לזכות מערכת בתי-המשפט, שבמקרה הזה אותתו השופטים שוב ושוב לפרקליטות. הנה כמה מהאיתותים שהיו צריכים להדליק מספר נורות אדומות:
- ההצעה
לפני כחודשיים קיבלה פרקליטת המדינה רמז עבה ומפורש מהשופט דוד רוזן. ארבל קיבלה דיווח מפיה של התובעת בתיק קהלני, עו"ד אריאלה סגל, לפיו השופט מציע לתביעה לחזור בה מכתב האישום שהגישה נגד השר לשעבר לביטחון פנים. השופט רוזן נקט צעד זה לאחר ששמע חלק ניכר מהעדים בתיק.
'איתות' זה מצד בית-המשפט מעיד לכאורה על הכיוון אליו מוביל השופט הדן בתיק (זיכוי). אם היה ספק בכך, הבהיר זאת השופט - כך דיווחה הפרקליטה לארבל - באומרו כי אם הוא יזכה את קהלני, הוא יבנה פסק-דין כזה שלא ישאיר לפרקליטות פתח לערער. אבל ארבל - שיודעת הכל טוב מכולם ופועלת תמיד באופן מקצועי (כמובן) - דחתה את ההצעה, והחליטה ללכת עד הסוף. עד הסוף של קהלני, כמובן. וזו, בעצם, התשובה שקיבל השופט.
- הסיכומים
סימן נוסף קיבלה התביעה באחרונה, בעצם התייחסותו של השופט לסיכומי התביעה. עם סיום שלב ההוכחות, הגישה הפרקליטות סיכומים על-פני כ-200 עמודים, כאילו מדובר בתיק רצח. השופט רוזן דחה אותם בו במקום. הוא הורה לתביעה להגיש סיכומים באורך של לא יותר מ-40 עמודים. בפרקליטות קיבלו זאת במורת רוח, אך נאלצו לעמוד במגבלה. לפני כמה שבועות הגישה התביעה את הסיכומים.
ההגנה, באמצעות עו"ד מיכה פטמן, הגישה לאחר מכן את סיכומיה, על-פני 40 עמודים בלבד.
- ההאזנות
כידוע, המשטרה, ביוזמת ניצב משה מזרחי ובאישורה של עדנה ארבל, ביצעה האזנות סתר לקהלני ולבני משפחתו. עתה מתברר, בפעם הראשונה, כי השופט חיים פורת אישר אז את הבקשה שהובאה בפניו (להתקנת האזנות סתר) למשך שבועיים בלבד, עד יום 10 בינואר 2000. במקביל, הורה השופט להביא בפניו את עמדת היועץ המשפטי לממשלה או פרקליטת המדינה לבקשה שהוגשה להאזין למי שהיה השר לביטחון פנים.
מיותר כמעט לציין: עמדה כזו לא הובאה בפני השופט, ומכל מקום, מסמך עמדה לא הוצג במהלך המשפט, דבר שהיה בו כדי להוכיח את תקינות ההליך. מאידך, האזנות הסתר נמשכו ומזרחי המשיך לצותת שלא כדין.
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הפרטים והטענות אינם מדוייקים. הפעולות בעניין האזנת הסתר האמורה נעשו כדין. מעבר לכך לא נתייחס".

תאריך:  02/08/2002   |   עודכן:  02/08/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עדנה ארבל / Edna Arbel
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גלילי
זאב גלילי
רנית נחום-הלוי
התאחדות הסטודנטים התריעה על האפשרות לפיגוע בקמפוס; עיתון הסטודנטים "פי האתון" ערך ניסוי הסתננות לשטח האוניברסיטה - והצליח; דובר האוניברסיטה "הרגיע" אותם וטען כי מופעלים אמצעי אבטחה שעין בלתי מזוינת - אינה רואה
פרופ' יורם עדן
פרופ' יורם עדן יוצא נגד השימוש בביטוח לאומי, ככלי להגדלת המיסים; טוען נגד התערבות נציבות מס הכנסה, שהחליטה לפעול נגד הקמת חברות שנועדו לאפשר לנישום חיסכון בתשלומים לביטוח לאומי
יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il