X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קשה שלא להבחין בהבדלי המוטיבציה שבין הטיפול האדיש והמרושע במגורשים, לבין מעשה הגירוש שנעשה "מכל הלב"
▪  ▪  ▪

בראיון שהעניק לפני הגירוש אמר יונתן בשיא, כי כמי שכיהן כמג"ד ומח"ט הוא יכול להעיד, שלשום מלחמה לא התכונן צה"ל כפי שהוא מתכונן להינתקות.
ההכנות אכן היו מושלמות. המודיעין לגבי כל משפחה נאסף עד לפרט האחרון, כל צוות גירוש ידע במי הוא עומד "לטפל", ידעו מי גר בבית, כמה ילדים ובאילו גילים, האם מדובר במשפחה שכולה וכו'.
בפעם הראשונה ראינו את צה"ל מסודר ומוכן עד הפרט האחרון, כל כלי הרכב היו מסומנים ומשולטים בקפידה, ללא שום אילתור והכל היה מוכן וסגור עד לפרט האחרון.
ההכנות והביצוע המושלמים עומדים בניגוד גמור לטיפול במגורשים. מהרגע שהם הועמסו על האוטובוסים והוצאו מהישובים,הם יצאו גם מתחום התכנון והביצוע הקפדניים.
קשה שלא להבחין בהבדלי המוטיבציה שבין הטיפול האדיש והמרושע במגורשים, לבין מעשה הגירוש שנעשה "מכל הלב". בשיא עצמו כשנשאל לאחרונה על הסיסמא: "יש פתרון לכל מתיישב", שהומצאה לצורך שטיפת מוחם של אזרחי המדינה טרם הגירוש, "הקטין ראש" והפנה כאחרון הפקידים את הטענות למשרד ראש הממשלה, בהתעלמו מנקודות הנובעות מכך:
א. איך לא הסתייג מהסיסמה השקרית עוד לפני הגירוש?
ב. איך נתן יד לגירוש, כשידע כי אין פתרון כמעט לשום מתיישב?
ג. מנהלת סל"ע שייכת ל.. משרד ראש הממשלה. איך הוא יכול להפריד בינו לבין המשרד?
מנהלת הגירוש מענה את המגורשים בדרישות אינסופיות כמו המצאת אישורים עתיקים של לימודים בבתי ספר, חשבונות חשמל, חשבונות מכולת וכו', לצורך תשלום הפיצויים. לאן נעלמו תיקי המודיעין המושלמים שהיו על כל משפחה?
אם באמת היתה המדינה רוצה, הלא היתה יכולה להשיג את הנתונים המאמתים את המגורים של כל משפחה בישובים. מי הפיק את חשבונות החשמל ואת תעודות בתי הספר? לא המדינה ומוסדותיה? לפני הגירוש השיגה מנהלת הגירוש חסרת הרסן, נתונים על התושבים ע"י חיטוט מפוקפק בתיקיהם במשרדי מס ההכנסה באשקלון, וכעת, כשצריך לשלם, מתחבאים אנשיה מאחורי תירוצי הבירוקרטיה.
שמעתי טענה, כי הגירוש היה יעיל משום שבוצע ע"י הצבא, והשיקום והפיצוי אינם יעילים כי הם מטופלים ע"י המערכת האזרחית.
המדינה ידעה להשתמש במשרד הביטחון למשימה אזרחית כשהיה צורך תעמולתי להקים במהירות את מעברת הקרוונים בניצן, שלצורך הטעיית הציבור כונו "קרווילות", ולהוכיח כי יש לכאורה כיסוי לאמירה שיש פתרון לכל מתיישב.
אם המדינה היתה מעוניינת בפיתרון יעיל, יכולה היתה להשתמש במשרד הביטחון גם לפתרון בעיית המגורשים. העובדה שאינה עושה זאת מוכיחה כי אינה מעוניינת.
תירוץ נוסף לטיפול האיטי הוא, כי המתיישבים לא שיתפו פעולה מראש עם המנהלת. העובדות מראות כי רובם של התושבים שכן שיתפו פעולה מראש לא זכו לשום יתרון על פני אלו שהחרימו את המנהלת.
בנוסף לכך, העמדה הרשמית של המדינה היא, כי נאלצה לפנות את התושבים האהובים, "מלח הארץ" בצער רב כתוצאה מאילוץ מדיני, דמוגרפי, ביטחוני וכו'. עם גישה אימהית כל כך, ניתן לצפות שלא תהיה התחשבנות קטנונית עם התושבים, שבסופו של דבר עזבו בדמעות וחיבוקים וללא כל אלימות.
נהוג לומר כי הבטלנות והמחדלים של השרות הציבורי בישראל נובעים מ90% חלם ו-10% סדום. הפעם התחלפו היוצרות ומקור רוב המחדלים נובע מגישה נוסח סדום. לא בקשיים בירוקרטיים מדובר, אלא בשנאה וזדון. אין איש המסוגל לנמק את ההגיון של ההינתקות משום היבט פרט לקנאה ולשנאה למתיישבים מצד השכבה השלטת במדינה.
אותן סיבות שהובילו להינתקות מכתיבות היום את (אי) הטיפול במגורשים, והסחבת המכוונת הננקטת כלפיהם כיום היא המשך המסע שהחל עם הגירוש, כשהבירוקרטיה אינה אלא תירוץ עלוב.
כרגיל יש ניסיון מכוון לרדיפת ציבור שלם, השפלתו, שבירתו הנפשית וחיסולו כגורם משפיע. דוגמה לכך מספק בשיא בעצמו, שדווקא תומך בתשלום פיצויים, אך לא מנימוקי צדק והגינות אלא כהכנה לקראת העקירות הבאות, כפי שאמר לכתבת "הארץ" לפני כשבוע: "מאוד חשוב שהמדינה תגמור את סאגת הינתקות בסדר, כדי להבטיח שהינתקות לא תהיה אירוע חד פעמי. הדרך היחידה להבטיח זאת היא בכסף".
מי שמנסה להתפייס ולסלוח לזרזיר הזה, כדאי שיבין שהוא ושותפיו העורבים מונעים ע"י אידיאולוגיה מעוותת, החותרת לחיסול ההתיישבות ביש"ע ודיכוי כל המגזר המאכלס אותה.

תאריך:  29/12/2005   |   עודכן:  03/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
אני כשלעצמי דוחה בהחלט טרנספר לערבים, אולם במחשבה הזאת השתעשעו כל אבות הציונות, וע"פ הסקרים תומכים בה מאות אלפים, אם לא מיליונים
יורם הורוביץ
או שתהיה לה עוד מעט, ונצטרך להתרגל לזה
רועי גולדשלגר
עו"ד יאיר סקלסקי
ההריון אינו תהליך פשוט, הן מבחינה נפשית ומתברר שגם מבחינה גופנית    לניהול מעקב ההריון חשיבות מיוחדת במניעת סיבוכים בלידה ומומים מולדים בעובר
פרופ' משה שטרנפלד
בגישה הסינית הלב הוא מקומה של הנשמה    עיקר ההבנה והלמידה, בגישה הסינית, מתבצעת על-ידי הלב ולא על-ידי המוח    הלב הוא מרכז המחשבה והמודעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il