X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

לאחר כשנה וחצי של הופעת כתב העת "אופקים חדשים", החליטה מועצת המנהלים של קרן ברל כצנלסון, שהיא המוציא לאור של הירחון, על הפיכתו לעיתון אינטרנט. גם במתכונתו החדשה יופיע העיתון במעין מהדורה חודשית, עם עדכונים ותגובות שיועלו לאתר האינטרנט במהלך החודש, כך שקהילת הקוראים לא תאלץ להסתפק בצפייה פסיבית לגיליון החודש הבא. המהדורה הראשונה של "הירחון האינטרנטי" מוגשת בזאת לקוראים בגאווה המהולה בחרדת-מה, כיאה למוצר חדש-ותיק שהוא פרי מלאכתם הקיבוצית של המערכת והכותבים.
כניסתנו לז'אנר החדש של עיתונות-האינטרנט או ליתר דיוק: הפקת מהדורה חדשה המנותקת מן החשיבה הקונספטואלית של עידן גוטנברג, חייבה אותנו בשינויים רבים נוכח המהדורה המודפסת שהפקנו קודם לכן; כניסה אל עולם האינטרנט מחייבת מחשבה חדשה, שונה ומגוונת יותר מן הצד המערכתי. פנינו אל האינטרנט כי דרכנו קדימה ואנו שואפים ללכת עם הזמן וליצור לא רק עיתון עדכני, אלא לקיים עם הקוראים במת דיון פתוחה ואמיתית לדו-שיח מקוון ומגוון. קוראינו המתכבדים עתה להתחיל לגלוש עימנו, מוזמנים כבר עתה ליטול חלק בדיאלוג כפול: ראשית, בין הקוראים למערכת ושנית, בין קורא לקורא.
"אופקים חדשים" שראשיתו במארס 2003, ביקש להיות שילוב של עיתון פוליטי וכתב עת רעיוני המבטא דרך חברתית, יושר פוליטי וחתירה לערכי שוויון. גם במהדורת האינטרנט שלנו, אנו מבקשים להמשיך ולשקף קשת חדשה של דעות פוליטיות בבואנו לעסוק בבחינת האפשרויות והאופנים אשר בהן צריכה החברה הישראלית לנקוט בחתירתה אלי חברה שוויונית וצודקת יותר. אנו מקווים אפוא, כי מתכונת האינטרנט החדשה תסייע לנו, ובאופן ממשי, להפוך לבימת דיון חיה ונושמת.
ברוח זו, אנו מעמידים כאן במה פתוחה לנציגי השורה הראשונה בשירה העברית ובאמנות הפלסטית כמו גם, לצעירים בראשית דרכם הפולמוסית יחד עם בכירי האקדמיה הישראלית. כל אלה ועוד חוברים בהופעתו של עיתון האינטרנט החדש, המהווה חלק מניסיונה של קרן ברל כצנלסון לבנות מחדש את השיח התנועתי, ולשקף קשת חדשה, ובעלת חזון, של דעות.
אנו מזמינים אפוא את קוראנו לנצל, יחד עמנו, את האפשרויות שמזמנת לכולנו טכנולוגית התקשורת החדשה, ובמסגרת זו להגיב על החומרים המערכתיים, כמו גם ליזום כתיבה בנושאים הבוערים והכל, על-מנת ש"אופקים חדשים" יהפוך אכן לבמה ציבורית, למעין "אגוֹרָה" מודרנית, לליבון קונסטרוקטיבי של הבעיות המרכיבות והמעצבות את חיינו.

המאמר פורסם במקור בכתב העת אופקים חדשים" (גיליון מספר 26); הירחון הוא בהוצאת קרן ברל כצנלסון. העורך הינו נתן רענן
תאריך:  02/01/2006   |   עודכן:  02/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' יורם פרי
אחרי שנים רבות במרכז המפה הפוליטית, עומד הליכוד להפוך שוב למפלגת אגף שתומכיה מעטים. התפתחות זו נובעת בעיקר מקוצר ראייתם הפוליטי של עסקנים בצמרת המפלגה, שלא השכילו לזהות את נטיות לבו של הרוב הדומם בישראל - והעדיפו לדחוק את הליכוד לנישה הצפופה של תומכי ארץ ישראל השלמה.
בועז מושקוביץ
על ספרים של פעם, שאין היום אקטואליים מהם, ועל ח"כ פנינה רוזנבלום לעומת רא"ל (מיל.) אמנון ליפקין-שחק
ארז זוננשיין
דני רשף
משה פייגלין
נאומו של משה פייגלין, א' טבת תשס"ו 1.1.06
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il