X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שני הארגונים שואפים להשמיד את ישראל, אלא שבחמאס קל יותר להילחם בחוזק יד
▪  ▪  ▪

הבחירות ברשות הפלשתינית מתקרבות. מילים כמו האופק המדיני, דמוקרטיה, שלטון העם, מעוררים תקווה גדולה בקרב מחנה השלום הישראלי.
סיפרו לנו שהדמוקרטיה היא מקור הסמכות, מקור ההשראה למתינות, למשא-ומתן, לאופק של שלום שריר ובר קיימא במזרח הים התיכון. סיפרו לנו שמדינות דמוקרטיות אינן נלחמות אלא מסביב לשולחן המשא-ומתן. על כן דמוקרטיה ערבית היא חזון אחרית הימים המתגשם אל מול עינינו.
והנה מתברר כי הדבר האחרון שאנו רוצים בו, השתלטות הגורמים האיסלמיסטים על אושיות השלטון הערבי, היא התוצאה הישירה של ההתמודדות הדמוקרטית לכאורה בקרב ערביי ארץ ישראל.
הגורם המיצג את רצון העם הערבי בארץ ישראל איננו הגורם שחתם באופן רשמי על הסכמים שיש בהם מן ההכרה במדינה היהודית. הגורם המייצג את רצון העם הערבי היושב בציון הוא הדורש, ומקיים, את הרס המדינה היהודית, ברוח האיסלאם התוקפני.
לפני כשבוע דווח בצנעה, כי מכון מחקר נורבגי ערך סקר בקרב ערבים בארץ ישראל, ושאל על עמדתם בעניין מדינת היהודים, ועל הדרכים להתמודד עם התופעה- התוצאות ברורות.
רובה המכריע של האוכלוסיה הערבית תומך בג'יהאד כנגד המדינה היהודית, וכל האמצעים מקדשים את המטרה. המחקר מצטרף לשורה ארוכה של פרסומים המראים, כי רובה המכריע של האוכלוסיה הערבית אינו מעוניין כלל בחלוקה של ארץ ישראל כפתרון של שלום, לא יותר משהיה מעוניין בשנת 1947.
יתר על כן, כל נסיגה שישראל נאלצת לבצע בשל לחץ הטרור הערבי מתפרשת כהצלחה של אסטרטגיית הטרור, וכמאמר יואל מרקוס בפורום ירושלים, מחזקת את ידי הגורמים העוסקים בטרור כאמצעי העיקרי לפירוק המדינה היהודית. אם בדמוקרטיה ערבית חפצנו, עלינו לקבל את העובדה שהחמאס והג'יהאד מייצגים נאמנה את בני העם הערבי היושב בציון, משני צדי הקו הירוק.
החמאס, הג'יהאד, ושאר הגורמים האיסלמים הם תוצרים של האידיאולוגיה הווהאבית, השוללת מכל וכל דו-קיום עם כל ישות או תרבות אחרת, ואפילו תרבות איסלמית אחרת.
האידיאולוגיה הזו מזוהה ישירות עם השלטון הסעודי, ומקבלת ממנו את המימון, את החינוך ואת הגיבוי, בדיוק כמו הטאליבן. אלו התנועות שהשתלטו על הרחוב הערבי והן נדבכים מרכזיים בהתגוששות הממושכת בתוך האומה הערבית בין התנועות החילוניות מיסודה של המפלגה הנאצית (הבעת, הנאצריזם וממשיכי דרכו של חג' אמין אל חוסייני) והאיסלאם הווהאבי, ששם לו למטרה לטהר את האיסלאם ואת העולם מן הכפירה.
ראיות לכך כי הסכסוך הערבי-יהודי הוא משני למלחמה הנטושה בתוך האומה הערבית, הן ההידרדרות למלחמת כנופיות בתוך הרשות הפלשתינית בעזה, ומלחמת הטרור הניטשת בכל עוזה בעירק, מקום שבו כבר אין יהודי לרפואה.
מתברר, כי גם מדינת ישראל היא חלק מן הווהאביזם. לפני חמש שנים הוציאה ערב הסעודית לאור את תוכנית השלום למזרח התיכון, שעיקרה תוכנית פירוק מדינת היהודים בשלבים.
הממשל האמריקני עידן את התוכנית במידה קלה, וממשלת ישראל, תחת לחץ אמריקני כבד, קיבלה אותה, עם או בלי הסתייגויות. רוצה לומר, מדינת ישראל קיבלה עליה תוכנית שהיא הבסיס לקיומו של החמאס, תוכנית הסוללת את הדרך להרס מדינת היהודים.
אם כך, מה לנו כי נזעק שהחמאס אינו קביל כשותף למשא-ומתן? כיצד אש"פ, שבסיסו הדתי שונה, אך תפיסתו היא נאצית מעיקרה, כשר למשא-ומתן? שני הארגונים שמו להם למטרה להשמיד את מדינת היהודים, כל אחד מטעמיו הוא. אם אש"פ קביל, אזי החמאס קביל באותה המידה.
אלא שלא בזה מדובר. ראש ממשלת ישראל מחפש את הדרך להוציא את עצמו מן המלכודת שלתוכה הוכנס. באמצעות החמאס יוכל לצאת מן הכלוב של ההתחייבות למפת הדרכים. מן הרגע שבו היה החמאס לבן ברית ואחיו הרעיוני של בן-לאדן (שכן שניהם יונקים מאותו עטין), שואף ראש הממשלה להפוך את החמאס לגורם המוביל בפוליטיקה של ערביי ארץ ישראל.
מן ההתחייבויות לרשות החמאס אפשר להתחמק. צודקים אם כך אלו שטוענים, כי ממשלת ישראל עושה ככל יכולתה להעלות את החמאס. לא מצדקתו, אלא מרשעתו, שכן רק את הרשעים המוצהרים ניתן לגרש בחוזק יד.
כמובן, שלו היה ראש הממשלה (וכל ראשי הממשלה שקדמו לו, ואלו שיבואו אחריו) חכם, ולא רק פיקח, היה נזהר מראש מלהכנס לפח היוקש, ומשאיר גם את עצמו וגם את מדינת ישראל חופשיים לנהל מדיניות ריבונית אמיתית.
עתה כל שנשאר בידו לעשות הוא לקוות שהחמאס יממש את הפוטנציאל הגלום בו, וישבור את כל הכלים של מתווה אוסלו ומפת הדרכים. או אז ניתן יהיה לנהל מלחמה גלויה ויעילה כנגד הבסיס הדמוגרפי של הרשות החמאסית, ולהגשים את חזון ארץ ישראל השלמה, על אפם ועל חמתם של נוטרי האתרוג.

תאריך:  02/01/2006   |   עודכן:  03/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית אלוני
בחירתו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה היא בשורה מעודדת בימים אלה, לנוכח הזלזול בדמוקרטיה, דיכוי הפלשתינים והשחיתות הגוברת. קולו של עמיר פרץ צלול ונשמע היטב. הוא מכריח את כולנו להתייחס לחברה ובעיותיה - למובטלים, לזקנים, לחולים ולמשפחות החד-הוריות. עמיר פרץ מדבר ברורות על שלום ועל זכותם של הפלשתינים למדינה משלהם. הוא מזכיר לנו את ימי אוסלו - ואכן, כדאי שנזכור את הפריחה שידענו באותה תקופה
יגאל צחור
שני המהפכים הפוליטיים המפורסמים - ב-1977 וב-1992 - היו ביטוי לרחשי לבו של הציבור, אשר מאס בשחיתות שפשתה בשלטון. כיום, דומה שהציבור אינו מוטרד מגילויים של שחיתות וחוסר-יושר אצל מנהיגיו, ובשם השאיפה לשלום הוא מוכן להשלים עם הפגיעה בדמוקרטיה. אבל, האם זו הדרך היחידה להשיג את המטרה החיונית הזאת - ומה ילמד מכך הדור הבא?
פרופ' יצחק גל-נור
בחירות 2006 בפתח - וייתכן שהן נושאות בכנפיהן היערכות חדשה של רעיונות ועמדות בתחום המדיני, החברתי-כלכלי והדתי. ההשראה לשינוי מיוחל זה היא בחירתו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה. האלטרנטיבה החברתית שהוא מציע היא אמיתית ואנושית - והיא תחייב גם את שאר המפלגות להתמודד עם המצוקות האמיתיות של הציבור בישראל. ובמישור המדיני, יש מקום לקוות שעמדתו היונית החד-משמעית תדרבן דיון אמיתי בסוגיית ההיפרדות מן השטחים וההסדר עם הפלשתינים
עו"ד גלעד שר
עו"ד יראון פסטינגר
במקום למסד את המשוב ככלי עבודה שוטף, ולערוך אותו דרך קבע פעמיים בשנה, ניגפה הלשכה בפני חרם השופטים, והעדיפה לוותר עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il