X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יומון "כל יום" - אין צורך להקדמת הסכם פיצוי לאישור תכנון
▪  ▪  ▪

רבים מאתנו מכירים את תחנת הדלק הממוקמת בצומת "רעננה צפון", בשולי כביש מספר 4 (כביש ת"א - חיפה הישן).
מדובר בצומת המשמש עורק תחבורה מרכזי ובשעות העומס נגרמים פקקי תנועה המקשים על הנהגים הרבים הנזקקים לנתיב זה, בשל כך החלו ועדות התכנון לעסוק בניסיונות להסדיר את התנועה בצומת זה (ובצומת כפר סבא).
במסגרת הפתרון שהתגבש הופקדה תוכנית שאמורה הייתה להסדיר כביש עילי בצומת שייסלל על תוואי הדרך שבו ממוקמת היום תחנת הדלק ומייעדת את התחנה להריסה.
נעשו ניסיונות בין בעלי תחנת הדלק למע"צ וגורמי התכנון להגיע לפתרון מוסכם (בין של פיצוי כספי ובין של מתן קרקע חלופי לתחנת דלק), אך אלה לא צלחו ובסופו של יום הוועדה המחוזית החליטה ליתן תוקף לתוכנית והבעלים עתר בעתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי כנגדה.
בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה וקבע כי היה על הרשויות לגבש, כבר בשלב אישור התוכנית, הצעה קונקרטית לפיצוי בעלי הקרקע הנפגעים, וכל עוד לא עשו כן, אין לאשר את התוכנית.
בערעור שהגישו הוועדה המקומית לתו"ב רעננה ומע"צ לבית המשפט העליון התהפכה התוצאה. בית המשפט העליון (השופט עדיאל בהסכמת השופטים ביניש ונאור) קבע כי רשות תכנון אינה חייבת לגבש, בשלב אישור התוכנית את עמדתה אם ליתן פיצוי בקרקע או בכסף, ודי היה בכך שמע"צ קיבלה על עצמה לשאת בכל פיצוי שייקבע ככל שייקבע בעתיד.
קל וחומר במקרה דנן כאשר כבר נוהל משא-ומתן וכבר ידוע כי דרישת הבעלים היא פיצוי בשיעור של 7 מיליון דולר לעומת הסכמת מע"צ לשלם פיצוי של 6 מיליון דולר, כך שניתן לומר כי "המערערות ודאי היו מודעות לחובתן לפצות את המשיב, כמו גם להיקף הסכום שבו מדובר".

עע"ם 1137/04 1173/04 הוועדה המקומית לתו"ב רעננה (על-ידי עו"ד עירית גל), הוועדה המחוזית לתו"ב מחוז מרכז ומע"צ (על-ידי עו"ד אורי קידר) נ' ישראל ליבנד (על-ידי עו"ד יוסף פרוכטמן ועו"ד אסף הראל); ניתן ביום: 24.11.05; השופטים: ד' ביניש, מ' נאור, י' עדיאל
תאריך:  03/01/2006   |   עודכן:  03/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק (ג'קי) אדרי
להוציא אל מחוץ לחוק את חברות כח-האדם
דודו אלהרר
אז זה ילך ככה: בהתחלה יהיה רע מאד, יהיה ברור לכל שהמבוי סתום, ועל-כן הפתרון היחיד הוא הסכם דו-צדדי בינינו לבין אמריקה שיקבע, פחות או יותר, את הגבול המזרחי של מדינת ישראל
שבתאי עזריאל
מי שמוכן להעיד על מעשי פגיעה בציבור, נחשף לסכנות ואיומים ואין כל ספק שהוא זקוק להגנה. השאלה היא, מה קורה למי שמוכן להעיד, כאשר המדינה היא עוברת העבירה? איזו שאלה, הוא בוודאי יזכה להגנה במסגרת התוכנית, לא?!
חנן ד' וייס
ההסתדרות שאומרים שכבר אינה קיימת, היא כמו סרטן בגופינו. הצבא וההסתדרות, מקבילות ו/או שוות. ההסתדרות באונ´ ובחברה ובקהילה ולמעשה בכל מקום. ההסתדרות כמו גם הקפיטליזם, אלה תרבויות, צריך אופי ומנטליות ע"מ להיות עשיר או עני. אמיל שכטר: "ההסתדרות מאפיה ברישיון"
חנה בירו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il