X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לנשיא בישראל יש תפקיד ייצוגי בלבד, ואין לו כל סמכויות או שיקולי דעת בניהול המדינה. אני טוען שאת שמעון פרס כל זה לא מעניין. אצלו הכל מתוכנן מראש. שמעון רוצה להיות נשיא המדינה
▪  ▪  ▪

כידוע לכולם, נשיא מדינת ישראל נבחר ע"י רוב חברי הכנסת, בהצבעה חשאית, לתקופת כהונה אחת של שבע שנים. בישראל, לנשיא תפקיד ייצוגי בלבד, ואין לו כל סמכויות או שיקולי דעת בניהול המדינה. אני טוען שאת שמעון פרס כל זה לא מעניין. אצלו הכל מתוכנן מראש. שמעון רוצה להיות נשיא המדינה.
בשנת 2000 נבחר משה קצב להיות מועמד הליכוד מול מועמד מפלגת העבודה, שמעון פרס. בסה"כ זכה שמעון פרס בסיבוב הראשון ל-60 קולות חברי כנסת, ובסיבוב השני הפסיד בשניים או שלושה קולות, אם זכרוני אינו מטעה אותי. שמעון פרס נאלץ לקבל את ההכרעה.
כיום, לאחר שברור לכולם ואפילו לשמעון פרס, שאין לו כל סיכוי נוסף להיזכר בהיסטוריה של מדינת ישראל כראש ממשלה (למרות פועליו), הוא אוסף את כל כוחותיו וייעודו למטרה אחת. שמעון פרס רואה לנגד עיניו את בית הנשיא, ואת תפקיד נשיא מדינת ישראל בתום כהונה בת שבע שנים של הנשיא קצב.
שמעון רואה את מורשת רבין ז"ל, ורואה כבר כיצד וכמעט נסללה הדרך למורשת אריאל שרון (שיזכה לחיים ארוכים), והוא מבין ברגעיו הקשים, כי אין לו ברירה אלא להיות נשיא מדינה. ולא, אין מורשת שמעון פרס לשלום ואחווה במזרח התיכון ולא תהיה שוב עלייה לרגל של שועי עולם אליו ואל חזונו.
מפלגת העבודה מזוהה עם דרכו של יצחק רבין (ז"ל) שהפך לסמל המוביל את מפלגת העבודה ואת החתירה לשלום. לאור הנסיבות ואולי אף בשל נקמות פוליטיות, הותירה מפלגת העבודה את דרכו של שמעון פרס בצל.
מפלגת קדימה, בטרם החלה בפעילות פוליטית אמיתית, כבר מזוהה עם דרכו של ראש הממשלה אריאל שרון, ושוב מוצא את עצמו שמעון פרס נדחק לפינה ונאלם דום.
זוהי אולי הסיבה האמיתית ששמעון פרס לא חוזר למפלגת העבודה. אין זאת משום שהאיש עייף מפוליטיקה, הוא רוצה לזכות להכרה בינלאומית עם תפקיד רשמי. לא עוד סגן של ... לא עוד שגריר של שלום ... האיש רוצה להיות נשיא! לשם הוא חותר!
הפעם שמעון פרס מבין שחודש יולי 2007 הוא החודש הקובע. זה בהחלט החודש שלו והוא יעשה הכל, אבל הכל, בכדי להגיע לשם. שמעון מוכן הפעם אפילו להיות מספר שניים של אהוד אולמרט. אני מאמין שגם יסכים להיות מספר שלוש ואפילו ארבע במפלגת קדימה - רק תבטיחו לו שיהיה נשיא מדינת ישראל בשנת 2007.
אצל שמעון הכל מתוכנן מראש - הוא מבחינתו כבר נשיא המדינה, ואני לא אתפלא, אם הדיל הזה לא תפור כבר עם אהוד אולמרט ושאר בכירי מפלגת קדימה.

אורן לביא הוא מנכ"ל "ממשל מקומי מתקדם".
תאריך:  12/01/2006   |   עודכן:  12/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יראון פסטינגר
במקרה שלפנינו, לאור חשיבות השיקולים הרפואיים לגורל עם ישראל, ולאור החשש הכבד שמא זכה ראש הממשלה ל"עודף טיפול רפואי", ונחשף לסיכונים כבדים, שספק אם אדם רגיל בגילו ובתנאיו הרפואיים היה נחשף אליהם, חדלו הרופאים מלשתוק
דודו אלהרר
הסקרים שמראים את עליית כוחה של קדימה לרמות דמיוניות, דווקא בזמן שאריאל שרון נלחם על חייו, מדאיגים מאד! זה מוכיח עוד יותר שהעם מתייחס לאיש עצמו ללא כל קשר לנשרכים אחריו
ארז זוננשיין
עד מתי ניתן לטרוריסטים במסווה להונות את המדינה וליהנות מחסינות דיפלומטית? עד מתי ימשיך היועץ המשפטי לתת לערביי הכנסת חופש ביטוי, ולא ישים לכך סוף?
גורי גרוסמן
דני רשף
שתי דילמות גורליות עומדות לפני החברה הפלשתינית, ומשום מה, החליטה ישראל להעמיס אותן על עצמה. משל לא די לה בעיצוב החברה הישראלית היא רוצה גם לעצב את הפלשתינית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il