X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשי השב"ס היקרים, איננו מורשעים ואיננו חשודים בדבר. אנחנו באים לבית הסוהר לעבוד, בדיוק כמוכם
▪  ▪  ▪

אתמול שוב הייתי בכלא. כחלק משגרת יומו של כל עורך דין העוסק בייצוג נאשמים בפלילים, לעתים אין ברירה, ויש צורך לפגוש את לקוחותיך פנים אל פנים. זו לא באמת פגישה פרטית, כיוון שהפסיקה הכשירה האזנה באמצעות מכשיר שהוסתר בבית מעצר כ"האזנה במקום ציבורי", ומכאן שהפגישות הללו הן לא בדיוק שיא הפרטיות. ועדיין נחוצות.
הבדיקה בכניסה למתקן רק מגבירה את תחושת ה'אין פרטיות'. פעם, כשהיו הרבה לקוחות ומעט עורכי דין, היו מקבלים את אותם עורכי דין בודדים ומוכרים בכבוד יחסי. הזמנים השתנו. כיום כולנו 'חשודים'.
לפני הגעתי לבית המעצר או לבית הסוהר, תוקפת אותי תחושת מועקה. ניתן למשש את הייאוש באוויר. שעה ארוכה של המתנה בשערים, השיקוף, הפקדת הטלפון הנייד והמחשב בכניסה, דלתות הברזל, הריח. אני ממתינה ארוכות עד שיגיע הליווי של אחד הסוהרים אל תוך ממלכת השב"ס. הסיבה האמיתית לטרטור ולהמתנות הארוכות, כך נראה, היא שנבין שכאן, בשירות בתי הסוהר, לא אנו שולטים. לשירות כאן יש חוקים משלו, וגם לזמן, שעובר פי עשרה לאט יותר מהמקובל.
אנשי שירות בתי הסוהר היקרים, אנחנו באים לבית הסוהר לעבוד, כמוכם. איננו מורשעים ואיננו חשודים בדבר, ויש עדיין מקום להתייחס אלינו באופן מעט שונה.
בסופו של דבר מגיע 'הסוהר הטוב'. תמיד יש אחד כזה, המבחין בסניגורית מרוטה שמנסה להוציא מטבעות ממכונת שתייה מקולקלת. גם אני נכנעת לזמן, בלי נייד, בלי מחשב או דרך לתקשר עם העולם בחוץ. וכי יש לי ברירה?
הסוהר מוביל אותי דרך דלתות הברזל, שנטרקות מאחורי הגב בקול מתכתי. לרגע אחד ההרגשה היא שהנה, הפעם הם לא יתנו לי לעשות את הדרך חזרה. לרגע נשכחת העובדה שמדובר בביקור. ואני אסורה.
בהמתנה הבאה אני מחכה לאסיר שלי. לרוב, זה נעשה במקום בו נמצאים עוד אסירים. ואם עורך דין זכר מושך תשומת לב, הרי שעורכת דין היא אטרקציה. כוכבת. האסירים מתחילים לנוע במעגלים. מביטים מרחוק, ואז, כאילו באקראי, מתקרבים אט-אט. מסתכלים. בוחנים מקרוב. גם אני מביטה בהם, מנסה לנחש מי יושב על מה, מי בכלל חף מפשע?
אני תוהה שוב איך שורדים יום אחד במקום כזה? איך חיים כאן מבלי לאבד שפיות? איזה נזק עושה כליאה כזו לנפש? בשלב זה אני מתחילה לרחם על הסוהרים שבחרו לעבוד פה. גם הם אסירים של הנהלים, פועלים בחוסר חשק מופגן.
לא נראה לי שתובעים ופרקליטים מפרקליטות המדינה מרבים לבקר בבתי הסוהר. שופטים באים לעיתים לביקורים ממושטרים ומתוזמרים היטב, וחבל. אם אלה היו מבקרים בכלא כעוד עורך דין מן השורה, בלי פמליה ותיאומים מראש, היו ודאי סופגים קצת מהאווירה ומהיחס, וכך היו נחסכים לבטח חודשים ושנים של מאסר מכמה אנשים.
בצאתי מהמפגש, אוספת במהירות את חפציי, שמתי לב, שסניגורים נמלטים מהכלא, כמעט תמיד, בדילוג מהיר. לא בכדי הם מנסים לשכוח את החוויה כמה שיותר מהר.

המאמר פורסם לראשונה במגזין הפרקליטים: www.praklitim.com; עורך: עו"ד מוטי דנוס
תאריך:  12/01/2006   |   עודכן:  12/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליקים העצני
הסכנה ליישובי יש"ע, וממילא הסכנה לשרידתה של המדינה ובירתה ירושלים, לא פחתה. להיפך, לא מן הנמנע שאולמרט יתפתה להחריב את המאחזים עכשיו, כתרגיל מנהיגות, מעשה ששרון נמנע עד עתה מלעשותו
יעל לוטן
מנהל טוב שולט ביחסי הציבור שלו; מנהל גרוע קם בבוקר ומגלה שהיחצ"ן שלו סידר לו ריאיון בתוכנית בידור
פרופ' יפה זילברשץ
שילוב בין גישה רחבה של הוראה על-ידי חוקרי משפט לצד בניית קליניקות לעבודה מעשית, היא זו שתוליד בוגר משפטים אידיאלי    דיקאנית הפקולטה למשפטים בבר-אילן מתייחסת לראיון עם דיקאני המכללות שפורסם במגזין "הפרקליטים"
עו"ד אברהם פכטר
בבל"ת אקדמאי - כך ניתן להגדיר את רצף הדיווחים המתמשך והמייגע של התקשורת על מצבו של אריק שרון. הבשורה הטובה - יש הרבה מומחים ונירולוגים בישראל. הרעה - רובם לא רציניים, ברברנים, מחווים דעתם בלי לראות תיק רפואי, סיטי, הדמייה ומצב כללי. הרעה יותר - התקשורת והמומחים לרגע - הצליחו להפחיד את הציבור
אורן לביא
לנשיא בישראל יש תפקיד ייצוגי בלבד, ואין לו כל סמכויות או שיקולי דעת בניהול המדינה. אני טוען שאת שמעון פרס כל זה לא מעניין. אצלו הכל מתוכנן מראש. שמעון רוצה להיות נשיא המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il