X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

בשבוע שעבר נקלעה המשטרה שוב, שלא בטובתה, למצב בלתי ראוי. התברר, כי המשטרה מסרה לבית המשפט הודעה מטעה (1.1.06) בפרשת שרון-סיריל קרן, וייחסה לאחים ג'יימס ומרטין שלאף חשד להעברת 3 מיליון דולר למשפחת שרון, זאת למרות שאין בידי המשטרה ראיות המעידות כי האחים הם שהעבירו את הסכום הנ"ל למשפחת שרון. כמו כן נמנעה המשטרה מלציין במסמך שהגישה לבית המשפט, כי ג'יימס שלאף נחקר שמונה ימים קודם לכן, כעד בלבד, ולא כחשוד.
ההצהרה הבלתי מדוייקת גררה פרסום בלתי נכון גם בערוץ 10, שאף הועצם מעבר למה שהוצהר במסמך. החשד שהועבר כסף, הפך לטיעון עובדתי כביכול ופורסם בכלי התקשורת כאילו המשטרה כבר טוענת ששרון קיבל שוחד - דבר שאינו נכון עובדתית. סוד גלוי הוא, כי שרון התרגש מאוד וכעס נוכח הפרסומים הבלתי נכונים. רופאיו טוענים, כי המתח הנפשי "תרם" כנראה לאירוע המוחי.
בניו של שרון, גלעד ועמרי, ומקורביו של שרון, נמנעים עתה מלבוא חשבון עם מי שנראים בעיניהם אחראים לכך. הם מבטיחים לטפל בזאת אחרי שראש הממשלה יתאושש, או אחרי שייקרה הגרוע מכל. יאמר כאן, כי היה מקום לפרסם את הודעת המשטרה, מייד כשזו הוגשה לבית המשפט. אחרי הכל, המידע פורסם קודם לכן מאות פעמים לפחות. אלא שלא היה מקום להציג זאת, כאילו המשטרה טוענת ששרון קיבל שוחד, דבר שאינו נכון ולא נכלל בהודעה, כאמור.
יתירה מכך. קיימת סתירה בין אופן התנהלות המשטרה לבין הודעתה לבית המשפט. בניגוד להצהרה הרשמית שמסרה בבית המשפט, המייחסת לאחים ראיות לכאורה להעברת הכספים לשרון, הרי שהמשטרה אינה מייחסת לג'יימס שלאף חשד כלשהו לעבירה. לראיה: שלאף נחקר במשטרה ביום 22.12.05, כעד בלבד, והוא אף הסכים להעיד כל אימת שייתבקש. שלאף לא נחקר כחשוד, ומאליו מובן כי הוא לא הוזהר (המשטרה מחוייבת, על-פי דין, להזהיר את העד אם קיים נגדו חשד...). במהלך העדות לא הוצגו בפניו מסמכים או ראיות הקושרים אותו להעברות הכספים. שלאף, שהינו תושב חוץ, שוחרר בלא תנאים מגבילים כל שהם. הוא לא התבקש ולא הפקיד ערבות, והמשטרה לא עשתה מאומה - מכיוון שאין בידה ראיות לעבירה מצידו - כדי לעכב את יציאתו מהארץ. שלאף יצא ביום 25.12.05 מישראל, ואיש לא עשה ניסיון למנוע את יציאתו.
כידוע, ביום שהגיע ג'יימס שלאף לארץ נתפסו מחשבים ניידים שנשא, מכשירי סלולר ומסמכים. בגלל הויכוח המשפטי שהתעורר, ופניית ג'יימס שלאף לבית משפט, המשטרה טרם הספיקה לברר מה צפון באותם מחשבים. במחשבים צפון חומר רב מאוד, הנוגע לחברת הסלולר הבולגרית מובילטל אותה רכשו מרטין שלאף ושתפיו מידי איל ההון מיכאל צ'רנוי. המידע האגור בהם כולל תנועות כספים גדולות בהיקף של מאות מיליוני דולרים, ואין כל הוכחה שיש לזאת קשר עם משפחת שרון.
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, התבטא בתקופה האחרונה בשיחות סגורות כי תיק החקירה עומד להיגנז, לאחר שהחשדות שהועלו נגד ראש הממשלה אריאל שרון, ובנו גלעד שרון, לא הוכחו. בתגובה לשאלה השבוע: מדוע, בנסיבות שנוצרו, לא יורה על גניזת תיק החקירה, נמסר בתגובה כי מזוז אינו עוסק בזאת עכשיו.
המשטרה מסרה בתגובה: אנו דוחים את הטענות ואין בכוונתו לפרט את מהלכי החקירה, עם כל המשתמע מכך. יודגש, כי ניסוח הבקשה של יאח"ה הינו על-דעת ובליווי מלא של הפרקליטות.
הפרקליטות מסרה בתגובה, כי אכן - פרקליט מלווה את חקירת המשטרה ואת הפניות לבית המשפט. יחד עם זאת, נטען, הפרקליטות אינה קובעת למשטרה את מי לחקור באזהרה, וכך הדבר גם ביחס לג'יימס שלאף.

תאריך:  13/01/2006   |   עודכן:  13/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב ירון
רבים מחברי מועצת שינוי חשו כל העת כמשרתם של שני אדונים, הזילזול שהפגינו לפיד וטומי כלפי כולם הוא שגרם למפולת
גורי גרוסמן
את הנזק שגרמו שרי הליכוד לתדמית המוכה של מפלגתם הבינו חברי המרכז וגמלו להם בדחיקתם למקומות שהם ראויים להם: נווה(8), לבנת (10 משוריין לנשים), כץ (12)    רק סילבן שלום ניצל מגורל דומה בשל מקומו המשוריין
אלעזר לוין
חנן מור וכדורסלן-העבר אבי מאור הקימו חברה שבנתה ומכרה 500 קוטג'ים    יבנו 270 דירות בבאר יעקב    "רוצים להיות חברת היזמות הפרטית הגדולה ביותר"
אפרי הלפרין
הסתלקותה הסופית של שינוי מהמפה, היא הזדמנות, אחת בדורה, לשנות את כללי המשחק של הפוליטיקה החרדית, ולהביא לשילוב נכון יותר וטוב יותר של החרדים בחברה הישראלית
אביתר בן-צדף
האם אלה – שימוש ציני בערכים וזריקתם לכלבים כשהמשחק נוטה לרעתך - מורשת אריאל שרון?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il